Skip to content

לפיד ביטל את נסיעתו לפריז, כדי לפתור את המשבר הקואליציוני

בליכוד אומרים עכשיו כי מדובר במשבר פוליטי מדומה וכי אין זה סוף פסוק. שר החינוך, שי פירון, הבוקר בערוץ 10: "כששר הביטחון עומד ואומר שהימנעות משירות בצה"ל אינה עבירה פלילית, זה מקפיץ לי את הפיוזים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשבר הפוליטי סביב שאלת הגיוס של החרדים – לקראת פתרון. זאת, לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה לשר הביטחון, משה (בוגי) יעלון לתמוך במתווה של "יש עתיד" בוועדת פרי, ולא להתעקש על המתווה שלו.

אבל שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון הבהיר היום, כי למרות הנחיית ראש הממשלה, הניסוח שמפלגת יש עתיד מבקשת לקבוע, אינו קביל מבחינתו: "יש הידברות ואני מעריך שבסופו של דבר הניסוח ישתנה כי הניסוח הראשוני לא היה קביל עליי ואינו קביל עליי. זה רק עניין של ניסוח לדעתי, כי במהות בוועדה הגענו להסכמה, ואני מקווה שננסח משהו שיהיה ניתן אתו להימנע ממשברים קואליציוניים ובעיקר לאפשר את גיוס החרדים כפי שצריך והשתלבות הערבים בשירות האזרחי".

במקביל ביטל שר האוצר יאיר לפיד את נסיעתו, לוועידת שרי האוצר של מדינות OECD בפריס, עקב משבר הקואליציה. לפיד היה אמור לטוס אחר הצהריים, אולם מלשכתו נמסר כי החליט להישאר בארץ עד ליישוב המשבר בסוגיית השוויון בנטל.

בליכוד אומרים עכשיו כי הפערים בין הצדדים אינם גדולים, וכי מדובר במשבר פוליטי מדומה. עוד אומרים בליכוד כי חרף הרושם כי לפיד כופף את ראש הממשלה ושר הביטחון בסוגיית הסנקציות הפליליות נגד משתמטים חרדים – אין זה סוף פסוק. התוצאה הסופית תיקבע בהמשך הדיונים בנושא הצעדים הפליליים נגד סרבני גיוס.

הפיוזים קפצו לו. שי פירון (צילום: דן בר דוב)
הפיוזים קפצו לו. שי פירון (צילום: דן בר דוב)

סגן שר הביטחון, דני דנון, אמר הבוקר בגלי צה"ל, כי לפיד רצה בסך הכול הפוגה משיח הגזירות ששחק את הפופולריות שלו. "התחושה שלי שיאיר לפיד נבהל קצת מהעניינים הכלכליים. מכך שהמע"מ עלה באחוז אחד. הם חיפשו מחלוקת אחרת והצליחו. עובדה שאנחנו מדברים על הנושא הזה ולא על נושאים כלכליים", אמר דנון, "אנחנו לא באים בשנאה, אנחנו באים בשיתוף, אנחנו רוצים את החרדים בחברה ובצבא – אבל בלי שנאה".

לעומת זאת תקף הבוקר שר החינוך, שי פירון, את שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. "כששר הביטחון עומד ואומר שהימנעות משירות בצה"ל היא אינה עבירה פלילית, זה מקפיץ לי את הפיוזים. איזה מסר הוא מעביר?" – אמר השר פירון בריאיון לתכנית הבוקר של אורלי וגיא בערוץ 10.

השר הוסיף כי אין מדובר בחקיקה מיוחדת כנגד הדתיים. "תראו מה קורה פה – מישהו שמקבל ביטוח לאומי, שמקבל תקציבים, לא מוכן שסמכות פלילית שחלה עלינו תחול גם עליו. צריך לומר באמירה ישרה וברורה – למדינת ישראל יש חוק".

עם זאת אמר השר פירון כי אם לאחר תקופה של ארבע שנים יידרש זמן נוסף, תתכנס הממשלה ותבצע את ההתאמות, אך השינוי חייב לצאת לדרך.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון הביע אי נוחות מהעובדה ששירותם הצבאי של בני ישיבות ההסדר הוארך רק בחודש: "בהסכם הקואליציוני העניין של ישיבות ההסדר למעשה הוצא מחוץ לדיון, ולכן חשבתי שנכון להאריך את השירות", אמר. "אני מחויב להסכם הקואליציוני ובשלב הזה אנחנו איננו מאריכים אותו, אני מקווה שראשי ישיבות ההסדר ימצאו את הדרך במהלך הזמן אכן גם להשתתף בעניין הזה ולהאריך את שירות בני ישיבות ההסדר".

בתוך כך, בשבוע שבו התפוצצה ועדת פרי על רקע סוגיית הסנקציות לחרדים שישתמטו משירות, מסתבר כי 67% מהציבור סבור כי יש להטיל עונש מאסר על חרדים שיסרבו להתגייס עפ"י החלטת הכנסת. כך עולה מסקר מכון "מדגם" שנערך עבור ערוץ הכנסת – ערוץ 99. 28% מהציבור סבור שאין צורך להטיל עליהם עונש מאסר.

עוד עולה מהסקר שערכה הד"ר מינה צמח, כי  64% מהציבור סבור כי יש להאריך את תקופת שירותם של חיילי ישיבות ההסדר. 29% מהציבור סבור ההיפך.

הסקר המלא יפורסם ביום חמישי (30.5.13), בשעה 22.30 בערוץ 99 – ערוץ הכנסת, בתכנית "שוברים כלים" עם רוני מילוא.

1 Comment

  1. מנצל
    28 במאי 2013 @ 10:15

    כששר החינוך ממציא חוקים ומחליט על דעת עצמו מה פלילי ומה לא זה מקפיץ לי את הפיוזים!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן