Skip to content

"ראיתי את המוות בעיניים"

צעירה הותקפה בבית שמש, ברחוב המוכר כמעוז הסיקריקים החדשים.זרקו עליה אבנים גדולות מאוד, ניפצו את מכוניתה, שפכו עליה אקונומיקה. אם הם היו ערבים – היו עוצרים אותם בגין סיכון חיי אדם בדרכי תחבורה, ניסיון רצח ועוד. התקשורת החרדית תולה זאת בלבושה הבלתי הולם. אלה אותם האנשים שיורקים על ילדה דתייה, בת שבע, כי לבושה מעורר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעירה הותקפה בבית שמש, ברחוב המוכר כמעוז הסיקריקים החדשים.זרקו עליה אבנים גדולות מאוד, ניפצו את מכוניתה, שפכו עליה אקונומיקה. אם הם היו ערבים – היו עוצרים אותם בגין סיכון חיי אדם בדרכי תחבורה, ניסיון רצח ועוד. התקשורת החרדית תולה זאת בלבושה הבלתי הולם. אלה אותם האנשים שיורקים על ילדה דתייה, בת שבע, כי לבושה מעורר בהם יצר

 מאת מיכל בשן

 תושבי בית שמש מנסים עדיין לעכל את האלימות הקשה שבמהלכה כמעט בוצע לינץ' אכזרי באשה צעירה, זאת על מגדרי טהור. האירוע התרחש בשבוע שעבר ועורר סערה ברחבי המדינה. החשודים בתקיפתה שוחררו ממעצרם, שניים למעצר בית ושניים בשל אליבי מאומת.

 נתלי משיח, צעירה בת 27, הגיעה לרמת בית שמש ב', לרח' רשב"ג, הנחשב למעוז הסיקריקים הקיצונים, לצורך תליית מודעה של חברת "שווה שווה", העורכת הגרלות של מפעל הפיס. "קראו לי זונה, ירקו לי בפנים וזרקו עלי אבנים", שחזרה נתלי בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט. "חששתי שהם ישפכו עליי חומצה. הייתי בטוחה שאני מתה".

 לדבריה, המשטרה שהגיעה למקום עיכבה לחקירה שלושה בני אדם, והיא מנהלת מצוד אחר חשודים נוספים. ביום רביעי בבוקר נעצרו עוד שני חשודים המעורבים בתקיפה.  

התקשורת החרדית נתנה ביטוי נרחב לעדי ראייה, שטענו כי הצעירה באה לתלות מודעות "בלבוש לא הולם", ללא כיסוי ראש ובמכנסיים. אחד מהם רמז שייתכן והיא הגיעה לעשות פרובוקציה וכי היא הרימה לכאורה את חולצתה בפני יוצאי בית הכנסת ברחוב. משיח מכחישה בתוקף. "לא הרמתי את החולצה. זה פשוט לא נכון". היא הבהירה כי הייתה לבושה בצניעות ולא עוררה פרובוקציה.

 אחד שהבחין בה קילל אותה ונראה היה שהסתפק בכך. "המקלל חזר עם עשרה גברים שהחזיקו אבנים גדולות ובקבוקי אקונומיקה" סיפרה. " ראיתי באותם רגעים את המוות מול העיניים".

 נתלי משיח גרה כל חייה בבית שמש ומעולם לא חוותה אירוע נורא שכזה. כשראתה אותם קרבים אליה בחבורה, הבינה שהיא בצרה. הסלעים שסחבו עמם לא בשרו טובות. "לא הספקתי אפילו להוריד את בלם היד, והם כבר היו סביבי, צמודים לרכב. ניפצו את כל החלונות, וזרקו את הסלעים עליי" היא נזכרת בחלחלה. "התחננתי אליהם שיפסיקו. הבטחתי שאלך משם. שיעזבו אותי, אבל הם לא עזבו אותי".

 התוקפים רגמו את מכוניתה באבנים ובסלעים ושפכו עליה אקונומיקה. שברו את שמשות המכונית השכורה שהייתה ברשותה, נקבו את הגלגלים ולקחו את המפתחות.

 מהר מאוד נקהלו האנשים מסביב. איש לא נקף יד, איש לא בא לעזרתה, בניסיון למנוע מה שעלול היה להסתיים בפציעתה או גרוע מזה. "ותוך כדי כך, עוד 50 אנשים עמדו והסתכלו, נשים, גברים וילדים, ולא עשו כלום. גם מתוך בית הכנסת הסתכלו. הם קראו לעברי שיקסע, חשבתי שאמות".

 ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, הוציא עוד באותו יום הודעה לעיתונות בזו הלשון:  "אני שב ומגנה אלימות מכל סוג שהיא, הנעשית ע"י שוליים קיצוניים משני הצדדים וקורא למשטרת ישראל לאכוף את החוק בחומרה ובאפס סובלנות למפרי החוק והסדר הציבורי".

בהמשך היום נפגש אבוטבול עם נתלי משיח. הוא התעניין בשלומה והביע צער רב על המקרה החמור. ראש העיר שב וגינה את מקרי האלימות בתקופה האחרונה, הנעשים ע"י שוליים קיצוניים משני הצדדים, והוסיף כי לא יסבול אלימות מכל סוג שהוא. אבוטבול הבהיר שימשיך ביישום מדיניות היד התקיפה, עם אפס סובלנות למפרי החוק והסדר הציבורי, יחד עם משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים.

נתלי משיח אמרה לראש העיר כי היא אוהבת את העיר בית שמש, שרוב תושביה חילוניים כחרדיים, חיים יחדיו בהרמוניה מלאה, וציינה כי היא עובדת במשך מספר שנים בשכונות החרדיות בעיר ותמיד קיבלה יחס של כבוד, למעט מקרה התקיפה הזה, מצד הסיקריקים הקיצוניים.

 בעקבות האירוע, הורה ראש העיר לאגף הפיקוח העירוני להגביר את הסיורים במוקדי החיכוך. יציין, כי בימים אלו מסתיימות הפעולות האחרונות להקמת מוקד עירוני רואה, שיאויש 24 שעות ויפקח על הנעשה במוקדי החיכוך בעיר באמצעות רשת של מצלמות אבטחה סמויות וגלויות".

דוברת מפעל הפיס, לירון הדר, מסרה כי "מפעל הפיס מבקש להבהיר כי לא שלח איש מעובדיו או מטעמו על מנת לתלות שלטים בשכונת רמת בית שמש, אשר בבית שמש. לאחר בדיקה מקיפה ומעמיקה, שנעשתה בשיתוף עם משטרת ישראל, מדובר בחברה הפועלת ללא רישיון ואינה קשורה למפעל הפיס בשום אופן ובשום צורה. מדובר באחד ממועדוני הלוטו השונים, הצצים כפטריות לאחר הגשם ואין בינם לבין מפעל הפיס שום דבר ועניין. צר לנו על התקרית הלא נעימה והאלימה הזו ואנו מאחלים בריאות שלמה לאישה שנפגעה".

המשטרה עצרה חמישה חשודים, היום (ה) שוחרר המרכזי שבהם, והיחידי שנותר במעצר. הוא שוחרר למעצר בית, למרות התנגדות המשטרה.

 

* הכתבה בשיתוף עיתון "תמורה", בית שמש

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן