Skip to content

תושבת רתמים נרגמה באבנים על ידי בדואים בנגב

אירוע חמור אמש באזור מושב רתמים בנגב. אישה וילדיה שנסעו ממושב רביבים הותקפו במטר אבנים. בתגובה יצאו תושבי המושב וחסמו את הכניסות ליישוב הבדואי הסמוך ביר הדאג. למקום הוקפצו כוחות משטרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תושבת מושב רתמים בנגב, אשר נסעה אמש (ראשון) עם ילדיה ברכבה ממושב רביבים לביתה, הותקפה במטר אבנים. כתוצאה מכך נופצה שמשת מכוניתה. לאשה ולילדיה שלום. בתגובה יצאו תושבי המושב וחסמו את הכניסות לביר הדאג. למקום הוקפצו כוחות משטרה בפיקודו של רפ"ק גיאר דוידוב ובשעה זו האירוע נמצא בשליטה.

תושבים בדואים מתווכחים עם המשטרה (צילום: מען)
תושבים בדואים מתווכחים עם המשטרה ליד ביר הדאג (צילום: מען)

תושבי האזור הממורמרים טוענים שהם הגיעו לקצה גבול היכולת שלהם לספוג אירועים מסוג זה, והאירוע אמש מצטרף לשורת ארועים אחרים של זריקות אבנים והתנכלויות כלפי התושבים היהודים באזור. יש הטוענים כי כבישי הנגב הפכו להיות מסוכנים בשל ריבוי תאונות הדרכים הקטלניות שבהם מעורבים בני המגזר הבדואי ויידוי האבנים לעבר מכוניות העושות דרכם בצירים המרכזיים.

איציק צור, יו"ר מזכירות רתמים, מסר כי "זה שמונה חודשים אנחנו נתונים תחת מתקפה קשה של קבוצה קטנה מהכפר ביר הדאג. "הם מגיעים רעולי פנים ואורבים בציר הנסיעה, זורקים אבנים לעבר  מכוניות, חוסמים את הציר ומבעירים צמיגים. רק לפני שבוע וחצי חבטו עם לום ברזל במכונית של אשה בחודש התשיעי להריונה והנה הערב אשה תושבת המושב נסעה לתומה עם שלושת ילדיה ובמרחק של שני מטרים המטירו עליה בלוקים. בנס לא היו נפגעים".

עוד אומר צור: "מישהו צריך לעצור את המגמה הזאת. אנחנו בנגב, אנחנו לא בשטחים ומדינת ישראל חייבת לעצור את זה ולהשליט את הריבונות שלה".

ילדים ביישוב הבדואי אל הדאג (צילום: אלברטו דנקברג)
ילדים ביישוב הבדואי אל הדאג (צילום: אלברטו דנקברג)

1 Comment

  1. דותן
    20 במאי 2013 @ 12:04

    ועכשיו אנחנו חייבים לעצמנו לעשות חשבון נפש, ולשאול:

    אם התושבים היהודים לא היו חוסמים את הכביש, אז האם המשטרה הייתה מגיעה והאם האירוע היה מגיע אל העמוד הראשון בעיתונים?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן