Skip to content

נתניהו משנה כיוון: "לא אתערב בתקציב למעט הקיצוץ בביטחון"

בניגוד להלך הרוחות ששודר אתמול, מסביבתו של נתניהו, משדרת היום סביבתו מגמה הפוכה לגמרי: לא רק מכחישים כי ראש הממשלה יבטל חלק מהגזירות – אלא מבהירים שיש מקום לקיצוצים נוספים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי שאתמול ניסה להתחמק מהתייחסות ישירה לגזירות האוצר – משנה היום ראש הממשלה נתניהו כיוון ומכריז כי הוא נותן גיבוי לשר האוצר, יאיר לפיד.

"לא אתערב בתקציב למעט הקיצוץ בתקציב הביטחון שנשאר פתוח לדיון", אמר נתניהו הבוקר לכתבים המלווים את מסעו בסין.

ראש הממשלה נתניהו מצ'וטט עם גולשים בסין. בין לבין הביע תמיכה בתכנית לפיד (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
ראש הממשלה נתניהו מצ'וטט עם גולשים בסין. בין לבין הביע תמיכה בתכנית לפיד (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

"ראש הממשלה כבר עבר על הצעת התקציב ואישר אותה", אמר הבוקר חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד) בעקבות הודעתו בסין של ראש הממשלה נתניהו. שלח דיבר בגלי צה"ל, בתכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי: "שר האוצר יעבור את המטחנה של השרים האחרים בדרך לאישור הסופי של התקציב", אמר שלח. "זה התהליך, ובו כל אחד עושה את הספין הפוליטי הקטן שלו. בסוף זה תקציב של ממשלת ישראל, ואף ראש ממשלה במדינת ישראל לא ניזון מכישלון של שר האוצר שלו. בסופו של דבר התקציב הזה הוא של בנימין נתניהו, בדיוק כמו שהוא של יאיר לפיד".

(צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
(צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

בניגוד להלך הרוחות ששודר אתמול, מסביבתו של נתניהו, משדרת היום סביבתו מגמה הפוכה לגמרי. בסביבת נתניהו לא רק מכחישים כי ראש הממשלה יבטל חלק מהגזירות – אלא מבהירים  שיש מקום לקיצוצים נוספים, בין השאר בתחום השכר במגזר הציבורי, כדי להשלים את פערי הגירעון שנותרו. נתניהו נסוג בו מהניסיון להתייחס לגזירות האוצר, אחרי ביקורת חריפה שהוטחה נגדו ע"י מקורביו של שר האוצר לפיד וע"י בכירים באוצר.

בינתיים הודיע השר עמיר פרץ כי הוא מסתייג מהאופן שבו מנסה לפיד לצמצם את הגירעון ואמר כי ינסה לשכנעו לשנות את סעיפי הקיצוץ. "נעשה הכל כדי למזער את הגזירות שאמורות להיות מוטלות על הציבור", אמר השר פרץ בראיון לגלי צה"ל. "זה נכון שצריך לצמצם את הגרעון, השאלה באיזה מחיר. אני חושב שהמהלך להעלאת מס ההכנסה הוא נכון, אבל להעלות את המע"מ זו טעות קשה ביותר, מכיון שזו מכה לשכבות החלשות. גם הפגיעה בקצבאות הילדים היא טעות כי היא תגדל כאן דור נוסף של עוני. ישנה סדרה גדולה של גזירות שאפשר למצוא לה תחליפים. צריך לחשוב כיצד מגדילים את ההכנסה. אני מתכוון להציע מע"מ דיפרנציאלי, לא יתכן שעל מכונית פשוטה ישלמו מע"מ כמו על מכונית פאר. כשהייתה כאן צמיחה – מי שנהנה מהעודפים היו השכבות החזקות. היום כשצריך לשלם, העומס מוטל על השכבות החלשות. מי שהיה חלק מהחגיגה – צריך לשלם הרבה יותר".

גם סגן השר אופיר אקוניס השמיע קולות של הסתייגות. "משרד האוצר מוכיח שוב שהוא נדיב בהטלת גזירות על הציבור", כתב אקוניס בעמוד הפייסבוק שלו. "אבל לא כל מה שפורסם היום יאושר והדרך לתקציב אחראי עוד ארוכה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן