Skip to content

פצצות מרגמה נפלו הבוקר באזור החרמון

לפחות שתי פצצות מרגמה שנורו הבוקר מסוריה התפוצצו במרחב החרמון המצוי בידי ישראל. לא נפגע איש ולא נגרם נזק. ישראל הגישה תלונה רשמית לאו"ם ואתר המפלס התחתון נסגר לשעה קלה, אך נפתח מחדש. מורדים פשטו הלילה על מוצב של כוח האו"ם בסוריה ובזזו אותו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר ב-06:15 (רביעי), לראשונה מאז פרוץ המרידה בסוריה, נפלו לפחות שתי פצצות מרגמה בתוך מרחב הר החרמון בשטח ישראל. הפצצות התפוצצו בלי לגרום נזק לאדם או לרכוש. ישראל הגישה תלונה רשמית לכוח האו"ם ולכוח אונדו"ף המופקדים על המרחב. בצה"ל הוחלט לסגור את אתר המבקרים בחרמון באזור המפלס התחתון, אך לאחר שעה קלה הוחלט לשוב ולפתוח אותו לתנועת מבקרים. 

הרמטכ"ל בני גנץ פתח בהתייעצויות בדבר האירוע ואופן התגובה. בשל תנאי מזג האוויר אי אפשר כעת לבצע סריקות ולקבוע אם מדובר אכן בשתי פצצות  מרגמה או יותר. בשבוע שעבר נורתה מסוריה פצצת מרגמה שהתפוצצה בתל פארס שבגולן בלי לגרום נזק. יום קודם לכן נורו ארבעה פגזי תותחים לעבר ישראל. שלושה מהם התפוצצו באזור הכפר ג'מלה שבדרום רמת הגולן ואחד מהם בשטח ישראל. הערכת צה"ל היא שהירי חודר למרחב ישראל בשל קרבות בין המורדים לצבא סוריה, המתחוללים סמוך לגבול. 

נסגר ונפתח שוב. החרמון התחתון היום (באדיבות אתר החרמון)
נסגר ונפתח שוב. החרמון התחתון היום (באדיבות אתר החרמון)

אירוע חמור נוסף אירע הלילה כשלפחות עשרה מורדים סורים חמושים פשטו על מוצב של כוח אונדו"ף של האו"ם בגולן, שממוקם ליד הכפר הסורי ביר עג'ם הסמוך לגבול עם ישראל. לדברי אנשי הכוח, המורדים לקחו מהמקום בכוח ציוד רב של האו"ם והעבירו אותו לעמדה שלהם, המצויה לא הרחק משם. במהלך הפשיטה על מוצב האו"ם חטפו המורדים שלושה פקחי או"ם מהפיליפינים, אולם לקראת הבוקר הם שוחררו. יצוין כי במהלך השנה החולפת אירעו מספר מקרים של ביזת עמדות או"ם בגולן הסורי. האירוע הלילה נחשב חריג בחומרתו בשל האלימות שגילו המורדים כלפי אנשי האו"ם.

אתמול נפגש ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בעיר סוצ'י ברוסיה, במטרה לשכנעו למנוע מסירה של טילי קרקע אוויר מהמתקדמים בעולם – S-300  לידי הסורים. הנשיא הרוסי לא התחייב למנוע את עסקת הנשק אך אמר בסוף הפגישה כי "חשוב להימנע מפעולות העלולות לגרום להסלמה של מלחמת האזרחים בסוריה ובאזור כולו".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן