Skip to content

שטייניץ: התשתית האיראנית תאפשר ייצור של מאות פצצות גרעין

השר לענייני מודיעין, עניינים אסטרטגיים ויחסים בינלאומיים, יובל שטייניץ, הופיע היום בוועדת החוץ והביטחון ואמר עוד כי היה צורך בהשלמת החקירה, בפרשת הילד מוחמד א-דורה, "ולו רק כדי ליצור הרתעה למול רשתות תקשורת בינלאומיות שמשדרות חומרים שאמינותם מוטלת בספק"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אין למדינת ישראל מושג איפה נמצא היום מוחמד א-דורה. אני מבין שלמערכת הביטחון, בדגש על השב"כ, יש הרבה מאוד עומס, אך יחד אם זאת ישנם מקרים בהם למאמץ ההסברתי יש חשיבות לא פחות גדולה". כך אומר השר לענייני מודיעין, עניינים אסטרטגיים ויחסים בינלאומיים, יובל שטייניץ.

"במאבק על הדה לגיטימציה אין ניצחון בנוק אאוט". יובל שטייניץ (צילום: אתר הכנסת)
"במאבק על הדה לגיטימציה אין ניצחון בנוק אאוט". יובל שטייניץ (צילום: אתר הכנסת)

שטייניץ הופיע היום לראשונה בפני ועדת החוץ והביטחון במסגרת תפקידו החדש. השר התבקש להתייחס בהרחבה למכלול הנושאים עליהם אמון המשרד לעניינים אסטרטגיים. באשר לפרשת הילד מוחמד א-דורה, אמר השר שטייניץ, כי "גם אם נכון היה לקיים את הבדיקה לפני תקופה ארוכה, היה צורך בהשלמת החקירה, ולו רק כדי ליצור הרתעה למול רשתות תקשורת בינלאומיות שמשדרות חומרים שאמינותם מוטלת בספק".

על מאבקה של ישראל בדה לגיטימציה אמר שטייניץ: "במאבק הזה אין ניצחון בנוק אאוט ועל אף זאת אסור להזניח את הזירה הזו". עוד הוסיף השר, כי במסגרת פעילות המשרד "הצלחנו לגבש ולהפעיל תוכנית עבודה סדורה למול כלל הארגונים היהודיים בעולם במאבק בדה-לגיטימציה, כך שיפעלו יחד, כאשר המשרד משמש כיד מתאמת ומכוונת".

בהקשר האיראני אמר השר שטייניץ, כי "על אף שצפון קוריאה מחזיקה היום במאגר של שלוש  פצצות גרעין, האיום האיראני על העולם הוא גדול משמעותית בסדר גודל של פי 30 עד 50. התשתית הגרעינית של איראן נבנתה מראש במימדים גדולים בהרבה מאלו של צפון-קוריאה, והיא צפויה לאפשר להם לייצר מאות פצצות גרעין. קיבלנו מסרים ממדינות שונות באירופה שאומרות לנו שהגיע הזמן להציב איום צבאי על איראן מאחר וסנקציות בלבד לא מספיקות".

בנושא הסורי הבהיר שטייניץ, כי לממשלת ישראל אין שום עמדה המצדדת בהמשך לשלטונו של בשאר אסד בסוריה וכל הפרסומים בנושא הינם חסרי בסיס ואינם מייצגים את עמדתנו.

יו"ר הוועדה, חה"כ ליברמן, אמר בדיון: "היום ישנה אנדרלמוסיה בחלוקת האחריות על תחום ההסברה הישראלית. כיום, ישנם ארבעה גורמים העוסקים בנושא: משרד החוץ, המשרד לעניינים אסטרטגיים, משרד התפוצות והסוכנות היהודית. בכדי שהדבר יהיה יעיל ויביא תוצאות חייב להיות גורם אחד שמרכז את כל המאמץ במאבק בדה-לגיטימציה. הדבר הכי טבעי הוא שמשרד החוץ יעסוק בכך. תפקידו של המשרד לעניין אסטרטגיים צריך להיות בחינה מעמיקה של החומרים המודיעיניים והבאת גישה ודעה נוספת בפני ראש הממשלה והקבינט. בכדי שיוכל לממש את אחריותו המיניסטריאלית צריך המשרד לעניינים אסטרטגיים להיות זה שמאשר את התקציבים לגופי המודיעין השונים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן