Skip to content

מלאנוקס: האנליסטים מעלים את מחיר היעד בעקבות הכנסות שיא של החברה

בעקבות תוצאותיה המפתיעות של מלאנוקס לרבעון הרביעי של 2011 מעלים ב"הראל פיננסים" את המלצתם ל"תשואת יתר" ומחיר יעד של 41 דולר; ב"כלל פיננסים" חוזרים על המלצת "קניה" אך מעלים את מחיר היעד ל-44 דולר מאת רונית שימרון חברת מלאנוקס, העוסקת בפיתוח שבבים מבוססי מוליכים להעברת אינפורמציה מהירה בין שרתים ומערכות אחסון, דיווחה אמש על תוצאותיה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות תוצאותיה המפתיעות של מלאנוקס לרבעון הרביעי של 2011 מעלים ב"הראל פיננסים" את המלצתם ל"תשואת יתר" ומחיר יעד של 41 דולר; ב"כלל פיננסים" חוזרים על המלצת "קניה" אך מעלים את מחיר היעד ל-44 דולר

מאת רונית שימרון

חברת מלאנוקס, העוסקת בפיתוח שבבים מבוססי מוליכים להעברת אינפורמציה מהירה בין שרתים ומערכות אחסון, דיווחה אמש על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון של 2011. הכנסות החברה הסתכמו בכ-72.7 מיליון דולר ורשמו עליה של כ-78.6% בהשוואה להכנסות של 40.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2010.

בשורת הרווח הנקי רשמה מלאנוקס 13.1 מיליון דולר לעומת כ-7.7 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2010. הרווח הנקי בכל שנת 2011 הגיע ל-45.6 מיליון דולר לעומת 36.7 בשנת 2010.

רמי רוזן, מנהל מחלקת מחקר SELL SIDE ואנליסט טכנולוגיה וטלקום בהראל פיננסים

"התוצאות העסקיות של מלאנוקס לרבעון הרביעי היו טובות מהצפי בכל הפרמטרים", אומר רמי רוזן, מנהל מחלקת מחקר  SELL SIDE ואנליסט טכנולוגיה וטלקום בהראל פיננסים. "הרווח הגולמי על בסיס נון-גאאפ ממשיך במגמת שיפור, ועמד על 67% מהמכירות, למרות שהטכנולוגיה החדשה שאינטל תשיק, עדיין לא נכנסה לשלב המסחרי.

"הפעילות בתחום האיתרנט היתה חזקה במיוחד, וצפויה להמשיך ולצמוח. התחזית לרבעון הבא היא לצמיחה גבוהה בזכות שני פרויקטים גדולים שהחברה תבצע, אך הצמיחה צפויה להימשך לאורך כל 2012. אנחנו מותירים את ההמלצה על תשואת יתר ומעלים את מחיר היעד ל-41 דולר מ-35. מחיר היעד מבטא מכפיל רווח של 24 על רווחי 2013 או 21 בניכוי המזומן בקופה – 5.5 דולר למניה".

רוזן מעריך כי הכנסות מלאנוקס ב-2013 יסתכמו ב-370 מיליון דולר, והרווח למניה יעמוד על 1.69 דולר. "הדברים מתייחסים לצמיחה אורגנית, ואינם כוללים רכישות עתידיות במידה ותהיינה", הוא מדגיש.

לדבריו, הצמיחה בשנתיים הקרובות תושפע מהמשך הרחבת הפעילות בתחום האיתרנט, צמיחת תחומי מיחשוב הענן, Web 2.0 ומרכזי מיחשוב גדולים.

רוזן מעריך את הסיכונים הצפויים לחברה:

1.  אי הצלחה במעבר למודל מכירות של פתרון end to end עקב תחרות מול לקוחות.

2.  תחרות בתחום ה-Ethernet היא מורכבת יותר מזו שקיימת בתחום ה-Infiniband, שבו מלאנוקס היא מובילת שוק. תחרות מול חברות ענק כדוגמת Cisco, Broadcom ואחרות, היא מטבע הדברים קשה הרבה יותר לחברה בסדר הגודל של מלאנוקס.

3.  אסון הצונאמי ביפן עלול להוביל לעיכובים בייצור בקרב הספקית הגדולה של מערכות החברה TSMC, ולגרום לעיכובים באספקת המערכות של מלאנוקס.

אייל וולדמן, יו"ר ומנכ"ל מלאנוקס

4.  חוסר הצלחה לתרגם את עדיפותו הטכנולוגית של תקן ה-Infiniband לצמיחה ורווחיות מול תקן ה-Ethernet הרווח. מצב שכזה יוביל לצמיחה נמוכה מזו שבתחזיותינו.

5.  תחרות מצד אינטל בתחום האינפיניבנד.

"אנו חוזרים על המלצת קניה, ומעלים את מחיר היעד ל-44 דולר", אומר יונתן קרייזמן, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז'.

לדבריו, כלל פיננסים מעלה את התחזיות ל-2012 ו-2013. "החברה עדכנה כי היא מצפה לרווח גולמי של 66%-67% – מעט נמוך מהצפוי, אך מתקבל על הדעת לנוכח הצפי לעליה משמעותית במכירות ה-10GbE", אומר קרייזמן. "לדעתנו מלאנוקס נמצאת בפני מחזור צמיחה משמעותי. זאת כתוצאה מהמשך גידול נתח השוק במגזר מחשבי העל המסורתי, HPC, וחדירה משמעותית בשוק הארגוני, EDC".

"להערכתנו הזדמנויות אלו יספקו למלאנוקס תשתית לצמיחת מכירות ממוצעת (CAGR) של 27% בשנים 2011-2013, גבוה מציפיות השוק ל-17%. גם לאחר 2013  אנו צופים למלאנוקס צמיחה דו-ספרתית גבוהה בהכנסות. צמיחה, אשר תשקף חדירה מסיבית יותר של אינפיניבנד באפליקציות מעולמות ה-Web 2.0, מחשוב ענן ו-Big Data".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן