Skip to content

דובר צה"ל: "להפסיק את מסע ההסתה נגד אלוף ניצן"

זה חודש ימים ויותר מנהלים המתנחלים מסע לחצים על הממשלה וצה"ל להפעיל מדיניות "יד קשה" נגד פלסטינים בשטחים. שיאו של המסע אירע השבוע כשלאורך כביש 60 בגדה נתלו כרזות "עם ניצן אלון אין ביטחון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
תא"ל יואב פולי מרדכי (צילום: דו"צ)
"קמפין הסתה שאותי התחיל להדאיג". תא"ל יואב פולי מרדכי (צילום: דו"צ)

דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, הביע ביום שישי את תמיכתו במפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון, אשר ניצב באחרונה בפני "קמפיין הסתה" מצד גורמי ימין קיצוני,  כדבריו.

מרדכי כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "ידידי האלוף ניצן אלון, מפקד פיקוד המרכז, עומד בתקופה האחרונה במרכזו של קמפיין הסתה שאותי באופן אישי החל להדאיג לאחרונה. אותו, לעומת זאת, ממש לא". מרדכי הוסיף כי "גם כשגוברים קולות אחרים, שאינם ענייניים ומונעים לעיתים מאינטרסים שאין להם מקום מול צה"ל, ניצן איתן. אשרינו שאלו המפקדים המובילים את חיילינו".

מרדכי התייחס להתלהמות ראשי מועצות בשטחים שקראו לצה"ל להפסיק לנהוג ברפיון יד ולנקוט מדיניות יד קשה מול הפלסטינים. החל מיום שלישי השבוע ועד  יום חמישי הודבקו בתחנות היסעים, בכניסה להתנחלויות ובטרמפיאדות לאורך כביש 60, עשרות כרזות בגנות אלון. התחושה בצה"ל היא כי לאחרונה ההתלהמות נגד צה"ל ומפקדיו, הבכירים בעיקר, הגדישה את הסאה.

מתנחלי יהודה והשומרון אכן זועמים. לטענת ראשי מועצות שומרון, גוש עציון, אפרת, קריית ארבע וביתר עלית, קיימת "מציאות של הפקרת חייהם של אזרחים וחיילים, והפקרת חיילי צה"ל לפגיעות והשפלות הגורמים להתמוטטות כוח ההרתעה – היא בלתי נסבלת", כך נכתב באגרת שהופצה השבוע בקרב המתנחלים, עליה חתומים ראשי המועצות.

הקיפאון המדיני של ממשלת נתניהו ואזהרות ראשי השב"כ והמוסד לשעבר, שהתריעו כי הקיפאון יוצר תחושת ייאוש בקרב הפלסטינים שמקדמת את טרור – כל אלה אינם נושא לדיון. מבחינת ראשי הישובים, התרבות מקרי ידויי האבנים, הבקבת"בים והעימותים בין מתנחלי יצהר, אש קודש ואחרים לערביי הכפרים הסמוכים להם. מחייבים את הממשלה להורות לצה"ל ולכוחות הביטחון לנקוט ביד קשה נגד הפלסטינים.

הכרזות כפי שהופצו ברשת ע"י "התולים"
הכרזות כפי שהופצו ברשת ע"י "התולים"

"הגיע הזמן שהממשלה תקום ותעשה מעשה שיכריע את הטרור בכבישים. לא ייתכן שיהודים שרוצים לחזור לביתם יהיו כמו ברווזים במטווח. יש לפעול בנחישות וביד קשה נגד כל אירוע של יידוי אבנים ולהחזיר את ההרתעה של צה"ל ותחושת הביטחון למתיישבים", אמר השבוע ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל, בראיון שפורסם בערוץ 7 של המתנחלים.  פרל קרא לממשלה החדשה לפעול מיד: "הזעקה שלנו מופנית לשר הביטחון וראש הממשלה שיעשו כאן שינוי דרמטי ולא קוסמטי. שיכניסו יותר כוחות לשטח, שירחיקו את זורקי האבנים וילחמו איתם בתוך הכפרים ולא בכבישים", הוא אמר.

לפני שבוע התפרסמה כתבת שער בת 17 עמודים במוסף סופשבוע של מעריב המגוללת מסכת של תלונות מצד חיילים על כך שהם מרגישים מושפלים מול הפלסטינים זורקי האבנים ביהודה ושומרון. התלונה הייתה שהם לא יכולים להגיב. בין השאר נאמר שם: "אני חוזר הבייתה מרוסק. אני מתבייש ללבוש מדים. חזרתי מושפל". חיילי צה"ל, שחשו שהוראות הפתיחה באש אינן נהירות די צרכן ואינן חדות לטעמם, פנו לפני שלושה ימים לתקשורת וטענו כי "הם חשים מושפלים". מאחורי טענות אלו עמדו בדרך כלל חיילים שמקום מגוריהם בשטחים.

אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון הגיב לטענות אלו באמצעות איגרת ששלח השבוע לקציני הפיקוד. "ניתן לפעול בנחישות תוך הרתעת מפרי סדר וגורמי טרור ושמירה על כבוד צה"ל וחייליו. הפעלת כוח מידתית אין פירושה רפיון וחוסר נחישות", כתב אלון וציין כי הוראות הפתיחה באש הן מדויקות ובהירות. האלוף התייחס גם לאירועים שתועדו על ידי ערבים ומבקש לקציניו לגלות נחישות. "לדוגמה, פעולה מקצועית ונחושה של כוח רכוב שנקלע להפרת סדר, לא תביא למצב בו הכוח מתעלם מזריקת אבנים מטווח קרוב. מצופה כי יפרוק בזמן מכלי הרכב כשהוא מציוד באלפ"ה (אמצעים לפיזור הפגנות א.מ), ובמיגון איש, יפעיל את אמל"ח באופן מקצועי, ימנע מהתוקפים להתקרב לטווחים קצרים", מפרט אלון.

בסיום האיגרת שלח אלון עקיצה לקציניו בנוגע להודעות על תחושת ההשפלה שיצאו בכלי התקשורת וכתב: "מפקדים – תסכול וטרוניות אינם מהווים 'תוכנית עבודה' להתמודדות עם קשיים. אני סומך עליכם שבמקצועיות ובמסירות נשפר את הטעון שיפור". בתגובה לכך פתחו פעילי ימין מסע מתוזמר נגד אלון. מאות כרזות ועליהן הכיתוב "עם ניצן אלון אין בטחון" הודבקו השבוע בציר כביש 60 ביהודה שומרון ובנימין.

בערוצי התקשורת של המתנחלים צוטטו הפעילים שאמרו כי "הכרזות הללו הן חלק ממחאה ספונטנית של תושבים ביהודה ושומרון נגד כבילת ידי צה"ל ומדיניות 'ההכלה' של ניצן אלון המעדיף שקט אצל הערבים על פני בטחון היהודים". הפעילים הוסיפו: "תושבי יו"ש מתמודדים יום יום בגבורה עילאית עם אירועי הטרור בכבישים. האיפוק, הסבלנות, ההתחשבות בשר הביטחון שרק עתה נכנס לתפקידו, נוגדים את 'אל תעמוד על דם רעך' ואינם יכולים להמשך".

דובר צה"ל המשיך וכתב בעמוד הפייסבוק שלו על אלון: "הוא ממשיך לפקד בתבונה והנחישות המופלאים שלו, מפריד עיקר מטפל, מנווט את המרחב המורכב של פיקוד המרכז, ברגישות ששומרת על ביטחון אזרחינו בדרך הטובה ביותר שרק ניתן. גם כשגוברים קולות אחרים, שאינם ענייניים ומונעים לעיתים מאינטרסים שאין להם מקום מול צה״ל, ניצן איתן. אשרינו שאלו המפקדים המובילים את חיילינו" .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן