Skip to content

הבעיה אינה הנהנתנות, אלא מי משלם את החשבון

בכל מקרה, אפשר היה לצפות שכאשר הביקורת מתמקדת בתחום הערכי והציבור בלבד, מי שחייב לבוא ולהסביר את הדברים הוא נתניהו עצמו. עורכי דין אינם מתאימים יותר לסנגר או להצדיק משהו שאינו נמצא בכלל במגרש המשפטי. האם נתניהו יודע משהו שאנחנו עדיין לא יודעים?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מה שמדאיג יותר מההוצאות המנופחות של נתניהו על מיטה בטיסה ללונדון, ניקיון מזון וגלידה, הוא התגובה המבוהלת שלו לפרסומים. אף פרסום לא ייחס לראש הממשלה עבירה פלילית בשל ההוצאות המנופחות (אם כי כשמנפחים הוצאות ראוי לבדוק עד הסוף), ואף על פי כן החליט נתניהו להגיב בעצמה ולשגר למערכה את פרקליטיו, שהם מבכירי עורכי הדין בישראל.

צייר: מאיר מירב

אפשר היה לצפות כי כאשר הביקורת מתמקדת בתחום הערכי והציבור בלבד, מי שחייב לבוא ולהסביר את הדברים הוא המנהיג, הפונה אישית לציבור ומבקש את אמונו. כלומר,  נתניהו עצמו. עורכי דין, בכל הכבוד הראוי, אינם מתאימים יותר לסנגר או להצדיק משהו שאינו נמצא בכלל במגרש המשפטי. עורכי דין נשלחים בדרך כלל לחזית התקשורת כאשר מתעורר חשד לעבירה על החוק, וזאת על מנת שהייצוג ללקוח יהיה מקצועי בכל התחומים-גם בתחום הדברור. האם נתניהו יודע משהו שאנחנו עדיין לא יודעים?

בכלל, בזמן האחרון קשה להבחין בין עורכי דין ליחצ"נים. אולמרט משתמש בקרב המשפטי שלו באנשי יחסי ציבור ונתניהו משתמש לצורך יחסי הציבור שלו בעורכי דין, והגבול בין המקצועות האלו מיטשטש והולך.

אין טעם להתעכב על ההסברים המייגעים שניפקו עורכי הדין שמרון וכהן. הם עשו כמיטב יכולתם, ובהיזכרי בשכר הטרחה שמיוחס לעורכי דין בסדר גודל זה, איני יכול שלא לתהות אם החשבון שיוגש על ידם לציבור, במישרין או בעקיפין, לא יהיה יקר בהרבה מהמיטה הזוגית בטיסה לונדון.

לזכותו של נתניהו ייאמר שאין הוא מנהיג מפלגת פועלים

מעולם לא באתי בטענות לנתניהו על הפרסומים הנוגעים לאורח חייו, מאחר שהאיש אף פעם לא הטיף לצניעות ולא נהג בצניעות, ובכך אין הוא חריג. לזכותו של נתניהו ייאמר שאין הוא מנהיג מפלגת פועלים ואין הוא נוהג להתחכך אפילו עם אנשי מעמד הביניים – מלבד בתקופת בחירות כמובן.

הבעיה אינה הנהנתנות, אלא מי משלם את החשבון. כאשר נתניהו מגיע ללונדון להסביר את מדינת ישראל והוא מתגורר במלון עשרה כוכבים, לא ראוי שהציבור ישלם את החשבון, אבל  אולי עדיף שהציבור ישלם את ההוצאות המנופחות ולא אחד מהמיליונרים עמם הוא קשור ואשר מממנים את שהייתו בחו"ל, על פי פרסומים רבים. מימון פרטי של מנהיג פוליטי עולה לציבור יותר בסופו של חשבון. יש רק בעיה אחת בלבד – האם מי שזהו אורח חייו מתאים להנהיג את עם ישראל?

למרות הצהרתו של עו"ד כהן כי "בני משפחת נתניהו לא חיים בראווה, הם חיים חיים צנועים מאוד, הבית שלהם צנוע מאוד", לא ננצל את ההזמנה המרגשת שלו – "תגיעו לבית ותראו את הצניעות, את החלודה, את הצבע המתקלף". לא נפתיע את בני הזוג נתניהו בביקור לביקורת החלודה, מה גם שאין אנו יודעים לאיזה משלושת הבתים התכוון עו"ד כהן: לווילה בקיסריה, לדירה ברחוב עזה, או למעון ראש הממשלה?

יש המון חלודה בדרך חשיבתו של נתניהו, באטימות המאפיינת את התנהלותו והתנהלות רעייתו, והצבע המתקלף מגלה לנו אמת לא נעימה, שבכירי הפרקליטים לא יוכלו לכסות עליה, מאחר שעצם השתתפותם בוויכוח מוכיח את פשיטת הרגל המוסרית. האם משהו מעלה בדעתו כי בן גוריון, בגין או יצחק שמיר היה שולח עורך דין לתקשורת להסביר את הוצאותיו?

שמרון לא יוכל לשמור על נתניהו מעצמו, ועצם שיגורו למערכה מלמד שנתניהו פשוט איבד את הצפון – מצפן מוסרי וציבורי מעולם לא היה לו.

[related-posts title="עוד מאמרים מאת עו"ד משה גולדבלט"]

_______________________________________________________________________________

משה גולדבלט

  • משה גולדבלט הוא עו"ד עצמאי העוסק בתחום נזקי גוף, רשלנות רפואית, זכויות חולים ונפגעים. ציוני, סוציאל-דמוקרט תושב נהריה.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן