Skip to content

חד הוריות: תנו לנו לפרנס את ילדינו בכבוד!

"אל תעודדו בינוניות ואבטלה", אמרה נורית אנגלשטרן, אם יחידנית לשניים, במסיבת עיתונאים בנושא השפעת הגזירות הכלכליות על החד-הוריות. "בואו תעודדו אותנו להיות נשים יצרניות ומועילות, זה יעודד את הצריכה במשק כולו", קראה לשר האוצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מסיבת העיתונאים שכינסו היום בתל אביב עמותת "ידיד" ונציגות של קבוצה גדולה של אמהות חד הוריות חברות קבוצת "הכוח להשפיע – נשים עושות שינוי" באה, לדבריהם, כדי להזהיר את ממשלת ישראל מפני קריסה כלכלית של עשרות אלפי משפחות בישראל.

לדברי רן מלמד, סמנכ"ל עמותת ידיד, יש היום בישראל כ-130 אלף משפחות חד הוריות ,כ-80% מהן אמהות עובדות שעומדות להיפגע קשה מהגזרות הכלכליות .

הקריאה היוצאת לחברי הכנסת ולחברי הממשלה היא: "אנחנו נשים עובדות, לא פרזיטיות ולא מקבצות נדבות. אנחנו מבקשות – תנו לנו לפרנס את ילדינו בכבוד".

מסיבת עיתונאים אמהות חד-הוריות (צילם: דן בר-דוב)
מסיבת עיתונאים של החד-הוריות. מימין: רוחמה שטרן, נורית אנגלשטרן, בובה לוי יונאי (צילם: דן בר-דוב)

נורית אנגלשטרן, אם יחידנית לשני מתבגרים, קוראת לתקן את העיוות הקיים בתשלום מזונות על-ידי ביטוח לאומי, שלמעשה מעודד אמהות לא לצאת לעבוד, שכן כיום קיימת תקרה המונעת השתכרות של אמהות חד הוריות מעל סכום של 600 שקל (!) בחודש. מעל סכום זה יפחתו דמי המזונות וההטבות שהן מקבלות מביטוח לאומי. "לא זו האשה שאני רוצה לראות, אל תעודדו בינוניות ואבטלה", אומרת אנגלשטרן. "בואו תעודדו אותנו להיות נשים יצרניות ומועילות, זה יעודד את הצריכה במשק כולו", היא קוראת לשר האוצר, יאיר לפיד.

בובה לוי יונאי אמרה במסיבת העיתונאים: "אנחנו לא מבקשות חסדים, אנחנו מבקשות לחיות בכבוד ולהתפרנס בכבוד" והוסיפה: "תחשבו על הילדים שלנו, הילדים שעוד מעט יהיו חיילים במדינה שבוגדת בהם".

"אנחנו תחילת הצעקה", אומרת לוי יונאי. "די לגזרות!"

מילכה, המייצגת אמהות  חד-הוריות רבות  מהמגזר החרדי, סיפרה על ידו הקשה והקפוצה של בית הדין הרבני ועל חסמים בירוקרטיים בביטוח לאומי ובלשכת התעסוקה. "תמכו בנו בצורה מכובדת", קראה לממשלה.

האמהות היחידניות מעלות שורה של בקשות: ביטול חסמי המזונות (תקרת 600 שקל בחודש) בביטוח הלאומי, הגדלת הסיוע בשכר הדירה שאינו הולם את ההתייקרויות במחירי הדיור, הגדלת מענק הלימודים הניתן לאמהות חד-הוריות בתחילת כל שנה, מס הכנסה שלילי , הגדלת התקרה המזכה אם חד-הורית במענק הכנסה וקיצוץ קצבאות הילדים בדרך של מלווה שיוחזר לילדים בעוד כמה שנים.

אם הדרישות יידחו מתכוונות האמהות להסלים את מאבקן במגוון דרכים, כמו חסימת צירים מרכזיים, חסימת משרדי ממשלה בדרך של התנגדות שקטה וסבילה, "הפצצת" משרדי ממשלה בפקסים ופעולות נוספות שיעזרו להן להשמיע את קולן.

"אנחנו בכובע של אמהות חד-הוריות, אבל אנחנו יודעות שאנחנו מייצגות משהו גדול הרבה יותר, הרבה מאוד אנשים שנפגעים מהגזרות הכלכליות", הן אומרות.

[related-posts title="עוד בנושא אמהות חד-הוריות"]

1 Comment

  1. בת שבע דדון
    3 ביולי 2013 @ 11:44

    אני אם חד הורית לשלושה ילדים קטנים אני אשה עובדת ומאוד רוצה להמשיך לעבוד
    אך המדינה מאלצת אותי לשבת בבית איני זכאית למזונות מביטוח לאומי מכיון שהכנסה של 5.500 נקראת גבוה מהגרוש איני מקבלת מזונות וההוצל"פ לא עושה לו כלום כי אין רכוש על שמו במשרד השיכון קיבלתי אישור לדירה הבעיה שאני גרה בפ"ת כל החיים שלי והדירה שנותנים לי היא בטבריה ובמרד השיכון רוצים שאני יהיה שייכת להבטחת הכנסה בביטוח לאומי שנה וחצי ואז אקבל דיור בפ"ת מה שאומר שגם הם מעודדים אישה לא לעבוד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן