Skip to content

נובל אנרג'י: שדה גז חדש התגלה ב"כריש"

זהו השדה החמישי בגודלו שהתגלה באגן "לוויתן" על ידי נובל אנרג'י • יחד עם הגילוי האחרון, מצבור הגז בכלל האגן יכול להגיע לכ-38 טריליון רגל מעוקב (TCF)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת נובל אנרג'י מדווחת, בפעם השביעית ברציפות, על גילוי מצבור גדול של גז. המצבור התגלה במרחק של כ-20 מייל (כ-37 ק"מ) צפונית מזרחית לקידוח תמר, בעומק של 15,783 רגל (כ-5 ק"מ) מתחת לפני המים. הערכה היא שמצבור הגז נע בין 1.6 ל-2 TCF. הערכות החברה הם, כי כמות הגז בשדה "כריש" נעה באזור ה-1.8 TCF.

אסדת נפט של חברת BP (מקור: ויקימדיה)
אסדת קידוח (מקור: ויקימדיה)

הגילוי האחרון לווה בהודעה מטעם דלק קידוחים ובה נאמר כי הגילוי אינו על דעת כלל השותפות, הנהלתה ואו בעלי השליטה שבקידוח. החיפושים בשדה "כריש" החלו במרץ השנה, ועלות החיפושים נאמדת בכ-70 מיליון דולר במקום 90 מיליון דולר, בניגוד למה שפורסם בעבר, נכתב בהודעה.

חברת נובל אנרג'י הינה חברה אמריקאית שבסיסה ביוסטון שבטקסס, ועוסקת בחיפוש ומיצוי של גז ונפט ברחבי העולם ובין היתר באזור אגן הים התיכון. באפריל השנה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-260 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, ועל קידוח ראשוני בשדה "תמר". צ'רלס דוידסון, מנכ"ל ויו"ר החברה, דיווח במהלך פרסום הדו"חות על ביצועים טובים ברבעון הראשון, ועל עמידה בציפיות החברה לגבי המשך פעילותה.

שדה "כריש" הוא השדה החמישי בגודלו שהתגלה. זהו גם הגילוי השביעי של שדה גז עבור חברת נובל אנרג'י ושותפותיה לקידוח באגן "לוויתן". יחד עם הגילוי האחרון ב"כריש", היקף הגז הממוצע בכלל אגן "לוויתן" נאמד בהיקף של 38 TCF.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן