Skip to content

אמריקה מצדיעה לגלן קמפבל: יקבל השנה פרס גראמי על מפעל חיים

זמר הקאנטרי הוותיק הודיע לפני מספר חודשים כי הוא חולה באלצהיימר. בימים אלה הוא מקיים את סיבוב ההופעות האחרון שלו. במחווה מרגשת יוענק לו השנה הפרס החשוב ביותר בתעשיית המוזיקה מאת אורי קציר תעשיית המוזיקה האמריקנית מוכיחה שוב שהיא יודעת לכבד את ותיקיה. זמר הקאנטרי הוותיק גלן קמפבל (75) יזכה לכבוד מיוחד כאשר יקבל פרס […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


זמר הקאנטרי הוותיק הודיע לפני מספר חודשים כי הוא חולה באלצהיימר. בימים אלה הוא מקיים את סיבוב ההופעות האחרון שלו. במחווה מרגשת יוענק לו השנה הפרס החשוב ביותר בתעשיית המוזיקה

מאת אורי קציר

קמפבל בסיבוב הפרידה שלו. האלצהיימר כפה פרישה ממוסיקה

תעשיית המוזיקה האמריקנית מוכיחה שוב שהיא יודעת לכבד את ותיקיה. זמר הקאנטרי הוותיק גלן קמפבל (75) יזכה לכבוד מיוחד כאשר יקבל פרס גראמי מיוחד על מפעל חיים בטקס שייערך בעוד כשבועיים.

קמפבל, שהקריירה שלו משתרעת על פני יותר מ-50 שנה, גילה ביוני אשתקד כי אובחן כחולה באלצהיימר. אבל המחלה לא מנעה ממנו להמשיך בסיבוב ההופעות שלו, שאותו הגדיר כסיור פרידה, בגיבוי בני משפחתו.

קמפבל החל את קריירת ההקלטות שלו בסוף שנות ה-50 כנגן גיטרה וכזמר בלוס-אנג'לס. בין השאר, הצטרף לסיבוב ההופעות של הביץ' בויז באמצע שנות ה-60, ובו שימש כזמר מחליף לכוכב הלהקה בריאן וילסון. הוא אף ניגן באלבום המופת של הלהקה, Pet Sounds, שנחשב בעיני רבים ממבקרי המוזיקה לאלבום הרוק הטוב ביותר בכל הזמנים.

את אלבום הבכורה שלו הקליט ב-1962, אבל רק חמש שנים מאוחר יותר זכה להצלחה גדולה, כאשר הקליט את Gentle on my Mind, שזיכה אותו בפרס גראמי בקטגוריית שיר הקאנטרי הטוב ביותר, ואת By the Time I get to Phoenix, שזכה בגראמי בקטגוריית שיר הפופ הטוב ביותר. שרשרת הלהיטים שלו נמשכה עם Wichita Lineman ו-Galveston, וב-1975 הגיע שוב לראש המצעדים, הפעם עם Rhinestone Cowboy. להיט נוסף שלו, Southern Nights, כיכב בראש המצעדים ב-1977.

גלן קמפבל (מימין), יחד עם קים דארבי וג'ון ויין בסרט "אומץ אמיתי". קמפבל ביצע את שיר הנושא בסרט, שהפך מאז לקלאסיקה מערבונית

קמפבל, שהגיש תוכנית אירוח פופולרית בשנות ה-70, הוא גם שחקן קולנוע מוערך, אם כי מיעט להשתתף בסרטים. ג'ון ויין התרשם ממנו עד כדי כך, שליהק אותו ב-1969 לסרטו "אומץ אמיתי", שנהפך מאז לקלאסיקת מערבונים. הסרט, המספר על שני הרפתקנים המצטרפים לנערה שאביה נרצח, במאמץ ללכוד את הרוצח, זיכה את קמפבל גם במועמדות לפרס גלובוס הזהב.

"כל מה שרציתי לעשות מאז שאני יכול לזכור היה לנגן בגיטרה שלי ולשיר", אמר קמפבל, לרשת CNN לאחר שנודע לו על הזכייה. "אני חושב שאם אתה נשאר שם מספיק זמן, הם יתנו לך משהו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן