Skip to content

מיחשוב מתוחכם בשירות המדינה

אין כמו מערכת מחשב ממשלתית. רשות האכיפה והגביה של מדינת ישראל פתחה אתר שמאפשר לכל דכפין (אזרח ישראל) לברר עם דכפין אחר (גם כן אזרח ישראל) נמצא ברשימת חייבים המוגבלים באמצעים. לא מת על הרעיון אבל הוא קיים, הוא חדירה עמוקה (ולא כדרך הטבע) לפרטיות האזרח, אבל ניחא. הלכתי לבדוק את המערכת: נכנסתי לאתר, הכנסתי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אין כמו מערכת מחשב ממשלתית. רשות האכיפה והגביה של מדינת ישראל פתחה אתר שמאפשר לכל דכפין (אזרח ישראל) לברר עם דכפין אחר (גם כן אזרח ישראל) נמצא ברשימת חייבים המוגבלים באמצעים. לא מת על הרעיון אבל הוא קיים, הוא חדירה עמוקה (ולא כדרך הטבע) לפרטיות האזרח, אבל ניחא.

הלכתי לבדוק את המערכת: נכנסתי לאתר, הכנסתי את פרטי ולחצתי על "שלח" וקיבלתי… “המערכת עמוסה נסה שוב בעוד זמן קצר" וכך חוזר חלילה משהוא כמו 7 פעמים. בפעם השמינית קיבלתי סוף סוף משהו אחר: “הפונה עבר את מכסת השאילתות היומית המותרת"!!
זה מה שנקרא ביורוקרטיה לפי הספר. נכון, עברתי את מספר השאילתות המותר אבל לא קיבלתי אפילו תשובה אחת. כדי שלא תבינו לא נכון, את המערכת הזו לא בנו אנשי היי-טק מאוקראינה או הודו, אלא פאר היצירה של ענף ההיי-טק הישראלי שאנחנו כל כך גאים בו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן