Skip to content

לבני: "הפלסטינים הסכימו למדינה מפורזת"

ציפי לבני אמרה בדיון בוועדת החוץ והביטחון כי הסיטואציה של הקיפאון המדיני היא מסוכנת, וכי בכל יום שעובר התנאים לפתיחת משא ומתן הופכים מורכבים יותר. ח"כ ראובן ריבלין מתח ביקורת על משרד החוץ האמריקני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפלסטינים הסכימו כי המדינה שתוקם תהיה מפורזת. כך אמרה היום שרת המשפטים, ציפי לבני, בדיון בוועדת החוץ והביטחון.

"סיטואציה מסוכנת". לבני (צילום: דן בר-דוב)

שרת המשפטים, ח"כ לבני (התנועה), הממונה על תיק המשא ומתן עם הפלסטינים בממשלת ישראל, נמנעה במהלך הדיון מלהתייחס באופן קונקרטי לסוגיות הנידונות בחדרים הסגורים מול המתווך האמריקני והפלסטינים. עם זאת, שירטטה השרה בקווים כלליים את עיקרי העקרונות המנחים אותה לקראת אפשרות שמשא ומתן עם הפלסטינים אכן ייפתח באופן רשמי.

לדבריה, "הסיטואציה שבה קיים קיפאון מדיני זו סיטואציה מסוכנת שעלולה להוביל לתסכול מצד הפלסטינים. "אני מאמינה בזכות העקרונית שיש לנו לארץ כולה אבל, חייבים בפועל להגיע לפתרון של שתי מדינות", אמרה.

השרה לבני הדגישה כי ה"מטרה של הממשלה הוא להניע את המשא ומתן כך שיתנהל באופן ישיר עד סיום הסכסוך. עם זאת זה לא סוד שיש בממשלה מחלוקת על השאלה כיצד סוף הסכסוך צריך להראות. ככלל, המדיניות שלי ושל ראש הממשלה היא, שצריך להגיע לפתרון של שתי מדינות לשני עמים. גם כשיש מחלוקות בממשלה, המחנה המשותף הוא הצורך להניע את המשא ומתן, ולא רק לצורך ניהולו אלא לצורך הגעה להסדר".

עוד אמרה שרת המשפטים כי "בסיטואציה הנוכחית אין ואקום, ועם הלחץ הבין-לאומי צריך להתמודד". הקיפאון, לדברי השרה, רק פוגע בישראל, הן בלגיטימיות שלה והן ביכולת שלה לפעול צבאית. ככל שעובר הזמן הנרטיב הפלסטיני הופך למקובל יותר בקרב מנהיגי העולם, בעוד שהתפיסה הישראלית הולכת ונשחקת, כך שכל יום שעובר התנאים לפתיחת המשא ומתן הופכים למורכבים יותר, כשהפלסטינים מגבירים את הפניות שלהם למוסדות האו"ם.

"כניסה למשא ומתן וסיום הסכסוך זה קודם כול אינטרס ישראלי. כחלק מהסדרי הביטחון חייב להיות ברור שהמדינה הפלסטינית תהיה מפורזת ואכן במהלך המשא ומתן שניהלנו בעבר מול הפלסטינים הם הסכימו לכך. כחלק מסיום הסכסוך חייב להיות ברור לפלסטינים כי בסיום המשא ומתן, סוגיית הפליטים תגיע לסיומה".

ריבלין מסתייג

ח"כ רובי ריבלין (הליכוד ביתנו) מתח ביקורת בדיון על הנזיפה שספג שגריר ישראל בוושינגטון מפי מזכיר המדינה קרי. "מחאתו של ג׳ון קרי אינה במקומה ויש בה התרסה כלפי ישראל. הנכונות המסורתית של ישראל לקיים משא ומתן ללא תנאים מוקדמים לא השתנתה, ואף קיבלה גיבוי בעולם. כבר הוכח בעבר שקיום תנאים מוקדמים לא הביא את הפלסטינים לשולחן המו"מ, וכעת הדבר רובץ לפתחם של הפלסטינים, ולא לפתחנו. מחאתו של משרד החוץ האמריקני מנסה ליצור מציאות מדינית חדשה ובעקיפין לכפות על ישראל לשנות את גישתה בדבר משא ומתן ללא תנאים מוקדמים, שלא בצדק", אמר ריבלין.

בדיון תהה ריבלין בפני השרה ציפי לבני, האם עמדותיה בעניין המשא ומתן מייצגות את עמדתה הרשמית של הממשלה, ואמר כי "על הממשלה ליישם את הלקחים המדיניים שהופקו במהלך השנתיים האחרונות".

[related-posts]

1 Comment

  1. יפה
    21 במאי 2013 @ 17:28

    המתנחלים מחזיקים את מרכז הליכוד בביצים.
    המתנחלים של בנט מחזיקים את קואליציית לפיד-בנט בביצים.
    כלומר למתנחלים שליטה מוחלטת בממשלה.
    לבני היא אפילו לא עלה תאנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן