Skip to content

"איראן תוכל להעשיר אוראניום לייצור 20-30 פצצות אטום בשנה"

כך אומר השר לנושאים אסטרטגיים, לענייני מודיעין וליחסים בינלאומיים, יובל שטייניץ. השר דיבר היום בכנס התקשוב והסייבר הבינלאומי של ישראל דיפנסר: "לאירועים והמצב בסוריה, סיני ועזה אסור לדחוק לרגע את הנושא הקריטי ביותר שהוא איראן גרעינית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הגרעין האיראני משנה מצב, הוא  ישנה את מצבה של ישראל, מצבו של המזה"ת ואפילו את מצב העולם כולו. האמביציה של האיראנים היא לשנות את מאזן הכוחות הגלובלי מקצה לקצה".

כך אומר השר לנושאים אסטרטגיים, לענייני מודיעין וליחסים בינלאומיים, יובל שטייניץ. שטייניץ דיבר היום בכנס התקשוב והסייבר הבינלאומי של ישראל דיפנס. "לאירועים והמצב בסוריה, סיני ועזה אסור לדחוק לרגע את הנושא הקריטי ביותר שהוא איראן גרעינית", אמר השר. 

"לא מדובר בפצצות במרתף". יובל שטייניץ (צילום: אתר הכנסת)
"לא מדובר בפצצות במרתף". יובל שטייניץ (צילום: אתר הכנסת)

"איראן אינה צפון קוריאה או פקיסטן", הדגיש שטייניץ. "תעשיית הגרעין שלה גדולה עשרות מונים מפקיסטן ומצפון קוריאה. יש כאן תעשיית גרעין ענפה שנבנתה לא על מנת לייצר מספר פצצות אלא כדי לייצר חומר בקיע לעשרות ומאות פצצות גרעין. לא מדברים על מדינה גרעינית אלא על האפשרות להיווצרות של מעצמה גרעינית. במתקן נתנז איראן מעשירה כיום 12 אלף צנטריפוגות ומתכננת להגיע להעשרה של 54 אלף צנטריפוגות. היא תוכל להעשיר מספיק אורניום כדי לייצר 20-30 פצצות אטום בשנה. כאשר באתר בקום היא כבר מעשירה עשרות אלפי צנטריפוגות.

 "תוך עשור יוכלו האיראנים להגיע ללמעלה ממאה פצצות גרעיניות", אמר שטייניץ. "לא מדובר בסכנה של אייתולות עם כמה פצצות במרתף אלא בסכנה אמיתית לשלום העולם. גם אם ייקח לה זמן להגיע לייצור פצצות מימן היא תחפה על כך בייצור של עשרות פצצות בשנה. כבר כעת יש לה טילים שמכוונים לעבר ישראל, טילים שמכסים חלק נכבד מיבשת אירופה והיא עושה מאמץ מרוכז לפתח משגר לוויינים שהוא בעצם כיסוי לטילים בליסטיים בין יבשתיים". לדברי השר שטייניץ איראן יכולה להגיע לטילים כאלה בתוך שלוש-ארבע שנים.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן