Skip to content

אהרונוביץ: "מי שכשל מקומו לא במשטרה"

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, סייר היום בבאר שבע, ביקר את הפצוע מבנק הפועלים וניחם את המשפחות השכולות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מלווה במפקד מחוז הדרום במשטרה, ניצב יורם הלוי, הגיע הבוקר (שישי) השר אהרונוביץ למרכז הרפואי סורוקה וביקר את עומר ואליד שנפצע קשה במתקפת הדמים בבנק הפועלים והמאושפז ביחידה לטיפול נמרץ. השר שוחח עם משפחתו ושמע פירוט רפואי על מצבו.

במסיבת עיתונאים לאחר מכן אמר השר: "עברנו בשבוע האחרון אירועים לא פשוטים ופעילות המשטרה הייתה מצוינת. אנחנו נמשיך ללוות את המשפחות ולתחקר את האירוע. לי היה חשוב לבקר את הפצוע ולנחם את המשפחות השכולות".

השר אהרונוביץ (צילוםארכיון: משה מילנר, לע"מ)
כשל שהתוצאה שלו היא טראגית. השר אהרונוביץ (צילוםארכיון: משה מילנר, לע"מ)

אהרונוביץ התייחס גם לפרשת רצח שתי הילדות הבדואיות ולוועדת הבדיקה ואמר: "אירוע לא טוב מצד פיקוד המשטרה בערד. הצוות בדק ומצא שהנתונים שהובאו בפניו מראים על כשל רב-מערכתי בתחנה, ממפקד התחנה ולמטה. לכן המפכ"ל, בתיאום עם מפקד המחוז, החליט על הדחתו של מפקד התחנה ופיקוד התחנה. התרשלות של כל הצוות הבכיר של התחנה הביאה לכשל שהתוצאה שלו היא טראגית, רצח שתי הבנות. הפעילות של התחנה לא הייתה מקצועית ולכן הם לא ישארו בתחנה. המסר הוא ברור ואני מקבל אותו לחלוטין – מי שכשל, מקומו לא במשטרה ולא יכול לפקד על תחנות משטרה".

השר לביטחון פנים התייחס גם לאזיקתו של הפצוע הבדואי בבנק הפועלים: "יש דברים שלא ברורים ולא סגורים. הפעילות הייתה מאוד מקצועית, אולם צריך לזכור שבשעות הראשונות של האירוע היה בלבול רב. לא היה ברור מי רוצח, מי שודד, הייתה הרבה אי ודאות ובמקרה כזה כל מי שבסביבה – אם צריך לאזוק אותו אוזקים אותו, יהודי ולא רק בדואי".

מפקד המחוז, ניצב יורם הלוי, עידכן לגבי חקירת רצח הילדות: "אנחנו עדיין במרדף אחרי הרוצח ומשקיעים בכך את כל המאמצים. החקירה עדיין לא הושלמה. בהזדמנות זאת, אני מתנצל בפני האמא על הכשל הנקודתי הזה ואנחנו יודעים להפיק לקחים: האחד לתפוס את הרוצח באופן מהיר ולשקם את תחנת ערד".

מאוחר יותר ביקר השר הארונוביץ ומפקד המחוז את המשפחות השכולות בביקורי תנחומים.

סנ"צ דוד שריקי מפקד תחנת ערד החדש 

מפקד מחוז הדרום, ניצב יורם הלוי, החליט היום למנות את סנ"צ דוד לוי לתפקיד מפקד תחנת ערד. הוא נכנס לתפקידו היום. שריקי הוא בן 44, נשוי ואב לארבעה ילדים, תושב באר שבע. התגייס למשטרת ישראל בשנת 1990 ושימש כבלש בתחנת באר שבע.  ב-1998 יצא לקורס קצינים וחזר לתפקיד קצין חקירות. הוא בוגר פו"מ ובהשכלתו בעל תואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן