Skip to content

"לפעול בכל הכלים נגד תג מחיר"

כך הנחו השרים ציפי לבני ויצחק אהרונוביץ' והיועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין - את גורמי אכיפת החוק. בהתייעצות מיוחדת שקיימו השלושה השתתפו גם נציגי הפרקליטות, צה"ל והשב״כ. השרים והיועץ המשפטי ציינו כי הם רואים בחומרה את הזליגה של פעולות תג מחיר לתוך ישראל, והסכנה שבפגיעה ביחסים עם ערביי ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרת המשפטים ציפי לבני, השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' והיועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין מגדירים את התופעה המכונה "תג מחיר" פשיעה לאומנית, ומזהירים מפני זליגת התופעה לתוך תחומי הקו הירוק. בפגישה שכינסו היום עם גורמים מקצועיים הנחו השלושה את הגורמים הנוגעים בדבר לפעול בכל הכלים לטפל בנושא.

"אנחנו רואים בחומרה את זליגת פעולות הפשיעה הלאומנית מחוץ ליהודה ושומרון בניסיון לפגוע ביחסים עם ערביי ישראל", נאמר בהודעה שפרסמו השלושה בתום הדיון, שבו השתתפו גם נציגי הפרקליטות, צה"ל והשב״כ.

במהלך הדיון מסרו הגורמים המקצועיים דיווחים ונתונים עדכניים על תופעת הפשיעה הלאומנית, היקפה והדרכים לטיפול בה, ונדונו גם דרכים נוספות לייעול הטיפול בתופעה.

כתובת תג מחיר בביתילו (צילום: איאד חדד, בצלם)
כתובת תג מחיר בביתילו (צילום: איאד חדד, בצלם)

השרים לבני ואהרונוביץ' והיועץ ויינשטיין רואים עין בעין את הצורך בהחרפת הצעדים והכלים של רשויות אכיפת החוק בהתמודדותן עם העבריינים. נקבע כי יתקיים דיון נוסף  בנושא בזמן הקרוב. השרים והיועץ המשפטי ציינו כי הם רואים בחומרה את הזליגה של פעולות תג מחיר לתוך ישראל, והסכנה שבפגיעה ביחסים עם ערביי ישראל. הגורמים המקצועיים הונחו לפעול בכל הכלים על מנת לטפל בתופעה.

רכב שהוצת במסגרת פעילות "תג מחיר" (צילום: דוברות מחוז ש"י)
רכב שהוצת במסגרת פעילות "תג מחיר" (צילום: דוברות מחוז ש"י)

רק השבוע, בערב החג, בוצעו פעולות "תג מחיר" בכפר אום אל קוטוף שבוואדי ערה, הסמוך לחריש. אלמונים שרפו בשעה שתיים בלילה שלושה כלי רכב וריססו כתובות 'תג מחיר' על קירות המסגד בשכונה הצפונית. בין הכתובות שרוססו על קירות המסגד הייתה גם הכתובת "לע"נ אביתר" – לעילוי נשמת אביתר – המתייחסת לרצח אביתר בורובסקי, תושב יצהר, לפני כשלושה שבועות בצומת תפוח שבשומרון. בחודשים האחרונים אף בוצעו מספר פעמים פעולות "תג מחיר" גם נגד כנסיות ומנזרים בתוך תחומי הקו הירוק – כמו נגד מנזר המצלבה ומנזר השתקנים בלטרון.

[related-posts]

1 Comment

  1. ענת
    16 במאי 2013 @ 21:52

    פשיעה לאומנית נקראת במילים יותר שכיחות – טרור.

    הגיע הזמן להחיל את החוק הישראלי גם על תושבי ההתנחלויות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן