Skip to content

היועץ המשפטי לעליון: המדינה תקל על אימוץ ילד לזוג חד-מיני

מעתה לא יוכפפו בני זוג הומוסקסואלים להליך אימוץ ארוך ומייסר ומשרד הפנים יסתפק בתצהיר בבית המשפט ובבדיקה גנטית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע הבוקר (ראשון) לבית-המשפט העליון כי עד להשלמת החקיקה בנושא, אפשר יהיה להסכים למתן "צו הורות פסיקתי", שיינתן על ידי בית משפט למשפחה בישראל.

מדובר בעמדת היועץ המשפטי, שנתבקשה על ידי בית המשפט העליון הדן בעתירות בהן דורשים זוגות הומוסקסואליים, שקיימו הליך פונדקאות, לחייב את משרד הפנים לרשום את שני האבות כהורים, אף שרק אחד מהם הוא האב הביולוגי – בלי שיעברו הליך אימוץ.

בית-המשפט העליון ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לנקוט עמדה בשאלה אם במקרים המתוארים של פונדקאות חו"ל אפשר יהיה להסתפק – ביחס לבן-זוגו של ההורה הגנטי – בהליך של "צו הורות פסיקתי" של בית משפט בישראל במקום בהליך של צו אימוץ.

(צילום אילוסטרציה: ויקימדיה)
הקלה בפרוצדורה עד להשלמת החקיקה. בני זוג וילדם (צילום אילוסטרציה: ויקימדיה)

צו אימוץ הוא ההליך הננקט כיום בהקשר של פונדקאות, המבוצעת כולה בישראל על פי חוק. עד כה, עמדת המדינה במקרים של פונדקאות חו"ל היא כי לאחר שהוכח הקשר הגנטי לאחד מבני הזוג בבדיקת רקמות לפי חוק מידע גנטי, על בן הזוג השני לנקוט הליך של אימוץ, אם ברצונו להיחשב להורה המשפטי של הילד.

צו הורות פסיקתי ינתן במקום צו אימוץ המתייחס לבן זוגו או בת זוגו של ההורה הגנטי. זאת, לאחר שההורות הגנטית הוכחה בבדיקה גנטית לפי חוק מידע גנטי, ובכפוף לכך שכל התנאים למתן צו הורות – שצפויים להיכלל בחקיקה העתידית לפי המלצת ועדת מור יוסף – יהיו התנאים למתן "צו ההורות הפסיקתי" ביחס לפונדקאות חו"ל לעת הזו ועד להשלמת החקיקה.

כאמור, במסגרת הדיון בבית המשפט, ביקש בית-המשפט העליון מהיועץ המשפטי לממשלה לנקוט עמדה בשאלה אם במקרים המתוארים של פונדקאות חו"ל, אפשר יהיה להסתפק – ביחס לבן-זוגו של ההורה הגנטי – בהליך של "צו הורות פסיקתי" של בית משפט בישראל במקום בהליך של צו אימוץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן