Skip to content

המחאה החברתית חוזרת לרחוב – האומנם?

מחר יתקיימו שתי הפגנות בת"א - אחת מול ביתו של סילבן שלום והשנייה בכיכר הבימה, וגם בחיפה, ירושלים ואשדוד. אמש הפגינו הלא נחמדים מול ביתו של לפיד. מוקדם יותר צעדו הורי "צעדת העגלות" במספר ערים. היום התבקשו תלמידי בתי ספר להגיע ללימודים לבושים בשחור. לפיד: "מתחשק לי לבוש טי שירט שחור, להגיע להפגנה ולקרוא: "חברים, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במוצאי שבת עתידה המחאה לשוב אל הרחוב והפגנות יתקיימו במקומות שונים ברחבי הארץ. גזרות שר האוצר יאיר לפיד קוממו עליו את ציבור בוחריו. הביטוי החריף לכך נמצא ברשתות החברתיות ובעיקר בפייסבוק. שם, תחת הכותרת "יאללה לרחובות, תיקחו מהטייקונים ולא מאתנו", נרשמו בדף הפייסבוק קרוב לעשרת אלפים איש שהביעו נכונות להגיע להפגנה מחר בערב. יש לציין כי ציבור הנרשמים להפגנה מהווה רק כ-7.5 אחוזים מכלל המוזמנים שעומד על כ-153 אלף איש.  ההערכה היא שכמות המפגינים לא תעלה על 2,000-3,000 משתתפים.

ההפגנה המרכזית תערך מחר בתל אביב ותחל בשעה תשע בערב בכיכר הבימה מול שדרות רוטשילד בהן החלה מחאת האוהלים. חצי שעה קודם לכן, בשעה שמונה וחצי,  מתוכננת הפגנה נוספת להיערך מול ביתו של שר האנרגיה סילבן שלום ברחוב בנימין ברמת גן. ההפגנה תתכנס מול ביתו השר תחת הכותרת: "גז ולא גזירות". בדף הפייסבוק של ההפגנה תובעים המפגינים מממשלת ישראל להותיר את הגז בידי ישראל ולא לאשר לתשובה לייצא את הגז לחו"ל כפי שהוא מבקש. כמו כן צפויות להיערך מחר הפגנות קטנות יותר בחיפה, ירושלים ואשדוד.

בשדרות תתקיים הפגנה בשבת ברחבת הסינמטק בשעה תשע בערב תחת הכותרת: שדרות מתעוררת. ביום ראשון הקרוב  תערוך תנועת הירושלמים הפגנת עגלות בירושלים.

הפגנת הלא נחמדים מול ביתו של לפיד ברמת אביב ג' (צילום: רפי מיכאלי)
הפגנת ה"לא נחמדים" מול ביתו של לפיד ברמת אביב ג' (צילום ארכיון: רפי מיכאלי)

אמש (חמישי), התכנסו כ-300 מפגינים שצעדו ממרכז שוסטר שברמת אביב ג' לביתו של לפיד. ההפגנה הזו מתקיימת במסגרת הפגנת מחאה שבועית אותה מובילה קבוצת המחאה "הלא נחמדים". אנשי הקבוצה הם בעיקר אנשי שכונות מהפריפריה. בינתיים המוחים היחידים נגד ההפגנה הם תושבי השכונה הצפונית, שמתמרמרים על כך ש"הלא נחמדים" מפרים את שלוות השכונה ומפריעים להם לישון.

אתמול בשעות בוקר צעדו כמה עשרות אימהות ואבות בצעדת מחאה של "מחאת העגלות". הצעדה-הפגנה התקיימה במספר ערים, ביניהן חיפה, ראשון לציון ותל אביב.

הבוקר ברמת אביב ג' - לובשים שחור (מתוך הפייסבוק של ארגון ההורים הארצי)
הבוקר ברמת אביב ג' - לובשים שחור (מתוך הפייסבוק של ארגון ההורים הארצי)

הבוקר  (שישי), נקראו תלמידי בתי הספר על ידי ארגון ההורים הארצי וארגון התלמידים הארצי להגיע לבתי הספר לבושים בשחור תחת הכותרת: "אל תקצצו לנו בחינוך".

יאיר לפיד הגיב אמש להפגנות ואמר: "מתחשק לי ללבוש טי-שירט שחור, להגיע לכיכר, לעלות על ארגז תפוזים ולהגיד: חברים, תבינו, זה מצב בו היה עלי לפעול כך ולהגן על כולכם או שהמשק כולו יקרוס".

סקרים שנערכו אתמול על ידי רשתות התקשורת השונות הצביעו שהתמיכה בלפיד, שבאה בעיקרה מהציבור המכונה "מעמד הביניים" שהתבסס בעיקרו על אזור תל אביב והמרכז, פחתה בחמישים אחוז. את לפיד זה אמור להדאיג כי בעוד מפלגות כמו העבודה, מרצ, הליכוד ואחרות מתבססות על ציבור בוחרים מסורתי, שמצביע בכל מצב עבור המפלגה שלו – מפלגת "יש עתיד" התבססה בעיקר על ציבור שברובו נע מבחירות לבחירות בין מפלגות הנישה שקמות ובדרך כלל נעלמות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן