Skip to content

תאגיד ציבורי ארצי ללא כוונת רווח, יעסיק את עובדי הסיעוד

זוהי התכנית שהועלתה בדיוני הוועדה המיוחדת של הכנסת, לבעיית העובדים הזרים. עפ"י התוכנית יוקם גוף ציבורי ארצי שיגדע את יחסי עובד מעביד בין עובדי הסיעוד - העובדים הזרים - לבין המטופלים וחברות כוח האדם - ויעסוק באיתור העובדים בארצות מוצאם, הכשרתם לתפקיד, התאמתם למטופל והעסקתם בארץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוועדה המיוחדת לבחינת בעיית העובדים הזרים, תקדם הצעת חוק לרפורמה בהעסקת עובדי סיעוד. עפ"י ההצעה, יוקם תאגיד ציבורי ארצי אשר יפעל ללא כוונת רווח, ויעסיק את עובדי הסיעוד.

המדובר בהקמת גוף ציבורי ארצי שיגדע את יחסי עובד מעביד בין עובדי הסיעוד – העובדים הזרים –  לבין המטופלים וחברות כוח האדם. התאגיד יעסוק באיתור העובדים בארצות מוצאם, הכשרתם לתפקיד, התאמתם למטופל, העסקתם בארץ וניהול מנגנון תשלום שכרם ותנאי העסקתם.

  בדיון שנערך היום בוועדה, הושמעו תלונות רבות על הקושי הבירוקרטי והמנהלי הכרוך בהעסקה ישירה של עובדי הסיעוד, ישירות ע"י המטופלים. בוועדה התארחו מוגבלי תנועה, קשישים וחולים שגוללו את מצוקתם וקשייהם באיתור ובהעסקת עובד סיעודי, ובמציאת עובד חילופי במקרים רבים בהם העובד בורח למקום עבודה קל או רווחי יותר, ומותיר אותם לחסדיהם של הפקידים שיאשרו להם עובד זר חילופי.

יו"ר הוועדה ח"כ מיכל רוזין קראה לממשלה לתת מענה מתאים לבעלי צרכים סיעודיים. לדבריה "המענים הניתנים כיום, ואופן המימון שלהם, גורמים באופן ישיר למצבם החמור של המטופלים הסיעודיים". רוזין שיבחה את ההתגייסות של נציגי משרדי הממשלה השונים, לרבות נציג משרד האוצר להצעתה לביצוע הרפורמה. רפורמה שתנתק את יחסי עובד מעביד בין מטפלים למטופלים סיעודיים. רוזין קראה לשר האוצר להוציא מחוק ההסדרים את הסעיף העוסק בגמלת העסקת עובדי הסיעוד, אשר לדבריה יחמיר את בעיית המוגבלים והקשישים.

נציג רשות האוכלוסין משה נקש אמר כי משרדו בוחן הקמת מחוזות לצורך העסקת עובדים זרים, והגבלת מעבר של עובד זר מאזור לאזור, כדי למנוע זליגת עובדים מהפריפריה למרכז. בנוסף, נבחנת האפשרות להגביל את מס' ההעברות ממעסיק אחד לאחר, ע"מ למנוע את בריחת עובדי הסיעוד למקום עבודה נוח יותר עבורם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן