Skip to content

חמדנות וזכויות יוצרים

כולכם בוודאי ראיתם לפחות סרטון אחד מאלו של "היטלר מתעצבן". מודה ומתוודה הם מעולים. בעברית אנגלית או צרפתית. זה של היטלר מחפש חנייה בתל אביב או מקבל כרטיסים לשלמה ארצי בצוותא הם קלאסיקה וחובה לצפות בהם. הסרט עצמו יצא בשנת 2004 ונקרא בעברית הנפילה (או "הבונקר" בשפות אחרות) והוא מתאר את ימיו האחרונים של היטלר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מסגרת מאחד הסרטים

כולכם בוודאי ראיתם לפחות סרטון אחד מאלו של "היטלר מתעצבן". מודה ומתוודה הם מעולים. בעברית אנגלית או צרפתית. זה של היטלר מחפש חנייה בתל אביב או מקבל כרטיסים לשלמה ארצי בצוותא הם קלאסיקה וחובה לצפות בהם.
הסרט עצמו יצא בשנת 2004 ונקרא בעברית הנפילה (או "הבונקר" בשפות אחרות) והוא מתאר את ימיו האחרונים של היטלר בבונקר בברלין. סרט מעולה לכל הדעות, אם כי לא ממש מאותם סרטים שתרכשו כדי שיהיה בספריית הווידאו שלכם. לכן, כל כך מתמיה היה שיוצרי הסרט דורשים מ-יוטיוב להוריד את הסרטונים, הם טוענים לפגיעה בזכויות יוצרים. למה? הם רוצים כסף. ממי? לא ממש ברור להם.
הרי ברור ומובן מאיליו שכסף הם לא יראו מזה, אבל הסרטונים הללו מחזיקים את הסרט שלהם במודעות כבר למעלה משנה ו-6 שנים לאחר שיצא למסכים, וזה אמור לספק אותם במיוחד. אבל לא זה לא מספק את האידיוטים החמדנים, אז הם לוקחים אקדח טעון ויורים לעצמם ברגל.
הבעייתיות בטענה של זכויות היוצרים היא שזה לא ממש נכון שכן הטקסטים אינם שלהם והטקסטים הם הם התוכן הסצנה עצמה היא כמו מוזיקת רקע בלבד.
מצד שני הם גם לא יכולים להוכיח אבדן הכנסות שנובע מהפצת הסרטונים הללו, הרי אף אחד לא מתבלבל בין הסרט המקורי והסרטונים הללו.
אז למה? ככה, כי צרות עין וחמדנות היא מחלה כלל עולמית. ולמה יוטיוב מורידה אתם? שכן דווקא כאן היא עשויה לזכות בהרבה נקודות בבית המשפט ובעיני הציבור (ולהזכירכם יוטיוב זה גוגל). כי כולם אותו חרא ועדיף ליבב ולקפל את הזנב כמו כלבלב טוב, אולי להשתין קצת מרוב פחד, מאשר להילחם על האינטרסים של הגולשים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן