Skip to content

סגן שר החוץ הרוסי: רוסיה תספק טילי S-300 לסוריה

לדברי ריבקוב, הצבת הטילים בסוריה תהווה גורם מייצב והרתעה מפני התערבות צבאית של המערב בסוריה, ומטרתה "לרסן כמה חמומי מוח". הטילים מגיעים לטווח של מאתיים קילומטר ועלולים להוות איום על מטוסים בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"רוסיה מאוד מאוכזבת מהחלטת האיחוד האירופי לבטל את האמברגו על ייצוא נשק למורדים", אמר סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריבקוב, היום (שלישי) בצהריים. הוא הוסיף כי עסקת מכירת טילי הS-300 לסוריה תצא לפועל. לדבריו הצבת הטילים בסוריה תהווה גורם מייצב והרתעה מפני התערבות צבאית של המערב בסוריה, ומטרתה "לרסן כמה חמומי מוח".

סוכנות הידיעות הרוסית "אינטר-טאס", פירסמה את דבריו ודיווחה שכמו שאמר הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, כך מבהיר ריבקוב שרוסיה תכבד עסקאות נשק שנחתמו בעבר. לדבריו "דמשק שותפה לחוזה, ואין סיכוי שקבוצות חמושות לא חוקיות יעשו בו שימוש". ריבקוב הזהיר כי ההחלטה על ביטול האמברגו עלולה לטרפד את שיחות השלום בז'נווה בחודש הבא.

מוקדם יותר אמר היום שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, כי "המשלוחים עדייו לא יצאו. נקווה שהם לא יצאו ואם הם ייצאו נדע איך לפעול". רק שלשום צוטט גורם בכיר רוסי שאמר ל"סאנדיי טיימס" הלונדוני כי רוסיה הסכימה לבטל את עסקת מכירת טילי S-300 לסוריה, זאת בהמשך לפגישה שהתקיימה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י לפני כשבועיים.

על פי הדיווח, מוסקבה הבינה מהישראלים שלא יבוצעו תקיפות ישראליות נוספות בשטח סוריה בתמורה לביטול עסקת מכירת הטילים המתקדמים. בשבוע שעבר אמר מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, כי "יש פתרונות רבים למערכת הזאת. אני לא רוצה להיכנס לזה, אבל אין מערכת שאין לה פתרון. השאלה היא איזה מחיר אתה תשלם".

מערכת טילי ה-S300, היא מערכת טילים ניידת המסוגלת להגיע לטווח יירוט של 200 קילומטר. טווח זה מעמידה בסכנה כל מטוס שעולה או מתקרב לשדה התעופה בן גוריון, לדוגמה. המערכת נמכרת כמודל של מספר סוללות, שלכל אחת תפקיד משמעותי בהרכבת המענה לאיום אווירי. יחד עם יחידת בקרה אווירית, היא נחשבת בין המשוכללות בעולם מסוגה. הצבתה בסוריה תהווה מבחינת ישראל גורם מפר איזון.

משגר טילי s-300 (צילום: ויקימדיה, George Chernilevsky)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן