Skip to content

עיתונאית חשפה רשת סרסורים ש"ייבאה" לארץ זונות מאוקראינה

שני תושבי חיפה פיתו נשים אוקראיניות לעסוק בזנות והכניסו אותן לארץ כקנייניות מוצרי קוסמטיקה של ים המלח. העסקה סוכמה מבעוד מועד והנשים הגיעו לישראל. עיתונאית אוקראינית עלתה על הסיפור והתקבלה ל"עבודה". היא פנתה לשגרירות ישראל וזו הפעילה את המשטרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תחקיר של עיתונאית אוקראינית חשף רשת סרסורים שפיתתה נשים אוקראיניות להגיע לארץ למטרות זנות. מכתב האישום שהגישה הבוקר פרקליטות מחוז חיפה, באמצעות עורכות הדין עינב איטסקו ומריה פיקוס בוגדאנוב, עולה כי הנאשמים, מיכאל נוביק בן 38 ואברהם סינוני בן 63, שניהם תושבי חיפה, פיתחו שיטה מתוחכמת ופעלו בניגוד לשיטה המוכרת, הם לא "קנו" נשים שהוברחו ארצה על ידי בדואים מסיני ולא "מכרו"  לנשים סיפורי עבודה סיעודית לכאורה, אלא הלכו ישר על שירותי מין.

על פי כתב האישום, במהלך השנים 2012-2013, פרסמו השניים באתרי אינטרנט שונים מודעות בהן הציעו שירותי מין של נשים, שהועסקו על ידם בזנות, בעד תשלום. תוך כך הם פרסמו מספר מודעות באתרים, הנקראים באוקראינה של הצעות עבודה שבהן הציעו לנשים צעירות לבוא לישראל ולעבוד ב"ליווי". השניים העבירו לנשים הצעות עבודה בזנות והסבירו להן כי מחיר ללקוח נע בין 300 ל-600 ש"ח. הם הבהירו לנשים כי מחצית מהסכום שירוויחו יועבר לידיהם. אלו שהסכימו התבקשו להעביר לידי הנאשמים את תמונותיהן, גובהן ומשקל גופן.

חלק מהנשים רכשו כרטיסי טיסה ארצה על חשבונן ולאחרות רכשו השניים כרטיסי טיסה, אותם
קיזזו מרווחי הנשים.  הנשים הובאו לדירה שנשכרה בחיפה ומשם הסיעו השניים את הנשים לעבודתן בזנות.

תמונת העיתונאית באתר הרוסי (צילום מסך)
תמונת העיתונאית, כפי שפורסמה באתר האינטרנט של שני הסרסורים (צילום מסך)

על מנת לאפשר את כניסת הנשים ארצה, פעלו הנאשמים כביכול להקמת עסק שמייצא מוצרי קוסמטיקה של ים המלח. הנשים קיבלו מספר טלפון של אשת קש והצהירו בכניסתן כי הן משווקות מוצרי קוסמטיקה וכי הגיעו למטרות רכישת מוצרי ים המלח בהזמנת אשת הקש. לאחר שכניסתן אושרה, הן היו מתקשרות אל מספר הטלפון שבידיהן ואחד מהשניים היה מגיע לשדה התעופה על מנת לאספן. שני הסרסורים הרגישו שחייהם שלווים וזורמים על מי מנוחות. עד שהגיעה ירסלבה קובה.

בחודש מרץ 2013, במסגרת תחקיר עיתונאי, מצאה ירסלבה קובה, עיתונאית אוקראינית, שערכה תחקיר על נושא הזנות באוקראינה, את הצעת העבודה של השניים ופנתה לנוביק כמי שמעוניינת לעבוד עבורו. לבקשתו של נוביק, העבירה ירסלבה את הפרטים האישיים על אודותיה ולאחר מכן קיבלה ממנו בהתכתבות את תנאי העסקה העתידיים בישראל. בהמשך לכך, ובמסגרת התחקיר, מסרה ירסלבה כי היא מסכימה להגיע לישראל ולעסוק בזנות עבורו.

במסגרת התחקיר, פנתה ירסלבה לשגרירות ישראל באוקראינה והודיעה להם על התחקיר ועל הגעתה המתוכננת לישראל. בתאריך 4.5.13, בהסכמת משטרת ישראל ובהנחייתה, הגיעה ירסלבה לישראל ועברה את ביקורת הגבולות בנתב"ג. נוביק פגש אותה וביציאה מנתב"ג הוא נעצר על ידי משטרת ישראל.

השניים הואשמו הבוקר בסעיפי קשירת קשר לביצוע פשע ובסרסרות, ומיכאל נוביק הואשם בנוסף גם בניסיון ובגרימה לעזיבת מדינה לשם זנות. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן