Skip to content

עברה ניתוח באיכילוב והפכה לכוכבת טלוויזיה ללא ידיעתה

מטופלת שעברה ניתוח בבית חולים איכילוב גילתה לתדהמתה כי ללא ידיעתה צולמה לתכנית של ערוץ "YES דוקו". כעת היא תובעת את בית החולים ואת הערוץ על פגיעה בפרטיות, הפרת סודיות רפואית ופגיעה בכבודה ובכבוד משפחתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
"איכילוב", YES דוקו (צילום יח"צ)
"איכילוב", YES דוקו (צילום יח"צ)

חולה (70) שצולמה בסדרת הדוקו -דרמה "איכילוב", בעלה ובנה, תובעים מבית החולים איכילוב ומחברת הלויין "יס" פיצוי כספי בסך 400 אלף שקל בגין פגיעה בפרטיותם  במהלך ניתוח שעברה אם המשפחה בבית החולים בזמן צילום הסדרה. 

על פי כתב התביעה שהוגש באמצעות עוה"ד אבי רובינשטיין, שמואל יקירביץ' ויאיר פיארברג, בתאריך 26.9.2011 אושפזה התובעת בבית החולים לצורך ביצוע ביופסיה לבירור גידול שנתגלה בקיבה, חשוד ל-GIST, שלאחריה נמסר לתובעת ומשפחתה, כי מדובר בגידול נדיר וכי התובעת תישאר באשפוז להסרת הגידול. בנוסף, הוסבר להם כי מאחר שמדובר בגידול נדיר, יהיו נוכחים בחדר הניתוח אנשי צוות רפואי רבים מהרגיל כדי להתבונן במהלך הניתוח. 

כשעה קלה לפני הניתוח, בעוד התובעת ממתינה בחדר המתנה להעברתה אל חדר הניתוח, פנתה אליה הרופאה המטפלת בבקשה לקבל את רשותה לצלם את מהלך הניתוח לצרכי לימוד. תחילה התובעת סירבה, אך לאחר שהובהר לה כי מדובר לצילום לצרכי לימוד בלבד ומאחר שידעה כבר כי בחדר הניתוח יהיו נוכחים אנשי צוות רפואי נוספים כדי לחזות בניתוח, הבקשה נראתה לה סבירה והגיונית בנסיבות והיא הסכימה לכך, אך התנתה את הסכמתה בכך שיצולם אזור הניתוח בלבד ובלי לתעד את פניה או פרטים מזהים אחרים כלשהם.

בית החולים איכילוב (צילום: שרית פרקול)
סודיות רפואית? בית החולים איכילוב (צילום: שרית פרקול)

כשנה וחצי מאוחר יותר, בתאריך 3.4.2013 עלתה לראשונה לאוויר בערוץ "yes דוקו" הסדרה "איכילוב", כאשר לפני השידור קדמו שבועות רבים של קדימונים ("פרומו") באמצעי התקשורת השונים – הן ב-yes, הן ברשת והן בעיתונות.עם שידור הפרק הראשון של הסדרה, נחרדו התובעים ובראשם התובעת לגלות כי בפרק מופיע גם המקרה שלה והניתוח שנעשה בה, לרבות צילומי תקריב של פניה ללא טשטוש בחדר הניתוח, דברים שאמרה לה הרופאה בחדר הניתוח, צילום מסך מחשב ובו מה שנחזה להיות פרטי הניתוח.

עוד שודרה בפרק שיחה של הרופאה עם הבעל והבן,  כשהיא קוראת בריש גלי בשם משפחתם, מזמנת אותם בחדר ההמתנה לבוא אליה, מסבירה להם מה קרה בניתוח, והם עומדים מולה ללא טשטוש פניהם. למותר לציין כי אף אחד לא דיבר עם בני המשפחה על האפשרות כי יצולמו, אף אחד לא שאל לדעתם ולרצונם ואף אחד לא קיבל רשותם  לצלמם בשטח בית החולים.

בפרק שודר גם מהלך הניתוח שנעשה בתובעת, לרבות חיתוך דופן הבטן והפרדת הגידול, כאשר במראות הקשים חזו גם חלק מילדיה ונכדיה של התובעת, כמובן מבלי שידעו מראש כי מדובר באמם ובסבתם.

>

לטענת התובעים, הם למעשה "גויסו" בניגוד לרצונם ותוך הטעיית התובעת באופן בוטה, לצרכי פרסום, יחסי ציבור, רווח אישי ורווח כלכלי של הנתבעים. לדבריהם, דווקא בית החולים בו שהתה התובעת והרופאים המטפלים, עליהם סמכה ובהם האמינה, הטעו אותה בצורה כה בוטה וניצלו את שעתה הקשה כדי לפרסם ולקדם את עצמם, וכל זאת על חשבון הסודיות הרפואית של התובעת, הכבוד, הפרטיות וצנעת הגוף והפרט של התובעים.

התובעים טוענים  כי הם זכאים לפיצוי משמעותי בגין הפגיעה הקשה בזכויותיהם, לרבות הפגיעה בכבודם, פרטיותם, בסודיות הרפואית והצגתם בסדרה באופן כל כך בוטה וחושפני. התובעים מעריכים את הנזקים שנגרמו להם עקב הפרת זכויותיהם החוקתיות, הפרת פרטיותם והפגיעה בה, הפרת סודיות רפואית והפגיעה בה בסכום של לפחות 400,000 ש"ח לתובעת ו- 200,000 ש"ח לכל אחד מהתובעים הנוספים אולם לצורכי אגרה הם מעמידים את הסכום הכולל של הפיצוי על סכום של 400,000 שקלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן