Skip to content

פרס הודה לנשיא אזרבייג'אן: "מצדיעים לכם על סיכול הפיגוע"

ימים ספורים לאחר שסוכל נסיון פיגוע נגד מטרות ישראליות באזרבייג'אן, הזדמן לנשיא המדינה, שמעון פרס לפגוש את נשיא אזרבייג'אן, אילהם אלייב - ולהודות לו על הסיכול. אלייב בתגובה: "אזרביג'אן תעשה כל שביכולתה כדי להגן בתחומיה על חיי אדם, קל וחומר שעל חיי חברינו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ימים  ספורים לאחר שסוכל נסיון פיגוע נגד מטרות ישראליות באזרבייג'אן, הזדמן לנשיא המדינה, שמעון פרס לפגוש את נשיא אזרבייג'אן, אילהם אלייב – ולהודות לו על הסיכול. אלייב בתגובה: "אזרביג'אן תעשה כל שביכולתה כדי להגן בתחומיה על חיי אדם, קל וחומר שעל חיי חברינו"

מאת צבי זינגר

פרס פתח היום את ביקורו בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, בפגישה עם נשיא אזרבייג'אן, אילהם אלייב. בפתח הפגישה הודה הנשיא לאלייב על תפקידה של אזרבייג'אן בסיכול ניסיון הפיגוע נגד אישים ישראלים ויהודים בבאקו שתוכנן על ידי חולייה איראנית.

"חשוב לי לפתוח את הפגישה ביננו ולהביע בפניך את תודת עמנו על המאמץ האדיר שעשיתם למנוע פגיעה במטרות יהודיות על אדמת אזרבייג'אן. אנו מצדיעים לכם על העובדה שהצלתם חיי אדם יקרים על אדמתכם מפיגוע טרור רצחני", אמר הנשיא פרס לעמיתו אלייב.

הנשיא אלייב אמר לנשיא פרס: "תודה על מילותייך החמות. המקרה הזה ממחיש עד כמה אנו חיים בסביבה קשה ומסוכנת, ואזרביג'אן הוכיחה שהיא מסוגלת להגן על עצמה ועל תושביה מבלי הבדל מאיזה מוצא אתני או דתי הם. אצלנו כל אדם, גם אם אינו אזרח מתקבל כאורח יקר. אזרביג'אן תעשה כל שביכולתה כדי להגן בתחומיה על חיי אדם, קל וחומר שעל חיי חברינו. אנו נמשיך לעבוד מול ישראל בשורה של נושאים שבהם כבר נוצר שיתוף פעולה, ובפרט בתחום שמירה על בטחונם של האזרחים."

הנשיא פרס הדגיש את שביעות רצון  מהתחזקות היחסים האסטרטגיים בין ישראל לאזרבייג'אן ושיתופי פעולה בכל התחומים. הנשיא אלייב השיב "אני שמח מאוד על הידוק היחסים בין המדינות. אני זוכר היטב את ביקורך ההיסטורי בבאקו לפני כשנתיים שהניח את היסודות לעידן חדש של יחסים. היחסים הללו חשובים לנו מאוד"

שומרים על החברים. אלייב ופרס (צילום: לשכת הנשיא)

השניים דנו בהצטרפותה של אזרביג'אן כחברה לא קבועה במועצת הביטחון של האו"ם. "אני מברך אותך על הפיכתכם לחברים במועצת הביטחון בתקופה הסטורית כה חשובה ומורכבת", אמר פרס. "אני בטוח שאזרבייג'אן ומנהיגותך יקרינו באופן קונסטרוקטיבי על סדר היום של מועצת הביטחון."

הנשיא אלייב: "זה אירוע היסטורי עבור האומה האזרית הממחיש את התמיכה של הקהילה הבינלאומית בדרך שעשינו בעשרים השנים מאז זכינו לעצמאות. בכוונתנו לנהוג כחברה אחראית  במועצת הביטחון ולהגן במסגרתה על עקרונות הצדק, השלום והחוק הבינלאומי."

 מחר תתקיים בדאבוס מליאה מיוחדת שתיוחד למזרח התיכון במסגרתה יופיעו יחדיו נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד וישאו נאומים מדיניים המתייחסים לתהליך השלום ולמצב במזרח התיכון.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן