Skip to content

לידת הפניקס, עוף החול שממשיך להיוולד מחדש

המחול, אשר נוצר על ידי הכוראוגרפית של הלהקה נועה וורטהיים, הוא מופע דינמי וסוחף. הריקוד כאילו צומח מהאדמה עליה דורכים הרקדנים, מרחפים מעליה וצוללים לתוכה, באופן טבעי, כפעימות לב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

להקת ורטיגו, אשר פועלת בכפר האקולוגי בנתיב הל"ה ובירושלים, מעלה את המופע "לידת הפניקס" זו השנה השמינית, בארץ וברחבי העולם.

המחול, אשר נוצר על ידי הכוראוגרפית של הלהקה נועה וורטהיים, הוא מופע דינמי וסוחף. המוזיקה של רן בגנו נעה בין השקט, המלודי, האתני אל הקצבי וכל הזמן נשמעת טבעית ונכונה למקום ולסביבה. התלבושות אדומות מבד גס, והריקוד כאילו צומח מהאדמה עליה דורכים הרקדנים, מרחפים מעליה וצוללים לתוכה, באופן טבעי, כפעימות לב.

לידת הפניקס - מרחפים מעל האדמה ומחוברים אליה (צילום: ענבל כהן-חמו)

המופע מתקיים בחוץ, על במה עגולה המכוסה באדמת כבול, מתחת לכיפה פתוחה הבנויה ממוטות במבוק קלים וחזקים. הקהל יושב על ספסלים יחד עם הרקדנים בתוך הכיפה ומסביבה. המופע בהרצליה היה אמור לעלות ביום כדור הארץ, אך נדחה בשל מזג האוויר באותו יום, ואכן, זהו מופע אשר מחובר לאדמה, לסביבה, ולמזג האוויר – ובמקרה שלנו, לאוויר הלילה הרענן.

זו הפעם השנייה שאני צופה במופע, ונדמה כי הוא משתבח עם הזמן, למרות שלטענת נועה ורטהיים, הוא מועלה באופן זהה לחלוטין כל פעם. אולי חווית המופע מעמיקה עם כל צפייה, ואולי זה צוות הרקדנים המשובח אשר רוקד את המופע בפעם זו.

אם תרצו לראות את המופע, תוכלו לעשות זאת ללא תשלום ב-6.6.13 , יום חמישי בשעה 20:00, במסגרת אירועי "תרבות וקהילה" של הבנק הבינלאומי ברחבת בית הבנק הבינלאומי, בשדרות רוטשילד 42, תל אביב – המופע פתוח לקהל הרחב בהזמנת מקומות מראשׂ (בטלפון 03-5130001).

מרחפים (צילום: ענבל כהן-חמו)
מחוברים לאדמה (צילום: ענבל כהן-חמו)
דיאלוג בין הרקדנים ובין המקום (צילום: ענבל כהן-חמו)

המופע עלה בגן של היכל אומנויות הבמה בהרצליה, ויעלה שוב באוקטובר עקב דרישת הקהל.

עוד תמונות מהמופע בגלריה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן