Skip to content

הנרצחים מהבנק הובאו לקבורה: "עיר שלמה מבכה את בניה"

בזה אחר זה הובאו הנרצחים בבנק הפועלים בבאר שבע לבתי העלמין למנוחתם האחרונה. ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ, בהלווייתו של אבנר כהן: "אני עומד כאן בצד ושומע את כל ההספדים. זו הלוויה הרביעית. עיר שלמה עצרה היום מלכת. ארבעה נרצחים ויותר ממאתיים אלף פצועים בנפש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אבל כבד נפל על העיר באר שבע והיישוב עומר בעקבות הרצח שהתרחש אתמול בסניף בנק הפועלים בשכונת נווה זאב בבאר שבע. בזה אחר זה הובאו הנרצחים לבתי העלמין למנוחתם האחרונה. 

כאלפיים איש ואשה מילאו את בית העלמין הקטן של היישוב עומר בהלווייתו של אבנר כהן ז"ל, בן 44, מנהל הסניף, שהחל את עבודתו שם רק לפני עשרה ימים. כהן היה האחרון שהובא למנוחות מבין ארבעת הקרבנות. שגיא, בנו הצעיר, ספד לו: "אבא אני אוהב אותך ותמיד אוהב אותך. יש לנו משפחה נהדרת ואתה אבא נהדר ועוד אבא כמוך לא יהיה. חינכת אותנו כמו שרצית. אני זוכר את כל החוויות שלנו ביחד. תמיד תמכת בי והיית לצדי. היית עסוק בעבודה ובלימודים ואני זוכר שכל פעם שראיתי אותך לומד ומשקיע הייתי מתגאה בך וחולם שתהיה עורך דין". 

בנו של אבנר כהן סופד לו (צילום: אלברטו דנקברג)
בנו של אבנר כהן סופד לו (צילום: אלברטו דנקברג)

ורד שרעבי, אחותו  של אבנר כהן: "אח יקר שלי. אני לא מאמינה לזוועה שפקדה את משפחתנו אתמול בצהריים. מסך שחור נפל מול עינינו, רוצח שחזר לבנק בכוונה לרצוח ארבעה אנשים. בחלום הכי שחור לא חשבתי שתמות באירוע כה טראגי. כששמעתי על האירוע כל כך קיוויתי שזו תהיה רק פציעה, קיוויתי שאתה חי ואמרתי שאסור שיקרה לך משהו. אתה, שנסכת בנו תמיד ביטחון וידעת לסדר את הכל – הפעם לא סידרת, הפעם זה נגמר אחרת עם כאב עמוק בלב".

האם: "נשמתי, יהלום שלי, מאוד יחסר לי שלא יראה אותך יותר". האב: "הלכת בטרם עת. השארת ילדים קטנים. אני מבטיח לך שנגדל את הילדים ונשמור עליהם". 

בני משפחתה של אבן חיים בלוויה (צילום: אלברטו דנקברג)
איך נפרדים מפרח? בני משפחתה של ענת אבן חיים בלוויה (צילום: אלברטו דנקברג)
(צילום: אלברטו דנקברג)
(צילום: אלברטו דנקברג)

בין הנוכחים היה סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן, תושב באר שבע, שספד לאבנר: "בפרקי אבות נאמר שכל מי שרצוי ואהוב על הבריות הוא גם רצוי ואהוב על השמים ואתה היית כזה".

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ: "אני עומד כאן בצד ושומע את כל ההספדים. זו הלוויה הרביעית. עיר שלמה עצרה היום מלכת. ארבעה נרצחים ויותר ממאתיים אלף פצועים בנפש. אבנר היה קודם כל בן אדם טוב. קשה לכולנו לקבל את הטרגדיה הנוראה הזאת שאי אפשר להסביר אותה. רוצחים אנשים לשם רצח. הלב שותת דם, העין מזילה דמעה ועיר שלמה מבכה את מות בניה".

עוד ספדו לו מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן והרב טביביאן, רב הקהילה ביוסטון, מקום מגוריה האחרון של משפחת כהן, שהגיע במיוחד מארה"ב.

אחותה של ענת אבן חן: ילדייך יהפכו לילדיי

שעתיים לפני כן הובאה לקבורה בבית העלמין הישן בבאר שבע ענת אבן חיים ז"ל, בת 34 במותה. מאות אנשים לוו אותה בדרכה האחרונה. מול הקבר הפתוח ספדה לה האם, שוש ביטון: "איך נפרדים מפרח? עזבת מהר ומוקדם, עוד לא ראית כלום, לא את הבת מצווה של הבת שלך, לא את הגיוס של אחותה… איך נפרדים מילדה, אחות, אמא, שהייתה כל עולמנו, שהכילה בתוכה המון אושר, ביטחון, אהבה, חום ונתינה, שתמיד עמדה לצדנו והעניקה את כל כולה. איך אפשר להיפרד. אני לא מאמינה שעזבת אותנו כל כך מהר".

האחות סימה: "אחותי היקרה, כמה טובה וחייכנית היית, ילדייך יהפכו לילדי, כאילו יצאו מהרחם שלי. הבטחתי ואקיים".

אחריה נערכה הלוויתו של עידן שניצר סברי ז"ל, בן 23, שנטמן בבית העלמין החדש שבעיר. על קברו ספד לו אחיו אריאל: "ככה סתם פתאום נלקחת מאיתנו כאילו אלוהים בחר לשים אותך לידו. תפקיד של אח גדול הוא לשמור על האח הקטן ואני נכשלתי בתפקיד. אזכור אותך כאדם מאושר בחייך. אוהב אותך תמיד".

אמש נערכה הלוויתו של מאיר זיתון ז"ל, בן 40, סגן מנהל הבנק. ספדה לו אלמנתו ורד: "מאיר שלי, תשע שנים אני נוסעת לעבודה ונדמה שהיום הנסיעה נעצרה. האוטובוס הפסיק לנסוע, הגלגלים נעצרו. הנהג קפא במקומו ומשהו בי קפא. נעתקו ממני המילים, אחז בי ההלם ועדיין אוחז. אני קפואה בין מבזק למבזק ובין ידיעה לידיעה. ניסיתי לתפוס את עצמי, לקוות להיאחז באמונה שלמה, אבל אני עדיין לא מעכלת את הבשורה המרה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן