Skip to content

שריפה שנייה בקרגל – החברה לא דיווחה למשקיעים

התארגנות המשקיעים הפרטיים טוענת כי חברת קרגל, שמפעלה הושבת, מפרה את חובות הדיווח החלות עליה; לטענתם, החברה טרם דיווחה על העובדה שפרצה שריפה נוספת במפעל ביום שני, ה-6 במאי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות סגירת מפעל קרגל בלוד, עקב השריפות שאירעו בו במהלך השבוע האחרון, פנתה התארגנות המשקיעים הפרטיים, יחד עם מחזיקי אג"ח, לנאמן האג"ח של חברת קרגל בדרישה לפנות לחברה לקבלת הבהרות באשר להשפעות השריפות.

שריפה במפעל (באדיבות: nokhoog_buchachon, http://www.freedigitalphotos.net)
שריפה במפעל (באדיבות: nokhoog_buchachon, http://www.freedigitalphotos.net)

ביום שישי שעבר, ה-3 במאי, פרצה השריפה הראשונה, וביום שני, ה-6 במאי, פרצה שריפה נוספת. המפעל נסגר בעקבות צו מנהלי של המשטרה.

בנוסף פנתה התארגנות המשקיעים הפרטיים לרשות ני"ע – באמצעות עו"ד רועי סלוקי ממשרד ברם, סלוקי ושות' – בטענה, כי החברה הפרה (לכאורה) את חובות הדיווח החלות עליה, כאשר נמנעה מלדווח בזמן על קרות השריפות וכי דיווחיה (המאוחרים) לאקוניים ואינם חושפים את מלוא העובדות הרלוונטיות (כך, למשל, החברה טרם דיווחה על העובדה שפרצה שריפה נוספת במפעל ביום שני ה-6 במאי).

התארגנות המשקיעים הפרטיים ביקשה מרשות ני"ע לדרוש מן החברה להוציא דיווח מלא ומדויק לאלתר, וכן לבחון מי האחראים להפרה (לכאורה) של הוראות החוק הנוגעות לדיווח ולמצות עימם את הדין.

עוד נכתב במכתב לנאמן, כי "למותר לציין, כי שריפת המפעל המרכזי של החברה – פעמיים (!) בתוך מספר ימים – והפסקת פעילות המפעל, הינה אירוע מהותי, אשר בתרחיש לאו דווקא קיצוני, עלול לאיים על עתידה הכלכלי של החברה ובהתאם, על יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי מחזיקי האג"ח".

אוהד אלוני, ממובילי התארגנות המשקיעים הפרטיים, אמר כי "לא יתכן שחברה, החייבת לבעלי האג"ח מעל 50 מיליון שקל, לא תדווח בדיווח מיידי מלא ומדויק לבורסה על אירוע כה מהותי כמו שתי שריפות שהשביתו את פעילות החברה. נכון להיום, אני מאמין שכל מי שיש לו חשיפה לקרגל, הספקים, הבנקים "רץ ללוד", זאת בשעה שמן הראוי שגם הנאמן יפעל באופן מיידי לדאוג למחזיקי האג"ח, ויפעל מיוזמתו ולברר מה קורה, זאת, לפני שגם כספי המחזיקים עולים בלהבות".

אוהד אלוני, ממובילי התארגנות המשקיעים הפרטיים
אוהד אלוני, ממובילי התארגנות המשקיעים הפרטיים

אלוני הוסיף, כי "ההתארגנות עולה היום שלב, ופועלת באופן אקטיבי למניעת משבר בהתהוות. פעם ראשונה שיש בידינו הזדמנות וכלים לפעול ולשנות את פני הדברים עוד בהתהוותם, איננו רוצים להימצא בעוד כשנה מול שוקת שבורה ולנסות להציל את כספי ציבור החוסכים במסגרת הסדר חוב, זאת לאחר שהסוסים ברחו מן האורווה לאחר שגם זו עלתה באש. איננו רוצים להימצא במצב בו בעוד שנה יגידו שהקופה ריקה ואין אפשרות להחזיר את הכסף ולכן צריך לעשות 50% תספורת".

"לשיטתנו, על החברה להתחיל לפעול כבר עכשיו ככזו העומדת בפני סכנת חדלות פירעון פוטנציאלית ולצאת בדיווחים והבהרות. כמו כן, יש מקום לבחון מינוי משקיף ברוח פסיקתו של כבוד השופט איתן אורנשטיין מן השבוע שעבר, בעניין אידיבי פיתוח".

לטענת המשקיעים הפרטיים מצב הדברים הנוכחי, בו מרשה החברה לעצמה להתנהל בהיעדר שקיפות נדרשת ומצופה, בקרות אירוע כה חמור ובעל השלכות פוטנציאליות הרסניות, אינו מתקבל על הדעת. המשקיעים הפרטיים דרשו מנאמן האג"ח לקבל הבהרות מיידיות מהנהלת קרגל לגבי מצב העניינים בחברה.

"התארגנות המשקיעים הפרטיים" מובילה מהלך חדשני, שמנסה למנוע את המצב אליו הגיעו מחזיקי האג"ח בחברות האחרות דוגמת דלק נדל"ן, אידיבי, אלביט הדמיה ועוד. ההתארגנות מתכוונת לטפל גם ב"שורש הרע של מתן הלוואות לחברות באופן שערורייתי ללא מכספי ציבור, זאת ללא בטחונות נאותים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן