Skip to content

לדעת לעלות על הסוס ולרדת ממנו

מחלקת המחקר של אינפיניטי בחרה שלושה מיליארדרים בולטים – וורן באפט, ביל גייטס וג'ורג' סורוס והציצה בתיקי ההשקעות שלהם כדי להבין איפה הם שמים את המיליארדים שלהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעולם ההשקעות הגלובלי קיימות גישות השקעה רבות, חלקן מבוססות על ניתוחים כלכליים מעמיקים, חלקן מבוססות על נתונים סטטיסטיים, אחרות משלבות בין השניים, והרשימה עוד ארוכה. נתחיל בבדיחה המתקשרת לגישות השקעה בעולם הפיננסים: זבוב אחד יושב על גבו של סוס דוהר, באמצע הדרך הזבוב פונה לסוס ואומר לו בהתפעלות "הסתכל לאחור, ראה כמה ענני אבק אנחנו עושים". במקרה שלנו, הסוס הוא טייקון השקעות והזבוב הוא אותו משקיע קטן המעוניין להתחקות אחר הביצועים של זה הראשון.

דוגמא ל"סוס דוהר" התקבלה בשבוע שעבר כשברקשייר הת'אווי, חברת ההשקעות של המשקיע הידוע וורן באפט, פרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2013. הביצועים המוצלחים של החברה, גם הפעם, דיברו בעד עצמם: הרווח הנקי הרבעוני של החברה האמיר ב-51% ל-4.9 מיליארד דולר, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במקרה של ברקשייר הת'אווי, מירב העלייה מקורה בהשקעה מוצלחת במניותיהן של חברות בורסאיות, שהניבו תשואה חיובית במהלך הרבעון. עיקר הגידול ברווחיות הגיע בעיקר מעלייה ברווחי עסקי הביטוח בהם היא מחזיקה. מאז תחילת השנה מניית ברקשייר הת'אווי זינקה ב-21.5% בעוד שמדד S&P 500 עלה ב-13.2%.

וורן באפט. המניות בעולם לא מתומחרות גבוה מדי . צילום וקיפדיה
וורן באפט. המניות בעולם לא מתומחרות גבוה מדי . צילום וקיפדיה

 

וורן באפט נחשב לאחד מאנשי ההשקעות המוצלחים והמוכרים בעולם. שמו הולך לפניו, וזאת בעיקר בשל ההצלחה העקבית וארוכת השנים שלו. גם לאחר גל העליות האחרון, באפט משדר אופטימיות בנוגע לעתיד. בראיון שנתן לכלי התקשורת בארה"ב ביום ב', הוא ציין כי המניות בעולם לא מתומחרות גבוה מדי להבנתו, ועל כן הוא סבור כי המגמה החיובית בשווקים תמשך.

מחלקת המחקר של אינפיניטי בחרה שלושה מיליארדרים בולטים והציצה בתיקי ההשקעות שלהם כדי להבין איפה הם שמים את המיליארדים שלהם. הבדיקה התבססה על נתונים שמפרסמת סוכנות המידע הכלכלי העולמית, בלומברג, במאגרי המידע שלה.

ביל גייטס

מייסד חברת המחשוב מיקרוסופט, אשר הונו מוערך ב-71.1 מיליארד דולר. בנוסף לקרן הפילנתרופיה שלו, ולהחזקה הגדולה שלו במיקרוסופט (13.34 מיליארד דולר), הוא משקיע 4.3 מיליארד דולר בחברת Canadian National Railway Company (סימול: CNR). מדובר בחברה הלאומית לרכבות של קנדה, הפועלת גם בתחומי תחבורה נוספים. ב-12 החודשים האחרונים, מניית החברה עלתה ב-19%.

החזקה בולטת נוספת (3.3 מיליארד דולר) של גייטס היא מניית חברת Fomento Economico Mexicano (סימול: FMX). זוהי חברת החזקות הנסחרת בנאסד"ק והינה חברת בת של קוקה. החברה פועלת בתחום ייצור והפצה של מגוון רחב של משקאות קלים במקסיקו. כמו כן מפעילה Fomento רשת של חנויות נוחות באמריקה הלטינית. החברה מחזיקה בנתח של 20% מהון המניות של יצרנית הבירות הייניקן. שווי השוק של החברה עומד על לא פחות מ-210.9 מיליארד דולר. ב-12 החודשים הראשונים מניית החברה עלתה ב-45%.

בנוסף לשתי החזקות, מחזיק בייטס גם במניותיה של חברה לפינוי אשפה מוצקה, הפועלת ב-39 מדינות בארה"ב, חברת Republic Services (סימול: RSG) הנסחרת לפי שווי שוק של 12.5 מיליארד דולר.

וורן באפט

מייסד חברת ברקשייר הת'אווי אשר הונו האישי מוערך ב-58.1 מיליארד דולר. כאמור, ברקשייר הת'אווי מחזיקה בשורה ארוכה של חברות בינלאומיות. בין ההחזקות הגדולות ניתן למצוא את: קוקה קולה (סימול: KO), מניות בנק וולס פארגו (סימול: WFC), אינטל (סימול: INTC), אמריקן אקספרס (סימול: AXP), פרוקטר אנד גמבל (סימול: PG), ו-וול מארט (סימול: WMT).

ג'ורג' סורוס

ג'ורג' סורוס. הימר כי המטבע היפני יקרוס. ציליום: ויקיפדיה
ג'ורג' סורוס. הימר כי המטבע היפני יקרוס. צילום: ויקיפדיה

העומד בראש קרן הגידור שהקים-קוונטום ואשר הונו מוערך ב-23 מיליארד דולר. סורוס עשה את הונו בעיקר ממסחר במט"ח. רק לפני שלושה חודשים דיווחו כלי התקשורת כי סורוס הרוויח מיליארד דולר על כך שהימר כי המטבע היפני יקרוס, מה שלימים אכן קרה. פרט להחזקה הישירה שלו בקרן הוא מחזיק במניות: סיטיגרופ (סימול: C), ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול: JNJ), גוגל (סימול GOOG), דלתא אייר (סימול: DAL).

שורה תחתונה

החוכמה הגדולה יותר בעולם ההשקעות, מעבר לבחירת "הסוס", היא לא רק לדעת איך לעלות עליו, אלא חשוב לא פחות הוא לדעת איך לרדת ממנו. את החוכמה הזו מומלץ להשאיר למנהלי השקעות מקצועיים.

אין לראות במאמר זה המלצת השקעה במניות של החברות המוזכרות בו – הטיפ רלוונטי למועד כתיבתו. הניתוח במסמך זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור באתר http://www.google.com/finance אשר החברה מניחה שהינו מידע מהימן, וזאת, מבלי שביצעה בדיקות עצמאיות לשם בירור מהימנותו.
הכותב הוא אנליסט במחלקת המחקר של אינפיניטי
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן