Skip to content

פרס בעוטף עזה: "תקציב הביטחון צריך להיות ביחס לאיומים"

נשיא המדינה התייחס היום לתקציב הביטחון בביקור לרגל חג השבועות במכינת "עוצם" ובקיבוץ ניר יצחק. לדבריו, "הממשלה היא זו שצריכה לקבוע את תקציב הביטחון ואם היא סבורה שהסכנות פחתו - זה לשיקולה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס ביקר היום (שני) בישובי עוטף עזה לרגל חג השבועות. הוא נפגש עם חניכי המכינה הקדם צבאית עוצם ובקיבוץ ניר יצחק נטל חלק בטקס הבאת הביכורים המסורתי. 

את סיורו פתח הבוקר בביקור במכינה, שם פגש את מייסדה, הרב הצבאי הראשי האלוף רפי פרץ, וראש המכינה רס"ן (במיל.) הרב חיים ברוך. הנשיא שוחח עם חניכי המכינה בסוגיות העומדות על סדר היום ואמר בין השאר: "אין כח יותר חזק מכוח האמונה. המדינה מורכבת משלושה יסודות – עשרת הדברות, יצירה ורדיפת שלום".

נשיא המדינה בביקור שבועות בקיבוץ ניר יצחק (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)
"אנחנו על אי בתוך ים סוער". נשיא המדינה בביקור שבועות בקיבוץ ניר יצחק (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

מאוחר יותר ביקר הנשיא פרס בקיבוץ ניר יצחק, סייר בתערוכה חקלאית והשתתף בחגיגת שבועות המסורתית. לתקשורת הוא אמר כי "הממשלה היא זו שצריכה לקבוע את תקציב הביטחון ואם היא סבורה שהסכנות פחתו – זה לשיקולה. תקציב הביטחון צריך להיות בפרופורציה לאיומים". בעניין הטבות מס לחברות גדולות במשק אמר הנשיא, כי היה זה צעד נכון לאשר להם לא לשלם מיסים משום שבתמורה הם יצרו מאות אלפי מקומות עבודה.

הנשיא גם התייחס למצב בסוריה ואמר: "בסוריה אין ממשלה. במדינות אחרות יש מלחמת אחים וזה לא משמח אותנו. העם היהודי אינו עם רשע, אין לנו תענוג לראות דם נשפך ברחובות. אנחנו על אי בתוך ים סוער עלינו להגן על האי ולהרגיע את הים". עוד אמר כי בביקור זה הוארוצה  לברך את תושבי עוטף עזה ולהודות להם על עמידתם האיתנה מול איומי הטרור מעזה.

הנשיא מאכיל עגלים בחגיגת שבועות בניר יצחק (ילום: מארק ניימן, לע"מ)
הנשיא מאכיל עגלים בחגיגת שבועות בניר יצחק (ילום: מארק ניימן, לע"מ)

מיגל אורבך, חבר הקיבוץ ניר יצחק  ומי שהנחה את האירוע, אמר למגפון: "המעמד ריגש אותנו. לא כל יום מגיע אלינו נשיא המדינה, דמות מוכרת ואהובה בארץ ובעולם ובעיקר במחנה המוגדר מרכז-שמאל. לצערנו, כל ימות השנה אנחנו מוזכרים בתקשורת רק בעקבות המצב הביטחוני והנה היום זכינו להשתתפותו באירוע מסורתי ומרגש".

 

1 Comment

  1. יפה
    14 במאי 2013 @ 2:17

    ותקציב הבריאות לא צריך להגזר מהצורך לטפל בכולם בצורה במיטבית? ותקציב החינוך לא צריך להגזר מהצורך לקדם הילדים לפחות לרמה המקובלת במערב? וכן הלאה וכן הלאה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן