Skip to content

איך לסגור את הגירעון בלי להכות את מעמד הביניים והעניים

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', מציגה חלופה לתכנית הגזירות של לפיד ומצביעה על המקורות שמהם אפשר לגייס את הכספים לחיסול הגירעון התקציבי, בלי לחסל גם את מעמד הביניים ואת העניים. בין המקורות: ביטול חלק מהטבות מס לתאגידי הענק, החלת מתווה ששינסקי על הרווחים ממשאבי הטבע בים המלח, העלאת מס הכנסה למאיון העליון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' מפרסמת הבוקר טבלת מקורות אפשריים כחלופה לתכנית הגזרות של שר האוצר לפיד, המגיעה ל-13.6 מיליארד ש"ח. בין המקורות האלו: ביטול חלק מהטבות מס לתאגידי הענק, החלת מתווה ששינסקי על הרווחים ממשאבי הטבע בים המלח, העלאת מס הכנסה למאיון העליון בלבד (במקום העלאת המסים למעמד הביניים) וגבייה חלקית של הרווחים הכלואים.

"ה'מקורות' של לפיד מכים במעמד הביניים ובעניים, מקטינים עוד יותר את כושר הקניה שלכם, פוגעים בעסקים הקטנים והבינוניים, מביאים להאטה במשק ולמיתון, ופוגעים בכלכלה. המקורות שלנו נלקחים מההון ומופנים לצמיחה. צו העלאת המע"מ שלפיד מביא היום לכנסת הוא מס של פחדנים – אל תאשרו אותו, הצביעו נגדו", אומרת יחימוביץ'.

מציעה אלטרנטיבה. שלי יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)
מציעה אלטרנטיבה. שלי יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)

בין המקורות החלופיים: ביטול חצי מהטבות מס לתאגידי הענק, (3 מיליארד שקל, אותם מייעדת יחימוביץ' לחברות הקטנות והבינוניות), החלת מתווה ששנסקי על הרווחים ממשאבי הטבע בים המלח (1.6 מיליארד שקל), העלאת מס הכנסה למאיון העליון בלבד (1.7 מיליארד שקל), גבייה חלקית של הרווחים הכלואים (3 מיליארד שקל), מס עזבון על ירושות מעל 15 מיליון שקל (1 מיליארד ש"ח), מס על רווחי הון – השוואת המיסוי על ההון ועל ההכנסה (1.3 מיליארד שקל) ובלימת תכנוני מס של תאגידי הענק והעמקת הגבייה (2 מיליארד שקל).

יחימוביץ' כתבה הבוקר בדף הפייסבוק שלה, לקראת ההצבעה על העלאת המע"מ שתתקיים היום: "אז איפה הכסף? הנה הכסף. מה ההבדל בין המקורות שלנו למקורות של נתניהו ולפיד? המקורות שלנו הם מההון הגדול, מהפטורים המופקרים  ממס, ולא ממי שמרוויח שכר נמוך ובינוני וכורע תחת הנטל. ה'מקורות' של לפיד מכים במעמד הביניים ובעניים, מקטינים עוד יותר את כושר הקניה שלכם, פוגעים בעסקים הקטנים והבינוניים, מביאים להאטה במשק ולמיתון, ופוגעים בכלכלה. המקורות שלנו נלקחים מההון ומופנים לצמיחה. וכן, הם גם הגונים, הגיוניים ומוסריים יותר.

"צו העלאת המע"מ שלפיד מביא היום לכנסת הוא מס של פחדנים. מס של פחדנים שהולכים לאנשים נטולי הגנות ופשוט לוקחים להם מהכיס. העלאת המע"מ היא אחד הגורמים הראשיים לתמונת הבלהות שמפרסם הביטוח הלאומי – על הזינוק החד בעוני הצפוי בגלל גזרות נתניהו-לפיד. לפיד לוקח מהעניים וממעמד הביניים ולא מבעלי הכוח כי הוא יכול. כי זה קל וכי ככה עשו כל שרי האוצר מאז שנתניהו היה שר אוצר. באנו לשנות? תשכחו מזה.

"אז איפה הכסף? שואלים אותי. הנה הכסף. מוזמנים לטבלת מקורות חלופיים לתקציב הקרוב.

"אני קוראת לחברי הכנסת של יש עתיד, התנועה, הליכוד, הבית היהודי וישראל ביתנו, כל חברי הקואליציה והממשלה – להפעיל את המצפון, את ההגיון, את עמוד השדרה ואת המחויבות למי שבחר בהם, ולהצביע היום במליאת הכנסת נגד צו העלאת המע"מ של לפיד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן