Skip to content

הרמטכ"ל : " מציע לחיזבאללה לא לבחון את נחישותנו"

באזכרה השנתית לחללי הצוללת אח"י דקר, הזהיר הרמטכ"ל את החיזבאללה, בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים. בהתייחסו לניסיונות החיזבאללה לפגע באישים ויעדים ישראליים במקומות המרוחקים מישראל, אמר גנץ כי הוא ער לכך ונערך בהתאם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

באזכרה השנתית לחללי הצוללת אח"י דקר, הזהיר הרמטכ"ל את החיזבאללה, בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים. בהתייחסו לניסיונות החיזבאללה לפגע באישים ויעדים ישראליים במקומות המרוחקים מישראל, אמר גנץ כי הוא ער לכך ונערך בהתאם

מאת אליק מאור

אזכרה שנתית. האנדרטה בהר הרצל (צילום: ויקיפדיה)

בטקס האזכרה השנתי לחיילי הצוללת דקר, שנערך אתמול בהר הרצל, בנוכחות מפקד חיל הים, האלוף רם רוטברג, התרה הרמטכ"ל, בני גנץ, בחיזבאללה שלא לבחון את היכולות והנחישות של צה"ל להגן על ישראל, בגבולותיה וגם הרחק מהם. "אני מציע לחיזבאללה לא לבחון את נחישותנו", אמר הרמטכ"ל, בהתייחסו גם לחשיפת אנשי תא טרור בתאילנד, החשודים שתכננו לפגוע בשגריר ישראל שם.

גנץ ציין כי לאחרונה עדים כוחות הביטחון לניסיונות החיזבאללה לפגע באישים ויעדים ישראליים בארצות ניכר ובמקומות המרוחקים מישראל והוא ער לכך ונערך בהתאם.

במדי שרד, ביציאה מפורטסמות'. אח"י דקר צ-77 (צילום: לע"מ)

הצוללת דקר צ-77 אבדה במצולות הים ביום חמישי, 26בינואר 1968. על סיפונה היו 69 אנשי צוות. במשך שנים נערכו חיפושים נרחבים בכל האמצעים הימיים והאוויריים אך העלמותה של הצוללת הייתה תעלומה.

בשנת התגלה סמוך למימי מצרים מצוף חירום מהספינה, מה שגרם למחפשים לחשוב שהצוללת נמצאת באיזור מצרים והים האגאי ושם התמקדו החיפושים.

הצוללת התגלתה בשלמותה, בעומק כשלושה ק"מ בנתיב המסלול לנמל הבית, חיפה. היה זה 28 במאי 1999. רס"ן יעקב רענן ופקודיו, נמצאו. צה"ל ערך משט מיוחד לבני המשפחות שבמהלכו קוים טכס אשכבה ונזרקו פרחים למים, מעל מקום שקיעת הצוללת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן