Skip to content

אהרונוביץ': תג מחיר – טרור לכל דבר

דבריו של השר אהרונוביץ' הם המשך ישיר ליוזמה להביא לממשלה הצעה, שתכיר במבצעי פעולות תג מחיר כחברים בארגון טרור. השר לביטחון פנים הביע תקווה בכנסת כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכיר במעשי 'תג מחיר' כמעשי טרור עפ"י החוק.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"השם האמתי איננו 'תג-מחיר' אלא פשיעה לאומנית ואירועי טרור לכל דבר. יש כאן איום אמתי על הדמוקרטיה". כך אמר היום השר לביטחון-הפנים, יצחק אהרונוביץ', במליאת הכנסת.

השר אהרונוביץ' מסר כי לפני חודשים אחדים הוקם מפלג ייעודי במחוז ש"י ובו כ-30 שוטרים, לטיפול במעשי 'תג מחיר'. "למעשים אלו יש ייחוד כמו מידור פעולה או השתתפות קטינים, המקשה על חקירת האירועים", אמר אהרונוביץ'. הוא אמר עוד כי הוא מקווה, שבימים הקרובים יכיר ראש הממשלה במעשים אלו כ'מעשי טרור'. עם-זאת, לדבריו, במספר אירועים נראה כי מדובר ברקע פלילי ולא לאומני.

כתובת תג מחיר בביתילו (צילום: איאד חדד, בצלם)
כתובת תג מחיר בביתילו (צילום: איאד חדד, בצלם)

דבריו של השר אהרונוביץ' הם המשך ישיר ליוזמה – המשותפת לו, לשרת המשפטים ציפי לבני וליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין – להביא לממשלה הצעה שתכיר במבצעי פעולות תג מחיר כחברים בארגון טרור. אם אכן ייעשה צעד זה, תהיה זו הכרזה משפטית שמשמעותה הכבדה משמעותית בעונשים שניתן להטיל עליהם.  על היוזמה הוחלט בדיון משותף שערכו השלושה במשרד המשפטים לפני כשבוע. כבר לפני כשלוש שנים השב"כ והמשטרה הציעו לעשות זאת, אך ראש הממשלה נתניהו התנגד למהלך.

כלי הרכב שהוצת בדיר ג'ריר שליד רמאללה, במסגרת פעולת "תג מחיר" (צילום: איאד חדד, בצלם)
כלי הרכב שהוצת בדיר ג'ריר שליד רמאללה, במסגרת פעולת "תג מחיר" (צילום: איאד חדד, בצלם)

בישיבה אמרה השרה לבני שהעברת פעילות הטרור לתוך תחומי מדינת ישראל היא עליית מדרגת חמורה ביותר בעלת השלכות מרחיקות לכת. השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ היה תקיף מכולם: "היינו צריכים לעשות את זה מזמן, זו מחתרת טרור לכל דבר ועניין". 

בדיון בכנסת היום אמר ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) כי "כנופיות מוגות-לב מחפשות כפרים נידחים כדי לשפוך את הקנאות שלהם" והאשים כי העובדה שטרם נתפסו אשמים במעשה מעידה שמיש מי שמחפה עליהם. ח"כ יצחק הרצוג (העבודה) ציין כי המשטרה אמנם משקיעה מאמץ-אדירים כדי למנוע פעולות "תג מחיר" אך התוצאות מראות על אוזלת-יד של השלטונות. "זה מזכיר את הסיקריקים של בית שני, וזו תופעה המחשבת להרוס את הדמוקרטיה", אמר.

11 ח"כים תמכו בהעברת הדיון בנושא לוועדת הפנים והגנת הסביבה ושניים התנגדו. הנושא הועבר לוועדה.

[related-posts]

1 Comment

  1. יפה
    22 במאי 2013 @ 20:32

    הדיווח על הצהרות פוליטיקאים כ"חדשות" יוצאת מהנחה אוטומטית אבל מוטעית שהצהרה משמעותה גם פעולה מתאימה. פוליטיקאים שכללו מזמן את הכשל הפסיכולוגי הזה לשיטת עבודה קבועה מול התקשורת והציבור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן