Skip to content

שרי בלייר: הכבוד מגיע לנשים בבנגלדש שנאבקות ללמוד

שרי בלייר' רעייתו של שליח הקוורטט למזרח התיכון, הקדישה את תואר ד"ר לאות כבוד שקבלה מאוניברסיטת בן-גוריון לנשים בבנגלדש הנאבקות על זכותן להשכלה. "הייתי הראשונה במשפחתי שפנתה ללימודים אקדמיים באוניברסיטה", סיפרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הנשים של בנגלדש נאבקות כיום על מנת להגן על זכויותיהן נגד צמיחת האיסלאם". כך אמרה שרי בלייר, רעייתו של שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, בעת שהוענק לה אמש (שלישי) תואר ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, במסגרת מושב חבר הנאמנים השנתי ה-43 של האוניברסיטה. את התואר הקדישה בלייר לנשים בבנגלדש הנאבקות על הזכות להשכלה.

"זהו רגע גדול לנערה (כמוני) מליברפול" היא אמרה בהומור, לאחר שזכתה לקבל את התואר מידי נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי והרקטור, פרופ' צבי הכהן, "שכן, הייתי הראשונה במשפחתי שפנתה ללימודים אקדמיים באוניברסיטה. מעולם לא חשבתי שיהיה לי פעם אוסף של תארי ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד באמתחתי".

רבקה כרמי ושרי בלייר (צילום: דני מיכלס)
התואר מוענק מתוך הוקרה לבעלת חזון. רבקה כרמי ושרי בלייר (צילום: דני מיכלס)

בהמשך נאומה היא מיקדה את דבריה בנושאים רציניים יותר, תוך התייחסות למצוקת הנשים בבנגלדש. "ליותר מדי נשים אין נגישות להשכלה אותה אנחנו מקבלים כדבר מובן מאליו. אני משמשת כנשיאת האוניברסיטה החדשה של נשות בנגלדש, האוניברסיטה של נשות אסיה, שמחזור הבוגרות הראשון שלה סיימם את לימודיו החודש. בנגלדש נקלעה לאחרונה למרידות אלימות של מוסלמים קיצוניים, המבקשים לעשות הפרדה מוחלטת בין גברים לנשים, כשמניעת נגישות להשכלה היא אחת הגזרות שהם מבקשים להטיל עליהן. אני מקדישה את תואר הכבוד הזה, המוענק לי על ידי אוניברסיטת בן-גוריון, לנשי צ'יטגונג, המבקשות להוכיח שהשכלה היא אחת הזכויות המגיעות להן", הדגישה בלייר.

בלייר, עורכת דין ותיקה ומוערכת ואם לארבעה ילדים (הרביעי נולד לשמחת הבריטים במהלך הקדנציה והוסיף בכך צבע לכהונה), היא גם פעילה ידועה בנושא זכויות נשים. במסגרת זו הקימה בשנת 2008 קרן על שמה, שמסייעת לנשים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך ברחבי העולם להגדיל את העצמאות הכלכלית שלהן. בכך היא מקווה להביא להקטנת האפליה והניצול שלהן. לשם כך כינסו היא ושריל סבן, רעייתו של המפיק ההוליוודי חיים סבן, שגם תרמה יחד אתו מיליון דולר לקרן, את המפגש Women Talking to Women. לאחרונה קבלה בלייר את התואר CBE – אות כבוד של האימפריה הבריטית.

נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, ציינה כי התואר הוענק לבלייר לאות כבוד על היותה עורכת דין שאפתנית המקדישה קריירה משפטית מבריקה לקידום זכויות אדם ולשוויון בין המינים; וכן מתוך הוקרה לבעלת חזון, מייסדת קרן שרי בלייר למען נשים, על חתירתה המתמדת להעצמתן ולחיזוקן של בנות המין הנשי, ובמיוחד באפריקה, באסיה ובמזרח התיכון. היא מגישה להן סיוע בהשגת עצמאות כלכלית, בפתיחת שערי ההשכלה הגבוהה ובמתן הזדמנויות שוות ליזמות עסקית, אשר יביאו צמיחה ושגשוג לקהילותיהן. על תמיכתה הנדיבה בנושאים אלו עוטרה באות הכבוד של המסדר המצוין ביותר של האימפריה הבריטית. "בלייר הינה פעילה חברתית, אשר מטה שכם ומתנדבת בקשת רחבה של ארגוני צדקה לרבות תמיכה בנשים החולות בסרטן השד, לסיוע לילדים משכבות מוחלשות ולקידום רפורמה בבתי הסוהר. היא עושה רבות לקירוב לבבות באזורי סכסוך למען הפצת שלום ואחווה בכל חלקי תבל", הדגישה פרופ' כרמי.

ברב שיח שהתקיים לפני טקס הענקת התארים באוניברסיטה, בנושא "נשים בעולם היזמות העסקית – מה סוד הצלחתן?", אמרה בלייר כי "יש לתת לנשים הזדמנויות שוות-ערך לגברים ולעודדן ליזמות ולפתיחת עסקים, שם טמון המפתח להעצמה נשית. מהלכים אלה ייטיבו עם הכלכלה בכל מדינה באשר היא". בלייר הדגישה את מחויבותה של אוניברסיטה בן-גוריון לטיפוח הקדמה הטכנולוגית וזהו, לדבריה, הכיוון הנכון להעצמת יזמות נשית.

בנוסף לבלייר, הוענק במעמד זה תואר ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד גם לאישים הבאים: המדען וזוכה פרס וולף הטרי (יום ראשון השבוע) פרופ' רוברט לנגר, רות פלינקמן-מרנדי, חתן פרס נובל למדע פרופ' מריו רקפצ'י – שלושתם מארה"ב, פרופ' פטריק אבישר משוויץ ופרופ' יהושע בלאו מישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן