Skip to content

פתיחה שלילית לשבוע מקוצר

הגזירות החדשות שנכנסו לתוקף ואלו אשר בדרך, מחזירות אותנו לימי המחאה החברתית האחרונה שלא ממש השיגה את מטרותיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבוע המסחר החדש והמקוצר ( שלישי ורביעי לא יתקיים מסחר לרגל חג שבועות) נפתח בירידות שערים. הגזירות החדשות שנכנסו לתוקף ואלו אשר בדרך, מחזירות אותנו לימי המחאה החברתית האחרונה שלא ממש השיגה את מטרותיה. המחירים ירדו בתקופת המחאה, היו מעט הקלות אבל מי זוכר את זה היום? אחרי זמן לא ארוך, המחירים חזרו לעלות והגזרות שוב נוחתות על הציבור הישראלי אשר ממשיך וימשיך לשלם עוד הרבה מאוד זמן.

חוסר ודאות

קשה לדעת כיצד כל השינויים הצפויים ישפיעו על המשק, אך זה ודאי ישפיע בדרך זו או אחרת. כשמסתכלים על הגרפים, ניתן לראות שהשוק המקומי מדשדש לו הרבה מאוד זמן. חוסר הוודאות בזירה הבינלאומית והתהפוכות הפוליטיות והביטחוניות אצלנו מקשים מאוד על המשקיעים בשוק המקומי. מדד ת"א 25 למשל נסחר בין 1240 – 1180 הנקודות חודשים ארוכים. בשבוע שעבר, המדד סגר את היום בירידה של 0.5% ומעל 1200 הנקודות. אתמול המדד איבד 0.83% מערכו וסגר את היום באזור ה-1193 הנקודות.

בזירת המט"ח, צמד הדולר שקל סגר את השבוע מעל 3.55. התחזקותו של הדולר בעולם עשויה להוביל להתאוששות הדולר כנגד השקל, לפחות עד 3.6. בנק ישראל אינו ממהר לקפוץ למים ומעדיף לשמור את נשק יום הדין שלו לימים קשים יותר אם וכאשר הדולר ימשיך להתדרדר. בינתיים, הספקולנטים ממשיכים לפעול כמעט באין מפריע ומנצלים כל עליה לצורך מכירות חדשות של הדולר כנגד השקל. טווח המחירים שלנו לשבוע זה: 3.5- 3.6.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן