Skip to content

מחזיק בנשק לא כדין? מסור למשטרה וזכה בחסינות

משטרת ישראל פותחת במבצע במסגרתו אפשר למסור נשק שנמצא ברשות האזרחים ללא רישיון או ללא היתר ולזכות בחסינות פלילית. מסירת הנשק איננה פוטרת אדם מאחריות פלילית ולא תינתן חסינות בגין עבירות אחרות שנעשו בנשק. במחוז חוף נתפסו לאחרונה אלפיים כלי נשק לא חוקיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החל ביום ראשון הקרוב, ה-19 בחודש, יוכלו אזרחי ישראל למסור נשק הנמצא ברשותם ללא רשיון ושלא כדין למשטרה בלי שיועמדו לדין. משטרת ישראל החליטה על מבצע איסוף כלי נשק שפג רישיונם, נשק מנפטרים, נשק גנוב, שלל ואמצעי לחימה אחרים. אגף המבצעים והמשרד לביטחון הפנים, אגף כלי ירייה, יערכו מבצע  איסוף כלי הנשק המוחזקים ברשות הציבור שלא כדין, במטרה לצמצם את כמות כלי הנשק ואמצעי הלחימה המצויים בידי הציבור ועלולים לשמש לפגיעה בחפים מפשע. כך מוסרת המשטרה.

המבצע יערך בין התאריכים 19/05/13-08/06/13. מהמשטרה נמסר כי לכל אדם אשר ימסור נשק המוחזק בידיו לא כדין במהלך תקופת המבצע תוענק חסינות מפני העמדה לדין בעבירה של החזקת נשק לא ברישיון בלבד. במשטרה מציינים יחד עם זאת, למען הסר כל ספק, כי מסירת הנשק איננה פוטרת אדם מאחריות פלילית ולא תינתן חסינות בגין עבירות אחרות שנעשו בנשק.

נשק שנאסף (צילום: דוברות מחוז חוף)
נשק שנאסף במבצע לאיסוף נשק ללא רישיון (צילום: דוברות מחוז חוף)

במילים אחרות, אם אדם השתמש בנשק למטרות פליליות, שוד למשל, לא תינתן לו חסינות פלילית. מוסר הנשק (או חלק מכלי נשק) איננו יכול למסור את הנשק באופן אנונימי. הוא מחויב להזדהות בתחנת המשטרה באמצעות תעודה מזהה (תעודת זהות, דרכון או רישיון נהיגה בתוקף). את הנשק אפשר יהיה למסור בכל תחנת משטרה בין השעות שמונה בבוקר עד שמונה בערב.

במשטרה מבהירים כי תושבים המחזיקים בנשק ללא רישיון או המחזיקים נשק ברישיון שאינו בתוקף עוברים על החוק וצפויים לעמוד לדין ולשאת בעונשים הקבועים בחוק. נשק המוחזק לא כדין הוא נשק המוחזק ללא רישיון בתוקף מאת הגוף המוסמך או נשק המוחזק ללא היתר. סעיף 144 לחוק העונשין התשל"ז 1977 קובע כי הרוכש או המחזיק נשק בלא רשות על-פי דין להחזקתו – דינו מאסר שבע שנים. במשטרה מבהירים כי איסוף כלי נשק ואמצעי לחימה אחרים מהציבור שאינם נמצאים בפיקוח ועלולים לפגוע באזרחים, נועד גם להגברת תחושת הביטחון בקרב הציבור.

אתמול מסר דובר מחוז חוף, רפ"ק ערן שקד, כי מחוז החוף  תפס לאחרונה יותר מאלפיים כלי נשק מסוגים שונים. שקד מסר כי בשבועות האחרונים ערך המחוז הצפוני מבצע לאיסוף כלי נשק שתוקף רישיונם פג או שבעליהם הלכו לעולמם, וכן אמצעי לחימה אחרים המוחזקים בניגוד לחוק. במהלך המבצע נתפסו יותר מ-2,000 כלי נשק. המבצע נועד למנוע מהנשקים ליפול לידי גורמים עוינים או עברייניים. עוד נמסר, כי במבצע לקחו חלק כל יחידות המחוז. השוטרים הגיעו לבתי אזרחים רבים אשר החזיקו ברשותם כלי נשק מסוגים שונים. בין היתר נתפסו גם כלי נשק ישנים מאוד. כך, להפתעת השוטרים, נמצא כלי נשק ישן גם אצל אלמנה קשישה, בת 90.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן