Skip to content

העונה החדשה בתיאטרון הקאמרי: "נמאס לנו מהמרקים המחוממים"

התיאטרון הציג היום במסיבת עיתונאים את הרפרטואר לעונה הבאה, עם הבשורה: "בא לנו לחדש". אז מה חדש? "מקבת" תפתח את העונה ובהמשך - "אמא קוראז'", "פונדק הרוחות" ופסטיבל חנוך לוין. גורי אלפי אמור לככב בגרסה התיאטרונית ל"תעלת בלאומילך", סרטו המיתולוגי של קישון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"עלינו להיות קבלני החלומות, שלוקחים חלומות והופכים אותם למציאות בתיאטרון הישראלי", כך אמר היום עמרי ניצן, המנהל האמנותי של הקאמרי, במסיבת העיתונאים השנתית של תיאטרונו, שבה הוא נשא דברים לצד המנכ"ל נעם סמל. אגב כך הוסיף: "בא לנו לחדש. נמאס מהמרקים המחוממים". כלומר, עד היום הגיש לנו הקאמרי מרקים מחוממים?

למרות זאת, הקאמרי, שהעונה הקרובה תעמוד בסימן החגיגות ליום הולדתו ה-70, לא יוותר על ביצת הזהב השקספירית הבלתי נגמרת. בראשית יולי יעלה המסך על "מקבת" עם גיל פרנק בתפקיד הראשי ולידו רותי אסרסאי הצעירה בתפקיד הליידי. במאי ההצגה, ניצן, אף צפוי לביים בשנה הבאה את "קורלינוס". אז יהיו לקאמרי שש הצגות שקספיריות, שיצדיעו במקביל לגאון מסטרטפורד.

יככב ב"סיראנו דה ברז'ראק". טיראן. צילום: איציק בירן

"מקבת" תפתח את התוכנית הרפרטוארית החדשה של הקאמרי, לאחר שבימים אלה עלו על במתו שתי הפקות חדשות בשיתוף עם תיאטרון חיפה – "הם יורים בסוסים", הצגה מוזיקלית בכיכוב שלמה בראבא ורמי ברוך, והקומדיה "שיגעון באופרה". בהמשך הקיץ יועלה הלהיט הברכטיאני "אמא קוראז'", כעוד נדבך בהצגות ברכט של הבמאי המצליח אודי בן-משה, עם תיקי דיין בתפקיד הראשי.

בסוף ספטמבר יוכל איתי טיראן להתאוורר מתפקידיו השקספיריים ("ריצ'ארד השני והשלישי") בהצגת "סיראנו דה ברז'ראק", מאת אדמונד רוסטאנד, שבה יככב בבימויו של גלעד קמחי. במסגרת המגמה לתת במה לבמאים צעירים יביים אחריו מאור זגורי את הצגת "המחברת הגדולה" מאת אגוטה כריסטוף. בנובמבר תוצג הצגת "ניקסון/פרוסט" מאת פיטר מורגן,שהייתה אמורה לעלות בשיתוף התיאטרון בהרצליה שבינתיים נסגר. מנהלו, עודד קוטלר, יביים ואקי אבני יציג בתור פרוסט שאלות קשות לעודד תאומי, שיתמודד עם דמותו של הנשיא האמריקני המאכזב.

לאחר הצגת "הכיתה שלנו", מאת המחזאי הפולני טדיאוש סלובודז'אנק, שתעלה בשיתוף פעולה עם הבימה, בניצוחו של הבמאי חנן שניר, צפויה הקופה בקאמרי לחגוג עם מחזמר נוסף, הפעם "דבר מצחיק קרה…", מאת סטיבן זונדהיים ובבימויו של עמרי ניצן. אם התגעגעתם לטיראן של הקאמרי, הוא יככב גם כאן, כשעמו שלמה בראבא, גדי יגיל, רמי ברוך ועוד. גיל פרנק ואורלי זילברשץ צפויים לככב בקומדיה "דג מוסר" מאת מירי חנוך ובבימוי עדנה מזי"א. בהמשך יחזור הקאמרי לאחר יובל שנים ל"פונדק הרוחות" מאת נתן אלתרמן, כשיחזקאל לזרוב, בעקבות הצלחת "סטמפניו", שביים עם עדנה מזי"א, יקבל את שרביט הבימוי ויופיע בתפקיד הראשי, כשעמו על ההפקה המוזיקלית אסף תלמודי.

"להיות קבלני החלומות". סמל וניצן במסיבת העיתונאים

אלה ההצגות הסגורות לעשרת החודשים הקרובים. בעקבותיהן אמורות לעלות ההצגות הבאות: "אנשים כמונו" מאת הסופרת איריס לעאל ובבימוי כפיר אזולאי; "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", עיבוד למחזה של א.ב.יהושע על-פי ספרו, בבימוי איציק ויינגרטן; "גורודיש", מאת הלל מיטלפונקט, שחוזרת בדיוק לאחר 20 שנה; "חברים של חברים", אף היא של מיטלפונקט ובבימויו, על רקע מחאות הצדק החברתי; "המעריץ" מאת עדנה מזי"א; "ארוחת טעימות", קומדיה מאת שלמה מושקוביץ ובבימוי זוגתו, דדי ברון, וכן "נפש יהודי", בעבר הצגת להיט מאת יהושע סובול בתיאטרון חיפה והפעם כחוליה בחגיגות ה-70 של הקאמרי.

בין הצגות השנה הבאה אמורה להשתלב הגרסה התיאטרונית של אלי ביז'אווי וגורי אלפי ל"תעלת בלאומילך", סרטו המיתולוגי של אפרים קישון. לצד הדאחקות של "מצב האומה", אלפי צפוי לביים את ההצגה עם ביז'אווי, המתפקד בדרך כלל כמתרגם מחזות. ומי ייכנס לנעליו הגדולות של בומבה צור? – לא תאמינו, אבל אלפי, בכבודו ובעצמו, למרות הבדלי הממדים הבולטים.

ואם תשאלו מתי יעלה הקאמרי כמובטח גרסה חדשה ל"שיער", בבימוי משה קפטן, המחזמר הזה מחכה ב"מקרר", כמו העיבוד של עידו ריקלין ל"עשו" של מאיר שלו; כמו גם "שלך, אנה", מחזמר-כיס על אנה פרנק. גם הקומדיה "פילומנה" מאת אדוארדו דה פיליפו בעמדת המתנה וכמוה הצגת "הבן האהוב" מאת אמיר ניזאר זועבי.

כעת, אם תתהו היכן חנוך לוין, עוד ביצת זהב לוהטת של הקאמרי, אז לא לדאוג. לצד הצגות הלהיט שלו – "אשכבה", "הרטיטי את ליבי", "פופר" ואת "אורזי מזוודות", מתכוונים בקאמרי לחדש את "כולם רוצים לחיות" שלו לאחר קרוב ל-30 שנה. אם אתם מתגעגעים לג'יטה מונטה בתפקיד פוזנבוכא, תישארו עם הגעגוע. מונטה פרשה לגמלאות מהקאמרי ומביימת בהצלחה בחאן.

הקאמרי יחגוג לחנוך לוין המנוח את יום הולדתו ה-70 בפסטיבל בינלאומי במהלך יוני. לצד הצגות לוין הרצות שלו, כולל חגיגת 80 ליוסי כרמון לפני הצגת "אשכבה", יציגו שחקני תיאטרון "גשר" את הצגת "יאקיש ופופצ'ה"; תיאטרון "היידישפיל" יביא את גרסתו העסיסית ל"סולומון גריפ"; ומולן תעלה הפקת תיאטרון בית ליסין ל"מלאכת החיים", שאחד משחקניה, יצחק חזקיה, נעדר משום מה מתוכניות הקאמרי. עוד בפסטיבל גרסה צרפתית להצגת "הזונה מאוהיו", גרסות פולניות ל"פופר" ול"מלאכת החיים", גרסה רוסית ל"אורזי מזוודות" וגרסה סלובנית ל"אשכבה". כמו כן יוקרן סרט מקסיקני מגרסה ספרדית של הצגה זו.

בנוסף יכלול הפסטיבל הצגות פרינג' לויניות, קריאה מבוימת של הצגות לוין שטרם הוצגו, הצגות של בתי-ספר למשחק ומחווה חגיגית. כמו כן בתוכנית תערוכת הדפסים בהשראת לוין, תערוכת צילום מהצגותיו שצילם גדי דגון ועוד.

אלה התוכניות, אלה ההבטחות. האם יתגשמו? – "אנחנו מפליגים בספינה תוך כדי חתירה בים לא צפוי", אמר ניצן והשאיר, כהרגלו, פתח לשינויים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן