Skip to content

המשטרה סגרה את תיק החקירה בפרשת השר סער

משטרת ישראל סגרה את התיק והודיעה כי המכתב שנשלח לחברי מרכז הליכוד מזויף וכי נכשלו מאמציה למצוא את כותביו. על כן היא סוגרת את החקירה ומותירה לציבור הנרחב לשפוט התנהגות פסולה וכעורה זו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשטרה סגרה היום (חמישי) את תיק החקירה בפרשת המכתב המזויף של שר החינוך לשעבר, גדעון סער –  כך נמסר לפני שעה קלה ממשטרת ישראל. בהודעת המשטרה נמסר כי בראשית חודש פברואר השנה, על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, מינה ראש אח"מ צוות לבדיקת טענות שהועלו בהקשר לפרסום מכתב אנונימי שהופץ לחברי מרכז הליכוד, ואשר בו הופיעו חשדות לכאורה כלפי השר גדעון סער. במסגרת הליך הבדיקה, נמסר מהמשטרה,  נגבו עדויות ונאספו חומרים שלא העלו כל חשד להתנהלות לא תקינה, לא כל שכן פלילית, על ידי השר בהקשר שהועלה במכתב.

סער (צילום: ציפי מנשה)
לא נמצאה תשתית ראייתית לביסוס תחילתו של חשד. סער (צילום: ציפי מנשה)

"בממצאי הבדיקה לא נמצאה תשתית ראייתית לביסוס תחילתו של חשד המצדיק פתיחה בחקירה פלילית כנגד השר", נכתב בהודעה. עוד עלה בממצאי הבדיקה, לפי המשטרה, כי מדובר על פניו במסמך מזויף שנועד לפגוע בשר ממניעים פסולים. עקב כך נעשו פעולות חקירה רבות, חיפושים ובדיקות מעבדה תוך שימוש במשאבים ובאמצעים טכנולוגיים ופורנזיים. המטרה הייתה להתחקות אחר האחראים לזיוף ולקשור בין המכתב לחומרים אחרים שהופצו, לרבות חקירתם באזהרה של שני חשודים בזיוף, אולם לא נמצאו ראיות מספיקות הקושרות את מי מהמעורבים לזיוף.

"משטרת ישראל", כך נמסר, "רואה בחומרה רבה את הניסיון לפגוע בכל אדם באשר הוא, ובכלל זה באישי ציבור ובנבחרי ציבור, באמצעות מכתבים אנונימיים ומכירה בפוטנציאל הפגיעה הגלום בכך". ועוד: "מרגע ההכרה כי מדובר בזיוף, נעשה מאמץ גדול לאתר את כותבי המסמך. המאמץ, כאמור, לא נשא פרי, אך יחייב קיום שיח משמעותי בנוגע לתופעה, מעבר לחקירה המשטרה".

כזכור, חשף העיתון גלובס סיפור על אודות מכתב אנונימי שהגיע לידי חברי מרכז הליכוד, בו נטען כי סער ביצע שורה של מעשים מיניים שלגביהם נרמז כי בוצעו בכפייה עם עובדת הכפופה לו. סער הכחיש מכול וכל והעובדת, שבשמה כביכול פורסם המכתב, הכחישה כול קשר אליו. ב-18 בפברואר השנה פנתה התנועה לאיכות השלטון במכתב רשמי ליועץ המשפטי לממשלה, בו נכתב כי "לאחרונה הגיע למשרדי התנועה לאיכות השלטון מכתב אנונימי, המפרט שורת תלונות נגד סער". בהמשך תבעה התנועה מהיועץ להורות על פתיחת חקירה פלילית שתביא לחשיפת האמת.

היום הודיעה המשטרה כי מעבר לעובדת קביעתה כי אכן המכתב מזויף, נכשלו מאמציה למצוא את כותביו ועל כן היא סוגרת את החקירה ומותירה לציבור הנרחב לשפוט התנהגות פסולה וכעורה זו  בדיון ציבורי נוקב.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן