Skip to content

הנשיא פרס: "אין לנו מנוס, אלא לכאוב ולהתגייס"

"הגירעון התקציבי של ישראל הינו גדול ולכן ההחלטה הינה הכרחית וכואבת מאוד", אמר הנשיא. בתגובה אומרת 'העמותה לדמוקרטיה מתקדמת': "נשיא הטייקונים, שמעון פרס, מכה שוב, ומוכיח שלאזרחי ישראל שאינם מהאלפיון העליון אין נשיא"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 "אני מאמין בעם הזה ומודע לכאבו האמתי. אין לנו מנוס אלא לכאוב ולהתגייס". כך אמר נשיא המדינה, שמעון פרס לאחר ששר האוצר הציג בפניו את עיקרי תוכניתו הכלכלית.

שר האוצר לפיד הגיע לבית הנשיא בירושלים, מלווה בבכירי משרד האוצר ובראשם מנכ"לית משרד האוצר יעל אנדורן וראש אגף התקציבים גל הרשקוביץ. בפגישת עבודה עם הנשיא פרס הציג לפיד את עיקרי התוכנית הכלכלית של משרדו לשנתיים הקרובות.

מה משעשע אותם? לפיד, פרס והתכנית הכלכלית. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
מה משעשע אותם? לפיד, פרס והתכנית הכלכלית (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

שר האוצר פנה אל נשיא המדינה ואמר: "כבוד הנשיא התוכנית הכלכלית לשנת 2014-2013 אינה פשוטה. נכנסנו לבור גירעוני והחלטנו להילחם איפה שחשוב, כדי לצאת מהבור הזה מהר. אם נעשה את הדברים הקשים והנכונים עכשיו – אני מאמין כי זהו המסלול המהיר ליציאה מהמשבר.

"כמי שמכיר היטב את הביוגרפיה שלך אני יודע שתמיד כשהיה לך אפשרות לבחור בין המעשה הנכון למעשה הפופולרי – בחרת במעשה הנכון. אני מאמין כי מה שאנחנו עושים עכשיו זהו המעשה הנכון שיוביל ליציאה מהגירעון תוך כדי פריסת רשת ביטחון לאנשים החלשים יותר בחברה. אני לא אומר כי הפגיעה אינה קשה, אני מבין את התסכול של העם, ובכעס יש גם הרבה צדק, אך המטרה היא להוציא אותנו כמה שיותר מהר מהמשבר הכלכלי ולהביא את המשק למקום הראוי לו. אנחנו עושים את הדבר הנכון – יש לזה מחיר אבל תהיה לו גם תוצאה".

נשיא המדינה פרס השיב: "אני יודע שיכולת לבחור לעצמך פרנסה יותר קלה, מצאת את המשק במצב גירעוני קשה, לא ברחת מהמשבר אלא בחרת להתמודד עמו. התנסיתי במשק משברי בהיותי ראש ממשלה, עת מצאתי אינפלציה של 450 אחוז. ספגתי ביקורות ומתקפות, אך העם התגייס יחד עם הממשלה, ההסתדרות והתעשיינים בשילוב ידיים לשרשרת של קיצוצים מאוד קשים. להפתעתי תוך תשעה חודשים בלבד התייצב המשק הישראלי ל-16 אחוזי אינפלציה והעם הבין כי הכאב והקשיים היו הכרחיים".

הנשיא המשיך ואמר: "הגירעון התקציבי של ישראל הינו גדול ולכן ההחלטה הינה הכרחית וכואבת מאוד. אני מודע לכאב של האימהות, מודע לכאב של העניים, ולכאבם של הילדים – אך כעם וכמדינה אין לנו אלטרנטיבה לעשות דברים לא כואבים. העם צריך לעבור את התקופה הזאת ביחד, תוך שמירה על רשת ביטחון לעניים ולאוכלוסיות החלשות כפי שהצגת לי בתוכניתך הכלכלית. אני מאמין בעם הזה – ויודע שכשיש חזית כל העם מתגייס. אין לנו מנוס אלא לכאוב ולהתגייס – העם צריך לעבור את התקופה הזאת ביחד ואין לי ספק כי התוצאות יגיעו – צריך להבין כי אנו מרפאים מחלה שניתנת למרפא".

'העמותה לדמוקרטיה מתקדמת' פרסמה תגובה חריפה, בתגובה לגיבוי שהעניק הנשיא שמעון פרס להצעת התקציב של שר האוצר לפיד: "נשיא הטייקונים, שמעון פרס, מכה שוב, ומוכיח שלאזרחי ישראל שאינם מהאלפיון העליון אין נשיא. ראינו זאת לאורך כהונתו, לאורך ימי המחאה החברתית ובראיונות האחרונים בהם הוא מהלל ומשבח תאגידי ענק דורסניים. אנו קוראים לנשיא פרס לחזור ולהתעסק בארגון חגיגות יום הולדתו התשעים, לטוס לאירועים נוצצים במטוסיהם הפרטיים של חבריו בעלי ההון ולהניח לנו לנפשנו. לא נותר לנו אלא לצפות ולייחל לסיום כהונתו של אבי שיטת ההון-שלטון-עיתון ומקורבים. ישראל זקוקה בדחיפות לנשיא/ה מזן אחר".

1 Comment

  1. קורינה הסופרת
    9 במאי 2013 @ 18:25

    עם חוק משילות כזה, הנשיא הבא לבטח יהיה נוחי דנקר.

    הנה שלחתי לפני זמן קצר מכתב לשר הרווחה, גם אישרו שהתקבל. אם תעזרו לי להפיץ, ככל שנפרוץ כן יזורז הטיפול בקטע חשוב זה, שנוגע לא רק לניצולי שואהה והוא כתם חרפה.
    http://corinna-hasofferett.com/blog/archives/71765

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן