Skip to content

כאוס בקול ישראל

יום לאחר שוועדת המכרזים של רשות השידור התכנסה כדי לבחור בשנית באבישי פלחי לתפקיד מנהל רשת א', במקום צגה מלאקו, קבע בית הדין לעבודה כי מינויו של מיקי מירו כמנהל קול ישראל בטל, עד לכינוס מחודש של ועדת המכרזים. עקב כך, היועץ המשפטי של אגודת העיתונאים בירושלים בוחן את תקפות עשרות המינויים, ההדחות והכסאות המוסיקליים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחר פסילת מינויו של מיקי מירו כמנהל קול ישראל, שוקלת אגודת העיתונאים בירושלים נקיטת צעדים משפטיים נוספים. יו"ר האגודה דני זקן מתריע כי 'רשות השידור בקריסה' ואכן אנו עדים להתמוטטות הדרגתית של מגדל הקלפים: ועדת המכרזים של רשות השידור בחרה בשנית באבישי פלחי לתפקיד מנהל רשת א', במקום צגה מלאקו, ולמחרת בוטל מינוי מירו עד לכינוס מחודש של ועדת המכרזים.

מאת אורה עריף כץ

עתה בוחן היועץ המשפטי של אגודת העיתונאים בירושלים את תקפות עשרות המינויים, ההדחות והכסאות המוסיקליים בקול ישראל מאז מינויו של מירו. העתירה לבית הדין לעבודה נגד מינויו הוגשה מיד לאחר המכרז שבו זכה בתפקיד, בחודש יולי 2011. במהלך יותר מחצי שנה שחלפה מאז, בוצעו בקול ישראל שינויים פרסונליים ותוכניים רחבי היקף, שחלקם נדונו בוועדה לביקורת המדינה וייבחנו על ידי מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס. עתה נבדקים כל המינויים שמירו היה שותף  להכרעת ועדת המכרז שדנה בהם, והבולטים שבהם: החלפת מנהלי כל שמונה הרשתות של קול ישראל.

מיקי מירו. צילום: ציפי מנשה

עקב כך, היועץ המשפטי של אגודת העיתונאים בירושלים בוחן את תקפות עשרות המינויים, ההדחות והכסאות המוסיקליים בקול ישראל מאז מינויו של מירו. החלטת בית המשפט מאיימת על כל ההסדרים החדשים שנכנסו לתוקף בתקופה האחרונה, ומצטרפת למסכת הסבוכה המלווה את כל צעדי הנהלת רשות השידור מאז ששכבת הניהול שלה הוחלפה והחלה בניסיון ליישם שינויים רדיקליים שעוררו ביקורת נוקבת, בהם ניסיון הדחה של קרן נויבך, הדחת מלאקו, מינוי אריה יאס כמנהל קול המוסיקה וחילופי תפקידים של כתבי קול ישראל.

יוסי בר מוחא. צילום: ציפי מנשה

למכרז לניהול הרדיו ניגשו שלושה מועמדים: מירו, אריה שקד ואליהוא בן און. היום קבע בית הדין לעבודה, כי  לנוכח העובדה שהרכב ועדת המכרז לא היה תקין, צריכה הועדה להתכנס בשנית ולבחון מחדש את מועמדותם של כל השלושה. מועמדותו של שקד מוטלת בספק לנוכח כתב האישום נגדו בחשד למעורבות בחשיפת תוצאות מבחני ההתאמה שנערכו למנכ"ל החדש של רשות השידור, יוני בן מנחם.

נסיבות הגשת העתירה נגד מינוי מירו הולכות אחורה, לחודש יולי האחרון. כינוס ועדת המכרזים שבחרה בו לתפקיד מנהל הרדיו נדחה אז  ביומיים מכריעים מהתאריך המקורי שנקבע לישיבה – זאת לנוכח העובדה שמרדכי שקלאר, שהיה צריך להשתתף בישיבת הוועדה, חדל לכהן כמנכ"ל רשות השידור ולא השתתף בוועדה. כמו כן, אגודת העיתונאים שביקשה לתמוך במינוי שקד הופתעה לגלות, כי במהלך דחיית הדיון נעשו שינויים בהרכב הוועדה ללא תיאום עימה וכי המאזן שהשיגה בוועדה השתנה. לאור זאת החליטו שני נציגי האגודה: מנכ"ל האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל, יוסי בר-מוחא, וחברת ועד האגודה בירושלים, ורד ברמן, לעזוב במחאה את ישיבת הוועדה שקיבלה החלטה בהעדר נציגות האגודה כמתבקש.

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, אמר למגפון: "אני לא רוצה ליצור כאוס בקול ישראל, אבל אנו חייבים ללכת בהתאם להחלטת בית המשפט. אנו בודקים אם כל מה שנעשה מאז מינויו של מירו בטל ומבוטל ובכלל זה, הדחת כתבים, הורדה והעלאה של מגישים מתכניות ושינוי תחומי סיקור של כתבים".

במנשר לחברי אגודת העיתונאים בירושלים מתריע זקן כי "רשות השידור לקראת קריסה" עקב משבר כספי מתמשך ותביעת ארגוני היוצרים לממש את החוק הקובע הוצאה של כמאה ושמונים מליון שקלים על הפקות חוץ בשנה. נושא שידון בבג"ץ בעוד פחות מחודש. זה יהיה תמים לתלום את כל החוליים הקשים של  רשות השידור במשבר הכלכלי. כפי שזקן עצמו מציין, בתי הדין הפכו לזירה קבועה של המגעים עם ההנהלה, ו"הרושם הכללי לאחר כחמישה-עשר מכרזים הוא שמדובר במשחק מכור" שבו מועמד ההנהלה הוא שזוכה במכרז בהצבעה פה אחד שבה משמשים חברי ועדת המכרז כחותמת גומי. עושה רושם ש"המשך יבוא".

1 Comment

  1. sofar
    27 בינואר 2012 @ 10:23

    אם מחפשים את מקור הסיבה לכל הבלגן – הכ מתנקז לעבר הממשלה והעומד בראשה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן