Skip to content

יגאל עמיר עדיין מסוכן וימשיך להיות בהפרדה

בית משפט מחוזי מרכז קבע כי יגאל עמיר ימשיך לחיות בהפרדה, אך הורה לשירות בתי הסוהר להגדיל את מספר לימודי הקודש שלו. התברר כי תנאיו של עמיר טובים לאין שיעור ממה שחשבנו - יש לו התייחדויות, שיעורי קודש. לא ממש מבודד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט מחוזי מרכז קבע כי יגאל עמיר ימשיך לחיות בהפרדה, אך הורה לשירות בתי הסוהר להגדיל את מספר לימודי הקודש שלו. התברר כי תנאיו של עמיר טובים לאין שיעור ממה שחשבנו – יש לו התייחדויות, שיעורי קודש. לא ממש מבודד

מאת נורית קרטן

הרוצח יגאל עמיר ימשיך לרצות את מאסרו בהפרדה. כך קבע בית המשפט המחוזי במחוז מרכז. בכך קיבל בית המשפט את בקשת שירות בתי הסוהר להאריך את תקופת כליאתו בנפרד של עמיר, שעתר לביטולה. השופט אברהם טל הורה לבחון את ההחלטה שוב בעוד חצי שנה.

בהכרעתו, ציין השופט את דוחות שירות הביטחון הכללי המצביעים כי לאורך שנות כליאתו, כמו גם בחודשים האחרונים, יגאל עמיר "עדיין משמש גורם להערצה ומודל לחיקוי בקרב גורמים קיצוניים".

השופט טל, סגן נשיא בית המשפט המחוזי, עמד על העובדה שעמיר לא הביע כל חרטה על מעשהו וגם לא חזר בו "מהמשנה האידיאולוגית שגרמה לו לרצוח את ראש הממשלה ז"ל כדי להשפיע על מדיניות הממשלה ואשר פגע בדמוקרטיה ובאושיות השלטון".

משנה אלימה וקיצונית. עמיר משחזר (צילום: ויקיפדיה)

לדעת השופט, בביטול ההפרדה קיימת סכנה שעמיר יפיץ את "משנתו האלימה והקיצונית" בקרב האסירים האחרים. זאת, בהתחשב בכך שעמיר הפר לא אחת את המגבלות שהוטלו עליו וקיים ראיונות בתקשורת".

"יש לקחת בחשבון את ההשפעה שיש עדיין למעשהו של המשיב למניעים שעמדו מאחורי ולתוצאות להן גרם, מעבר לאובדן חייו של ראש הממשלה ז"ל, על גורמים קיצוניים שמבקשים להגיע לתוצאות דומות באמצעות מעשי אלימות כפי שעולה מהמידעים הנ"ל".

בית המשפט דחה את טענותיו של עמיר, לפיהן, הוא מופלה לרעה לעומת אסירים ביטחוניים ערבים שרצחו יהודים וממשיכים להטיף לחיסול מדינת ישראל". השופט ציין כי הם מוחזקים בהפרדה ולעמיר תנאים טובים יותר משום שהוא זוכה להקלות שלהם אין. כמו למשל, התייחדות עם רעייתו, לימודי קודש עם אחרים מספר פעמים בשבוע. השופט עמד על העובדה שככלל היחס לעמיר חמור יותר  "בשל המעשה שביצע והמניעים שגרמו לו, שעדיין קיים חשש שיפיץ אותם בקרב אחרים".

השופט התייחס לטענות עמיר לפיהן הוא נתון בסכנת פגיעה והזכיר מידע ספציפי ומהמן על חשש שכזה, במידה ויהיה בחברת אסירים אחרים. למרות ששב"ס נקט אמצעי מניעה כהעברת המאיים לכלא אחר, עדיין קיים חשש מבוסס שעמיר יסבול מהתנכלויות של אסירים, שלא אוהבים את מעשיו ודעותיו של עמיר.

1 Comment

  1. חגי קמרט
    28 בינואר 2012 @ 13:12

    גם לרצון הציבור לדעת , יש להתייחס כפונקציה להשפעה הרסנית שיכולה להיות כתוצאה מכך לציבור. ובכך יצא שכרו בהפסדו.
    ובמה דברים אמורים. במלים בודדות": את יגאל עמיר ומעשיו יש למחוק מדברים שמועלים על סדר היום. הרוצח הנתעב הזה שגם לא מביע חרטה ולא חוזר בו מדעותיו הוא מסוכן בעצם קיומו.
    בכל פעם שמזכירים אותו. מוסיפים בלא דעת עוד כוכב על חזהו בעיניי אלו השוטים ההולכים עד היום אחריו.
    את ניהול ענייניו שלו יש להשאיר בתחום המשטרה והמשפט ומחוץ לתחום לכל יתר עם ישראל.
    יש להבין שעצם ההזכרה שלו ככותרת אפילו לשמצה מעלה חיוך על שפתיי אוהדיו שרואים שהנה גיבורם אינו יורד מהכותרות ואינו נשכח.
    הרי אלו כולם חבר מטורפים ויש לזכור זאת. והם עלולים להיות סכנה לציבור
    לכן לדעתי, אין להעלות את השם הזה לא בתקשורת ולא בעיתונות הכתובה בשום פנים ואופן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן