Skip to content

איזה מין אימהות

הסרט "אימהות מושלמות" אינו מושלם, אך הוא פרובוקטיבי ומטריד, ומעורר מבחינה מינית, רגשית ופילוסופית. אן פונטיין ביימה היטב את נעמי ווטס ורובין רייט כשתי נשים שלא ביקשו להתאהב בבן של החברה הכי טובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

★★★★★

ליל ורוז הן החברות הכי טובות מאז שהן היו ילדות קטנות. עכשיו הן גדלו, אבל עדיין חיות בשכנות זו לזו, ואפילו בניהן הפכו לחברים הטובים ביותר. כולם, למעשה, משפחה אחת גדולה. בתיהם שוכנים על גבעה שמשקיפה על מפרץ ציורי וחוף קטן באחד מחופי אוסטרליה. הבנים, שנראים כמו אלים יוונים, גולשים את ימיהם בין הגלים, בעוד אמהותיהם נהנות לצפות בהם בחיבה מחוף הים. הכול נראה מושלם בחייהם – עד שהכול משתבש: דברים מתחילים להצטלב, ומתחילה סאגה אדיפאלית עמוסת רגשות עזים, התפתחויות מיניות ומלודרמה בלתי צפויה.

הסתבכות רומנטית. ווטס ורייט. באדיבות סרטי יונייטד קינג

הסרט "אימהות מושלמות" פרובוקטיבי ומטריד, חושני ושערורייתי, בוהמי ומודרני, אך גם ממש מרתק. הדרך בה הסיפור מתפתח, מכריח את הקהל לפקפק בתגובה האוטומטית שלנו, כשאנו נוכחים לדעת, כאשר כל אחד משני החברים הצעירים והמסוקסים – שוכב עם אמו של החבר הכי טוב שלו.

במקום להתעכב על שוק הצופים מעניין זה, הבמאית הצרפתית, אן פונטיין ("קוקו לפני שאנל", "נטלי"), שזהו סרטה הראשון בשפה האנגלית, חוקרת את ההשלכות הרגשיות בפרשיה, וממחישה כיצד אף אחת מארבע הדמויות חא יכולה לחלץ את עצמה ממערכת היחסים. כבר בשלב מוקדם היא קובעת את הקשר בין שתי הנשים והבנים שלהן ומראה במהירות ובצורה משכנעת כיצד רגשותיהם האפלטונים נסחפים לכיוון של התעוררות רומנטית.

"אימהות מושלמות" אינו חף מפגמים. חלק גדול מהדיאלוג מגושם ולעיתים אינו אמין. מעט משיאי העלילה והרגעים המרגשים בסיפור באים לידי ביטוי כבדרך אגב, או נגררים בשולי הסצנה. לפעמים הרצינות שבאהבת הצעירים את הנשים המבוגרות מהם היא כל כך רצינית, עד גיחוך.

עם זאת, המשחק המעולה של ליל (נעמי ווטס, "הבלתי אפשרי") ורוז (רובין רייט, "בית הקלפים") כשתי הנשים שלא ביקשו להתאהב בבן של החברה הכי טובה, מתפתח מהמקום של ה"מעשה שלא ייעשה". במקום לגנות את הנשים האלו, "אימהות מושלמות" משליך את המושג מוסר מתחת לשטיח ומציג את הריקנות והגעגועים, שדחפו את ליל ורוז לכיוון הסתבכות רומנטית שכזו.

שני הבנים הם גברברים חסונים וצעירים, איאן (קסבייר סמואל, "אנונימי") והרולד (ג'יימס פרשוויל, "ממלכת החיות"), והם גם רוויים רגשות ונשמה. פונטיין נותנת לכל זוג כמה סצנות ארוטיות הפועמות בחושניות. בהתחשב בכך, שבעלה של רוז לא בסביבה, ולפני שנים מת בעלה של ליל, נראה שאין לארבע הדמויות אף אחד אחר בחיים כדי למלא את הצרכים הרגשיים שלהם.

הדיוקן המשפחתי נפרש על פני פרק זמן של שנים רבות, עם סיפור אהבה מורכב מאוד שבו אין התחלה, אמצע או סוף טוב ומסודר – רק החלטות, כשחלקן בלתי נמנעות. "אימהות מושלמות" הוא פרובוקטיבי, ניחן בצילומי נוף מדהימים, דוחף את הקהל לתוך מחשבה אינטלקטואלית, אך גם מעורר מבחינה מינית, רגשית ופילוסופית.

2 Comments

  1. דותן
    13 במאי 2013 @ 14:23

    מה רע? נשמע כמו אחלה תקציר לסרט פורנו, רק עם יותר תירוצים אמנותיים.

    אולי הסרט הבא שלה יעסוק בקורותיה של עקרת בית שמקיימת יחסי מין עם נותני שירותים שונים, בגלל שבעלה הוא איש עסקים שבקושי נמצא בבית. כותרת הסצנה הראשונה תהיה: "האינסטלטור"

    🙂

  2. חיים פאר
    10 במאי 2013 @ 6:10

    סרט שמרגיש כמו 6 שעות והיה יוכל להיות 15 דקות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן