Skip to content

השר מאיר כהן: "להוריד התנחלויות מבודדות עוד לפני המו"מ"

בעוד ראש מפלגתו, יאיר לפיד, מודיע בניו יורק טיימס כי הוא מתנגד להקפאת בניה בהתנחלויות כתנאי למו"מ אומר שר הרווחה מאיר כהן כי יש לפרק את ההתנחלויות המבודדות כבר עכשיו. "יש לעשות הכל כדי שאנחנו לא נצטייר כמדינה שעושה הכל כדי לא להגיע למשא ומתן. יש להגיע לשולחן המשא ומתן ולחתור לשלום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד יאיר לפיד מכריז בניו יורק טיימס, כי ישראל אינה צריכה להקפיא התנחלויות כדי להיכנס למו"מ עם הפלסטינים אומר שר הרווחה ממפלגתו, מאיר כהן כי יש להוריד התנחלויות מבודדות עוד לפני המשא ומתן.

בשבתרבות בתיאטרון חולון, בהנחיית נחמה דואק אמר מאיר כהן: "יש להוריד התנחלויות מבודדות. אין ספק שיש לפרק אותן ולהוריד התנחלויות מבדדות כבר עכשיו בלי לחכות למשא ומתן. ההתנחלויות האלו עולות לנו המון כספים אפשר בהחלט לפרק אותן כבר עכשיו בתהליך של פירוק חלקי. יש לעשות הכל כדי שאנחנו לא נצטייר כמדינה שעושה הכל כדי לא להגיע למשא ומתן. יש להגיע לשולחן המשא ומתן ולחתור לשלום".

"לפרק ההתנחלויות עכשיו". השר מאיר כהן בשבתרבות (צילום: יח"צ)
"לפרק ההתנחלויות עכשיו". השר מאיר כהן בשבתרבות (צילום: יח"צ)

עוד אמר מאיר כהן כי מדינת ישראל איבדה שליטה על המתנחלים ובעיקר על נוער הגבעות: "איבדנו שליטה על המתנחלים בחלק מן המקרים. צריך לטפל בנערים, כדי להחזיר אותם לנורמטיביות".

בתשובה לשאלה האם הבניה בשטח E מיותרת וכמוה כהכנסת אצבע לעין של הצד השני וגם של ארה"ב, ענה השר: "אנחנו צריכים את ארה"ב איתנו , אנחנו לא 'פופאי' של העולם אנחנו חלק מקהילה עולמית וחייבים להיות זהירים ואין לצאת בהצהרות סתם. אם בונים אז לבנות ואם לא מתכוונים, אז לא להגיד".

בהתיחסו לסוגיית חלוקת ירושלים: "ירושלים צריכה להיות מאוחדת לעד לא מוותרים על הלב של הקונצנזוס. אין עליה ויכוח מבחינתי. כשמתעסקים בנושא משא ומתן הפוליטיקאים צריכים להתעקש על מזרח ירושלים . אני מבחינתי לא מחלק. מדינה פלסטינית תקום, לא יעזור לאף אחד, זה רק עניין של זמן, אבל אני מתנגד להודיע על מה אנחנו מוותרים לפני שהחלו במו"מ".

לגבי השלום עם סוריה- "אנחנו נמצאים במצב גיאופוליטי מורכב. אם יהיה הסדר ונמצא מישהו שניתן לסמוך עליו אני בהחלט חושב שניתן לשקול ירידה מרמת הגולן. אם ייחתם הסכם שלום, הכל יהיה על השולחן, חוץ מירושלים".

דבריו של כהן נאמרים יממה לאחר שמזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, קצב לישראל ולרשות הפלסטינית "שבוע-שבועיים" להגיע ל"הכרעות קשות". קרי אמר אתמול, בטרם עזב את הארץ: " שני הצדדים יודעים מה דרוש עתה כדי להתקדם – שלום ניתן להשיג רק במשא ומתן ישיר. זה הזמן של ישראל והפלסטינים לקבל החלטות קשות". קרי התייחס גם לסוגיית ההתנחלויות ואמר כי ארה"ב מתנגדת להכשרת מאחזים בלתי חוקיים וכי על ישראל למנוע בנייה נוספת בהתנחלויות במטרה לעזור להחיות את תקוות השלום במזרח התיכון.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן