Skip to content

לאחר קריאת הרבנים: אלפי חרדים התנפלו הבוקר על נשות הכותל

רחבת הכותל המערבי נראתה הבוקר כמו מגרש כדורגל - אלפי חרדים תקפו בקללות, שקיות זבל וכוסות קפה את נשות הכותל שבאו להתפלל במקום ואת השוטרים שניסו להפריד בין המחנות. הרב עובדיה יוסף ורבנים חרדיים אחרים, וגם כאלה מהציונות הדתית, קראו להתנגד ולמחות נגד תפילת נשים עם טלית. שני חרדים נעצרו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלפי חרדים תקפו מ-6:30 הבוקר את נשות הכותל שהגיעו הבוקר להתפלל את תפילת ראש חודש סיוון ברחבת הכותל המערבי בירושלים. הם השליכו עליהם שקיות זבל, בקבוקי מים וחפצים אחרים, קיללו ותקפו את השוטרים שניסו להפריד בין המחנות. החרדים נענו לקריאת הרב עובדיה יוסף ורבנים אחרים שנכתבו על פשקווילים שהודבקו ברחובות הבירה ובאתרי החרדים כמו "כיכר השבת". הציבור החרדי נקרא שם להגיע ולהפריע, למחות ולהתפלל נגד נשות הכותל ש"מעזות" לעטוף את עצמן בטלית בעת התפילה. שני חרדים נעצרו על ידי המשטרה.

נשות הכותל מקיימות את התפילה מוקפות בשוטרים ומותקפות (צילום מתטך דף הפייסבוק של נשות הכותל)
נשות הכותל מקיימות את התפילה מוקפות בשוטרים ומותקפות (צילום מתוך דף הפייסבוק של נשות הכותל)

הם הגיעו מוקדם בבוקר והתאספו ברחבת הכותל. במקום נוצרה אווירה עוינת לנשות הכותל שהתבטאה בדחיפתן, השלכת חפצים ובקבוקי מים לעברן, קללות ונאצות ושריקות משרוקיות על מנת להפריע להן להתפלל במקום.

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט משה סובל, פסק לפני כשבועיים כי אופן התפילה של הנשים אינו מנוגד לתקנת המקומות הקדושים, הדורשת תפילה "כמנהג המקום". היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אף הורה לשר הדתות בנט לתקן תקנות חדשות בנושא. אמש פרסם מנהיג תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף, קריאה לציבור הנשים, בנות סימינרים ותלמידות, להגיע הבוקר לכותל ולהתפלל נגד הגזרות הרעות. ככל הנראה, משטרת הבירה לא נערכה למהומה כראוי, והחיץ האנושי שניסו השוטרים לייצר בין נשות הכותל לחרדים לא החזיק מעמד.

ידיעה בעיתון "חדרי חדרי" המדווחת על קריאות הרבנים להגיע לכותל
ידיעה בעיתון "חדרי חדרים" המדווחת על קריאות הרבנים להגיע לכותל ולא להשאיר לנשים אלה מקום להתפלל

סמוך לשעה שש וחצי בבוקר החלו כמה עשרות מהמתפללים החרדים להכות את השוטרים עצמם, ולהשליך שקיות זבל לעברם ולעבר נשות הכותל ולשרוק במשרוקיות. החרדים קראו קריאות גנאי לעבר השוטרים והשליכו כוסות קפה ומים לעבר נשות הכותל. שני תלמידי ישיבה שהפרו את הסדר נעצרו. מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, הגיע למקום ועמו כוחות משטרה נוספים.

חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ הגיעה הבוקר והצטרפה לתפילת נשות הכותל. השוטרים הקיפו אותה ואת נשות הכותל במטרה להגן עליהן מההמון החרדי. בשלב מסוים הציבה המשטרה גדרות ברזל בין הדבוקות. ח"כ זנדברג אמרה לכלי התקשורת: "אני חושבת שיש כאן הוכחה מוחשית  שמחפשי הריב והמדון הם אלה שיצאו בקריאה חצופה ופרובוקטיבית להפריע בכל מחיר את תפילת נשות הכותל". הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית שהגיע למקום, אמר: "הבוקר ברור מעבר לכל ספק, מי מבקש להתפלל ליד הכותל ומי מבקש לחולל מהומות". לדבריו, ראשי הציבור החרדי חיללו את קדושת הכותל וגרמו למראות שמתאימים למגרשי כדורגל ולא לאתר תפילה קדוש.

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית המסורתית אמר בתגובה לאלימות כלפי נשות הכותל: "הפגנת החרדים, כשלצדם בנות אולפנה שנקראו לדגל ונוער חרד"לי מגויס, מוכיחה עד כמה המאבק של נשות הכותל הוא מאבק רחב וחשוב. זהו מאבק לא רק על רחבת תפילה אלא על דמותה של מדינת ישראל".  יו"ר וועדת הקליטה ותפוצות בכנסת, ח"כ יואל רזבוזוב הגיב ואמר כי "אני ורבים אחרים מתמלאים תחושת זעם ועלבון על הדרך האלימה בה פעלו חרדים כנגד נשים שכל שרצו היה להתפלל בכותל ובאישור בית המשפט. חבל שאותו ציבור מוסת…פועל באופן מוסת ואגרסיבי נגד נשים שרצו רק לממש את זכותן לפולחן דתי". הוא הוסיף כי הוא  "נבוך ומובש לנוכח התנהלות נפשעת זו. אני מחזק את ידי הנשים והמשטרה שהגנה עליהן"

2 Comments

  1. יהודה דורנר
    10 במאי 2013 @ 11:51

    חשוב להדגיש : מי שיזמו את התפילה ההמונית היום ברחבת הכותל המערבי איננו הרב עובדיה או הרב שטיימן – אלא נשים – כן נשים חרדיות ודתיות שמתפללות , לשם שינוי, כל השנה, ויצאו להראות לנשות הכותל מהו 'מנהג המקום'. חשוב גם להדגיש שהן , הנשים ברחבה- לא השתוללו. זה מעשה של שוליים משועממים וחבל ללכלכך את כל האירוע בגינם

  2. אריאל
    10 במאי 2013 @ 11:18

    כתבה נוטפת שנאה נגד חרדים ..איימת החלונים.אבל כנראה אתם לא מכרים את הציבור הזה..אנחנו[החרדים] ננצח…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן