Skip to content

"האזור רוגש, לא יציב ונפיץ", אמר נתניהו לפוטין

נתניהו נפגש עם הנשיא פוטין במסגרת מאמץ לבלום את עסקת מכירת מערכות ההגנה האווירית מדגם S-300 למשטרו של בשאר אסד. נשיא רוסיה פוטין הזהיר מצעדים שעלולים להחמיר את מלחמת האזרחים בסוריה ומפני התערבות צבאית בסוריה או חימוש של המורדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"האזור שסביבנו מאוד רועש, רוגש, לא-יציב ונפיץ, ולכן אני שמח על ההזדמנות לבחון יחד דרכים לייצב את האזור ולהביא ביטחון ויציבות לאזור", כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין – בפתח פגישתם היום. הנשיא פוטין אירח את נתניהו במעונו בעיירת הקיט  סוצ'י, שלחוף הים השחור.

נתניהו הגיע לביקור הבזק ברוסיה, בטיסה במטוס מנהלים, במסגרת מאמץ לבלום את עסקת מכירת מערכות ההגנה האווירית מדגם S-300 למשטרו של בשאר אסד. החשש הוא כי אם מערכות אלה יגיעו לידי הסורים – הם יוכלו לנטרל את עליונותה האווירית של ישראל, גם בתחום הטריטוריאלי הישראלי.

נתניהו ממריא במטוס המנהלים לסוצ'י. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
נתניהו ממריא במטוס המנהלים לסוצ'י. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

ראש הממשלה נתניהו הודה לנשיא פוטין בתחילת הפגישה על ההזמנה. הנשיא פוטין ציין את קבלת הפנים החמה שלה זכה בביקורו האחרון בישראל ואמר לראש הממשלה: "אני מודה לך על שקיבלת את ההזמנה לבקר ברוסיה".

במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר הפגישה הודה ראש הממשלה לנשיא רוסיה על הזמנתו ואמר: "בחמש בבוקר סיימנו את התקציב וכעבור כמה שעות נחתתי כאן בסוצ'י, שעושה רושם יוצא מן הכלל, עדות להתפתחות של רוסיה תחת הנהגתך. לכן הצעתי לך בדרך הנה שאולי את הפגישה הבאה בינינו נעשה באילת. בשני המקומות האלה יש שקט ושלווה ובשני המקומות אנחנו רוצים להמשיך את השקט והשלווה, זאת אף על פי שבאילת לאחרונה ירו עלינו רקטות מסיני. זה אומר שהאזור סביבנו מאד רועש ורוגש, לא יציב וגם נפיץ. לכן אני שמח על ההזדמנות לנסות ולבחון יחד דרכים לייצב את האזור ולחפש דרכים להביא ביטחון ויציבות לאזור שחשוב לנו בוודאי אבל גם לכם, למטרות המשותפות של שנינו".

בתום הפגישה הכריז פוטין כי חשוב להימנע מצעדים שעלולים להחמיר את מלחמת האזרחים בסוריה. בכך ביקש להזהיר את הקהילה הבין-לאומית מפני התערבות צבאית בסוריה או חימוש של המורדים. על פי הדיווחים, הסכימו ביניהם השניים כי המשך הלחימה הפנימית בסוריה עלול להביא ל"תוצאות הרסניות" עבור האיזור כולו. "הדרך היחידה למנוע תסריט שלילי בסוריה הוא סיום הקונפליקט האלים והגעה להסכם פוליטי", אמר פוטין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן