Skip to content

פילטרים של ספאם ו- False Negative

גם אנשי מחשבים מטומטמים לפעמים, בצורה שאי אפשר לתאר: השבוע שלחתי למישהי בקנדה מכתב בדואר האלקטרוני שכלל סכומי כסף במספרים. הדואר בשום צורה שהיא לא הגיע ליעדו. לא לתא הדואר שלה ב-Gmail לא לתא הדואר שלה ב- LIVE וגם לא לתא הפרטי שלה אצל הספק. כל מסר דואר אחר הגיע ליעדו כמו שעון שוויצרי וכששלחתי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גם אנשי מחשבים מטומטמים לפעמים, בצורה שאי אפשר לתאר: השבוע שלחתי למישהי בקנדה מכתב בדואר האלקטרוני שכלל סכומי כסף במספרים. הדואר בשום צורה שהיא לא הגיע ליעדו. לא לתא הדואר שלה ב-Gmail לא לתא הדואר שלה ב- LIVE וגם לא לתא הפרטי שלה אצל הספק. כל מסר דואר אחר הגיע ליעדו כמו שעון שוויצרי וכששלחתי לשרת אחר שלי גם הוא הגיע. אחרי ששברתי את הראש הסרתי את המספרים ובמקומם כתבתי את הסכומים במילים והרי זה פלא, המסר פתאום עבר!
איזה שהוא חמור פשוט חשב שיהיה מבריק לסמן לשלילה מספרים ובכך להיפטר מהרבה הונאות. הוא רק שכח שגם אנשים הגונים עושים שימוש במספרים וכן לפעמים גם יש בהם יותר מכמה אפסים.
אני לא מתפלא שהציבור פוחד פחד מוות מהמחשב ומהאינטרנט, אם האנשים שאמורים לוודא שהמערכת שלהם תעבוד, עושים דברים כל כך טיפשיים.
גם בין מפתחי האנטי-וירוסים יש מאותו זן, אויבר-חוכמים. כתוצאה מכך קיים המושג המרשים False negative שבעברית צחה פירושו "אני אידיוט וטעיתי".
לא מעט תכנות אנטי-וירוס מזהות וירוס בטעות, לפעמים עוד בטרם ירדה התכנה בטעות. למה? כיסוי תחת! ניסיון נואל ונבזי לומר "התכנה שלנו טובה יותר". מסיבה כלשהי עולם המחשבים והתוכנות מקבל את המצב הזה כמו שהוא, למרות שבעצם מדובר בהוצאת דיבה, וזיהוי וירוס שלא קיים יכול לחסל בית תכנה.
מדוע אף יצרן תכנה לא מעז לרוץ לבית המשפט ולתבוע את יצרן האנטי-וירוס? הרי לקוחות האנטי וירוס ברובם חסרי ידע וסומכים בעיניים עצומות (אין להם ברירה) על תכנות ההגנה שלהם. ואם האנטי וירוס אומר "יש וירוס", הרי שאין להם כל דרך לדעת שמדובר בזיהוי לא נכון. אולי כאן המקום להסביר שתכנות אנטי וירוס לא יכולות לזהות וירוס מבלי שהתכנה הורדה אל המחשב, אלא רק לנחש. יתר על כן, תכנות אנטי וירוס רבות עובדות על בסיס זיהוי של קונספציה ולא של וירוס. אחרות בנויות כך שיזהו וירוס אם חתימת המהדר (הקומפיילר) לא תואמת את מה שהם מכירות.
למה זה קורה זה באמת לא מעניין, הגיע הזמן לשים לזה סוף. תארו לכם רופא שמזהה על בסיס מבט אחד בחולה שיש לו סרטן, ומעביר אותו סדרת הקרנות מיותרת. או שוטר שעוצר איש ברחוב סתם כך כי הוא מאמין שמדובר בגנב בגלל השפם שלו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן