Skip to content

הופקדה תוכנית לבניית 296 יחידות דיור בבית אל

ועדת המשנה לבניין במינהל אישרה אמש הפקדת תוכניות בנייה ל-296 יחידות דיור חדשות בבית אל. הפלסטינים: לא נחזור למשא ומתן אם ישראל תמשיך בבנייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעת שהשרה ציפי לבני, האחראית על המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית, דנה עם מזכיר המדינה האמריקני בקידומו מול הפלסטינים, הממשלה אישרה אמש (רביעי), עוד בנייה בהתנחלויות. מהמינהל האזרחי נמסר ל"מגפון" כי "אמש התכנסה ועדת המשנה לבניין של המינהל האזרחי, דנה ואישרה הפקדת תוכנית לבניית 296 יחידות דיור חדשות בבית אל".

שכונת האולפנה בבית אל (צילום: דוברות השכונה)

במינהל הדגישו כי מדובר בהפקדת תוכנית בנייה ולא אישור בנייה. "התוכנית הופקדה בהמשך להסכם המדינה שאושר בבית המשפט העליון עם תושבי האולפנה בבית אל בטרם פינוי האולפנה ושוב, אין כאן אישורי בנייה, רק הפקדה", מדגישים במניהל.

הפלסטינים טוענים כי מדובר בבנייה בהתנחלות הלא-חוקית בית אלי שליד רמאללה. הם טוענים כי המעשה מהווה תקיעת טריז במאמצי הסדרת הסכמי שלום של וושינגטון באזור.

עוד נודע כי הפקדת התוכנית התאפשרה הודות לאישור שנתן שר הביטחון משה (בוגי) יעלון להמשיך ולקדם את הליכי התכנון של שני בתי קומות ביישוב בעקבות פינוי האולפנה. הדירות עצמן עתידות לקום בשטח שעליו עמד בסיס של משמר הגבול ופונה בהתאם לסיכום, ואליו פונו המתנחלים לתוך קראווילות שהוצבו במקום.

"זוהי תקיעת מקל בעגלת השיחות למשא ומתן לשלום", טוענים בראשות ומציינים כי האישור הזה בא לאחר שעל פי הידיעות הורה בחשאי ראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיא כל בנייה בשטחים בניסיון למנף את עגלת המשא ומתן.

לבני שנפגשה היום ברומא עם ג'ון קרי, מזכיר המדינה האמריקני אמרה כי היא "מאמינה שמה שמזכיר המדינה עושה יכול להביא תקווה. לא רק רעיון מעורפל של שלום אלא רעיון ממשי". בפגישה השתתף גם עו"ד יצחק מולכו, נציגו של נתניהו למשא מתן.

כאמור, במסגרת המאמצים להתניע את המשא ומתן הודיע קרי כי יבקר בישראל וברשות הפלסטינית בעוד כשבועיים. הוא הודיע על כוונתו להגיע לאזורנו ב-21 או ב-22 במאי. בעת הזאת צפוי קרי להיפגש עם נתניהו ועם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן. הפלסטינים מצדם טענו היום כי לא יחזרו לשולחן המשא ומתן, כל עוד ישראל לא תקפיא ישראל את הבנייה בשטחי האדמה שלדעתם יהוו בעתיד את מדינת פלסטין.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן