Skip to content

לפחות 7 הרוגים בשריפה במפעל טקסטיל בבנגלדש

לדברי מקורות בצבא המדינה מספר ההרוגים בהתמוטטות מבנה הטקסטיל לפני שבועיים גבוה מ-900. היום ממתינים במדינה לפסק דין במשפט פשעי מלחמה משנת 1971
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אסון נוסף במפעל טקסטיל בבנגלדש
אסון נוסף במפעל טקסטיל בבנגלדש

בשריפה במפעל טקסטיל בבנגלדש נספו לפחות שבעה בני אדם. האש פרצה לפנות בוקר במפעל טקסטיל ברובע תעשייתי של הבירה דאקה, שבועיים אחרי שיותר מ-900 בני אדם נהרגו בהתמוטטות מפעל טקסטיל מחוץ לעיר. מקור האש אינו ידוע עדיין.

המפעל שייך ל"קבוצת טונג האי", יצואנית טקסטיל גדולה, אחרי שרוב העובדים יצאו ממנו לבתיהם. בעל המפעל נמנה עם הקורבנות, שלא היו בהם פועלים מאחר שהמפעל הושבת ללילה.

לדברי מנבובור רחמן, מנהל בשירותי הכיבוי וההצלה של המדינה, הכבאים הצליחו להשתלט על האש בקומה אחת, אך הקורבנות נמלטו לחדר המדרגות ונחנקו שם "מעשן רעיל של שריפת אריגים סינטטיים".

אתמול (רביעי) הודיעה ממשלת בנגלדש, בעקבות האסון שהתחולל לפני שבועיים, על סגירת 18 מפעלי בגדים בגין כשלי בטיחות. קרובי משפחה של הקורבנות ממשיכים להפגין בדרישה לתלות את בעל המבנה מוחמד סוהל ראנה.

אתמול דחקה משלחת האיחוד האירופי לבנגלדש בממשלת המדינה "לפעול מיידית" לשיפור תנאי העבודה.

משפט פשעי מלחמת בנגלדש

בית דיון מיוחד אמור לפרסם היום את פסק הדין הרביעי על פשעים שבוצעו במהלך מלחמת העצמאות של המדינה. הנאשם במשפט הוא חבר בכיר במפלגת ג'מאת-א-אסלאמי, המפלגה האסלאמית הגדולה במדינה, ופסק הדין מעורר חששות מפני סבב אלימות נוסף בין חברי המפלגה לכוחות הביטחון.

מוחמד קמארוזמאן, סגן המזכיר הכללי של המפלגה, נמנה עם 11 אנשים הנאשמים בפשעי מלחמה במהלך מלחמתה של בנגלדש ב-1971 לעצמאות מפקיסטן. הוא נאסר בגין פשע אחר ביולי 2010, ואחר כך נאשם בפשעי מלחמה, וטוען לחפות מפשע.

קמארוזמאן - בהמתנה להתחדשות מהומות הדמים
קמארוזמאן - בהמתנה להתחדשות מהומות הדמים

לדברי הממשלה, שלושה מיליון בני אדם נהרגו בעימות, אבל ארגונים אחרים חולקים על המספר. כמה מפלגות, התנגדו בשעתו לפילוג מפקיסטן, לרבות ג'מאת, שמנהיגיה מכחישים כל מעורבות במעשי זוועה, והן מואשמות בשיתוף פעולה עם פקיסטן.

סייד היידר עלי, התובע הראשי במשפט, אמר שהוא מצפה שבית הדין יגזור על קמארוזמאן גזר דין מוות.

בשנת 2010 החלה ממשלת בנגלדש, בראשות שייח חסינה, לחקור מעשי זוועה שבוצעו במלחמה ומאז היא נאבקת במחאות הקיצונים האסלאמיים הטוענים שהחקירות נועדו להכפיש את מנהיגות ג'מאת, שהיא אחת ממפלגות האופוזיציה הגדולות. האסלאמיים מגיבים כדרכם במחאות אלימות. עשרות בני אדם נהרגו בהתנגשויות בין כוחות הביטחון למפגינים מאז פרסום ההרשעה הראשונה בנושא בינואר שנה זאת. 

בפסק הדין השלישי שפורסם במרץ נידון למוות מנהיג בכיר אחר של המפלגה, דלוואר חוסיין סאיאדי, בן 73, בעוון פשעי מלחמה לרבות רצח ואונס. ארגוני זכויות אדם מאשימים את בית הדין בהתעלמות מקני מידה בינלאומיים בהליכיו. ארגון משמר זכויות האדם דיווח שעורכי דין, עדים וחוקרים דיווחו שאיימו עליהם.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן