Skip to content

ארגון משפטנים פרו-ישראלי פועל לסגירת משרדי אש"ף בוושינגטון

ארגון "שורת הדין" מאיים לתבוע את החברה, המחזיקה בבעלות את משרדי אש"ף בוושינגטון ואת חברת הטלפונים המספקת שירותי תקשורת לאש"ף מאת צבי זינגר הניסיונות להכרזה חד צדדית באו"ם  ומהלכי הפיוס של אש"ף עם החמאס עשויים להביא לסגירתם של משרדי אש"ף ברחוב 18 בוושינגטון. כך אומרת עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, יו"ר ארגון "שורת הדין", שזכתה כבר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון "שורת הדין" מאיים לתבוע את החברה, המחזיקה בבעלות את משרדי אש"ף בוושינגטון ואת חברת הטלפונים המספקת שירותי תקשורת לאש"ף

מאת צבי זינגר

הניסיונות להכרזה חד צדדית באו"ם  ומהלכי הפיוס של אש"ף עם החמאס עשויים להביא לסגירתם של משרדי אש"ף ברחוב 18 בוושינגטון. כך אומרת עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, יו"ר ארגון "שורת הדין", שזכתה כבר לכמה נצחונות משפטיים בחו"ל נגד גורמים אסלאמיים ופלסטיניים.

"שורת הדין" פועלת בעשור האחרון למאבק בטרור באמצעים משפטיים. בין השאר, הארגון מייצג משפחות נפגעי טרור במשפטים כנגד ארגוני טרור ברחבי העולם והביא לפסיקות לטובתם בסך של למעלה ממיליארד דולר, מתוכם כמאה וחמישים מליון דולר מומשו וכשש מאות מליון דולר נמצאים בהליכי מימוש שונים והוצאה לפועל. הארגון ניהל גם את הקמפיין המשפטי הבינלאומי המוצלח כנגד המשט.

 עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר אומרת כי שורה של פעולות, שמבוצעות בהקשר של משרדי אש"ף, מבליטות את פעילותו של הארגון הזה כגורם שמעודד טרור; מחובר לגורמי טרור וקשור לפעילות שנוגדת את האינטרסים של ארה"ב ושל ישראל. "פעולות אלו מכשירות את הקרקע החוקית למניעת פעילותו של הארגון בארה"ב",

בין השאר, משלחת אש"ף לאו"ם מורכבת מנציגים של כל הארגונים הפעילים באש"ף, לרבות נציגי ארגון החזית העממית, אשר הוכרז בארה"ב כארגון טרור על פי סעיף 219 לחוק ההגירה והלאום האמריקאי. כל מגע עם ארגון החזית העממית נחשב לעבירה פלילית המקבילה לסיוע לארגון טרור.

בנוסף לכך, בדצמבר האחרון, הגיע אש"ף להסכם עקרונות לשיתוף פעולה עם החמאס והג'יהאד האסלאמי, שני ארגונים המוכרזים אף הם בארה"ב כארגוני טרור, והוא מנהל עימם מגעים בימים אלה כדי להגיע להסכם שיתוף פעולה הדוק.

ועוד: בחודשים האחרונים פעל אש"ף וביקש באופן חד צדדי מעמד כאחת המדינות באו"ם, וכן ביקש ואף התקבל כאחת המדינות החברות באונסק"ו. כל זאת בניגוד גמור לעמדת ישראל וארה"ב, ותוך הפרה בוטה של הסכמי אוסלו.

בעקבות התפתחויות אלה, החל ארגון "שורת הדין" במהלך משפטי מול חברת Endeka Enterprise (אנדקה אנטרפרייז), המחזיקה בבעלות את משרדי אש"ף בוושינגטון, והזהירה אותה כי המשך השכרת המשרדים לאש"ף מהווה עבירה פלילית, נוגד את החוק האמריקאי האוסר סיוע לטרור, ומטיל אחריות בנזיקין על מי שמסייע לארגון זה. כמו כן פנה הארגון לחברת הטלפונים Verizon (ורייזון), המספקת שירותי תקשורת לאש"ף, באזהרה דומה, ודרש ממנה לנתק את קווי הטלפון וכל שירותי תקשורת לאש"ף  לאלתר. משרדי אש"ף ממוקמים ברח' 18 מס' 1320 סוויטה 200 בעיר וושינגטון.

"החזית העממית, החמאס והג'יהאד האסלאמי מוגדרים כארגוני טרור. על פי החוק האוסר סיוע לארגון טרור, כל סיוע מכל סוג לאותם גורמים מהווה עבירה", נכתב במכתב האזהרה לג'יימס קלומיריס, מנכ"ל חברת Endeka Enterprise. "אזרחים וחברות רבות בארה"ב מצאו את עצמם נאבקים מול תביעות ענק ומורשעים בפלילים משום שסייעו לארגונים אלה".

רק לאחרונה, הכריע בית המשפט העליון בארה"ב, כי אפילו מתן עצה משפטית לארגון עוין, מהווה עבירה ברורה על החוק למניעת סיוע לטרור.

"אכן, המשלחת באו"ם, המורכבת מנציגים של ארגוני טרור, פועלת בהיתר מיוחד המוענק על ידי הנשיא, המתחדש מידי שנה. היתר זה אינו חל על אזרחים פרטיים. על פי החוק האמריקאי, אף גוף פרטי או עסקי אינו רשאי לתת שירותים לאש"ף", מסבירה עורכת הדין ניצנה דרשן-לייטנר. "לכן, נפעל נגד כל מי שיעבור על החוק האמריקאי, ויסייע להם. פנינו לחברה המשכירה את המשרדים, לחברת הטלפונים המספקת את הקוים למשרדים, ונפעל נגד כל גוף המספק שירותים למשרדי אש"ף בוושינגטון, עד שאלה יתפנו משם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן