Skip to content

האלימות בניגריה גוברת; מפקד המשטרה פוטר מתפקידו

משטרת ניגריה נכשלה במאמציה ללכוד את מתכנן הפיגועים ההמוניים של הארגון האסלאמי בוקו חראם. המפכ"ל וסגניו שילמו את המחיר מאת גרשון גירון ההתנגשויות האלימות בניגריה מוסיפות לגבות מחיר כבד. מפקד משטרת המדינה, חאפז אבו בכר רינגים, פוטר מתפקידו לאחר שלא עלה בידו להשתלט על המצב. מחולל האלימות העיקרי במדינה הוא הארגון האסלאמי הקיצוני בוקו חראם, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ניגריה נכשלה במאמציה ללכוד את מתכנן הפיגועים ההמוניים של הארגון האסלאמי בוקו חראם. המפכ"ל וסגניו שילמו את המחיר

מאת גרשון גירון

נגד תחנות משטרה, כנסיות ואתרי בילוי. פיגועי טרור בניגריה

ההתנגשויות האלימות בניגריה מוסיפות לגבות מחיר כבד. מפקד משטרת המדינה, חאפז אבו בכר רינגים, פוטר מתפקידו לאחר שלא עלה בידו להשתלט על המצב.

מחולל האלימות העיקרי במדינה הוא הארגון האסלאמי הקיצוני בוקו חראם, ששם לעצמו למטרה לפגוע בכנסיות ובתחנות משטרה. לבוקו חראם מיוחסת אחריות לחודשים ארוכים של פיגועים המוניים, שבהם נהרגו מאות ניגרים. כוחות הביטחון ביצעו השבוע גל מעצרים במטרה למנוע פיגועים עתידיים, אבל הדבר לא מנע את פיטורי מפקד המשטרה, יחד עם כל סגניו.

על פיטוריו של רינגים בישרה הממשלה בהודעה שבה נאמר כי מדובר ב"צעד ראשון לקראת ארגון מחודש מקיף והצבת משטרת ניגריה כך שתהיה יעילה יותר ומסוגלת לעמוד באתגרי הביטחון הפנימי החדשים". מוחמד ד. אבו בכר, שהיה סגנו של רינגים, מונה למפקד המשטרה בפועל. נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן, הודיע גם על הקמת ועדה ל"ארגון מחודש דחוף" של המשטרה.

לארגן מחדש את המשטרה. הנשיא גודלאק ג'ונתן

משרתו של רינגים כמפקד המשטרה הועמדה בסכנה מאז נמלט בראשית החודש ממעצר המשטרה קבירו סוקוטו, החשוד בתכנון ובפיקוד על סדרת פיגועים קטלניים בכנסיות בחג המולד. ג'ונתן הורה למשטרה לעצור אותו מחדש בתוך עשרים וארבע שעות, אך סוקוטו – המבוקש מספר אחת במדינה – טרם נלכד.

בעקבות סדרת פיגועי חג המולד המיוחסת לבוקו חראם הכריז הנשיא ג'ונתן על מצב חירום בארבעה מחוזות בצפון המדינה.

ארגון הטרור הוקם בשנת 2002 על ידי המטיף המוסלמי מוחמד יוסוף. אוכלוסיית ניגריה מורכבת ממוסלמים, המהווים רוב בצפונה, ומנוצרים, המהווים רוב בדרום. יוסוף תבע להנהיג את ההלכה האסלאמית, השריעה, כחוק בכל מחוזות הצפון, וביטא התנגדות מפורשת לשיטה הדמוקרטית. הארגון פעל בגלוי מצפון-מזרח ניגריה ותקף מטרות ממשלתיות. בשנת 2009 יצאו כוחות משטרת ניגריה למתקפה על בוקו חראם. היד הקשה שהפעילה המשטרה הביאה לפריצת התקוממות מזוינת ולמעצרו של יוסוף, שמת מאוחר יותר בכלא. בעקבות מותו, יצא בוקו חראם לתקוף תחנות משטרה, ובהתנגשויות בין חבריו למשטרה נהרגו מאות בני אדם. בשנת 2010 הסלים בוקו חראם את פעילותו, והחל לתקוף גם כנסיות ומקומות בילוי ציבוריים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן